Skip to content

קרי לליברמן: לא האשמתי את ישראל במשבר במו"מ

לדברי קרי הוא רק תיאר את השתלשלות האירועים ואת הקשיים הטבעיים בניהול מו״מ כה מורכב ורגיש. קרי אמר זאת אמש לשר החוץ, אביגדור ליברמן, שאתו נפגש בוושינגטון. ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט דרש אמש מראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל בהחלת ריבונות ישראלית על גושי ההתיישבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אומר כי הוא לא האשים את ישראל במשבר במו״מ עם הפלסטינים, אלא רק תיאר את השתלשלות האירועים ואת הקשיים הטבעיים בניהול מו״מ כה מורכב ורגיש. קרי אמר זאת אמש לשר החוץ, אביגדור ליברמן, שאתו נפגש בוושינגטון. "אנחנו עסוקים בביטחונה של ישראל כל העת", אמר קרי לליברמן. "קשר הידידות בינינו הוא בלתי שביר".

השניים דנו במשך שעה בארבע עיניים בנושאים שונים ובהם המו״מ עם איראן, המצב בסוריה והוצאת הנשק הכימי מסוריה ובנושאים נוספים.

קרי וליברמן אמש. "האם הפלסטינים באו כדי להשיג הסכם או כדי לשחק במשחק ההאשמות" (צילום: שחר עזרן)
קרי וליברמן אמש. "האם הפלסטינים באו כדי להשיג הסכם או כדי לשחק במשחק ההאשמות" (צילום: שחר עזרן)

השר ליברמן אמר בפגישה כי ישראל תומכת בהמשך המו״מ וכי כבר הוכיחה את רצונה ואת היכולת להגיע לשלום גם עם מצרים וגם עם ירדן. "השאלה היא אם גם הפלסטינים באים ברצון כנה ואמיתי בכדי להשיג הסכם ולא בכדי לשחק במשחק ההאשמות", אמר ליברמן. שר החוץ ליברמן שיבח את קרי על מאמציו ומחויבותו למדינת ישראל, תוך מאמץ לפתור את המחלוקת עם הפלסטינים. "קרי חבר קרוב שניתן לסמוך עליו", אמר ליברמן.

לפני הפגישה עם מזכיר המדינה נפגש השר ליברמן עם היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס לפגישה בארבע עיניים שארכה כשעה.

ובינתיים, יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט דרש אמש מראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל בהחלת ריבונות ישראלית על גושי ההתיישבות –   זאת בעקבות הפעולה החד צדדית של הפלסטיניים שהלכו לאו"ם בניגוד להסכמי אוסלו ולהבנות בפתיחת המשא ומתן המדיני לפני תשעה חודשים.

"בימים אלו אנחנו עדים לשקיעתו של התהליך המדיני", כתב בנט לראש הממשלה. "הפלשתינים שברו שיא חדש של סחטנות וסרבנות. לאחר שאבו מאזן סירב לדון בהכרה בישראל כמדינה יהודית, ולאחר שישראל שחררה עשרות מרצחים למען המשך המו"מ, הפרו כעת הפלשתינים ברגל גסה את הבסיס למו"מ והסכמי אוסלו בהליכתם החד צדדית לאו"ם.  יתרה מכך, לאורך המו"מ הפלשתינים המשיכו בהסתה גזענית לרצח יהודים ובתשלום 'קצבאות דם' למחבלים".

עקב כך, קבע בנט, "ברור כי התהליך הנוכחי מיצה את עצמו ושאנחנו נכנסים לעידן חדש. שנים אנחנו מטיחים את ראשינו בקיר המו"מ פעם אחר פעם – ובאופן לא מפתיע הקיר אינו נשבר. הגיע הזמן לחשיבה חדשה. אני מבקש ממך לקיים דיון מהר ככל שאפשר על תוכנית חלופית (Plan B) על מנת להתחיל במהלך של החלת ריבונות ישראלית על האזורים ביהודה ושומרון שבשליטת ישראל – גוש אריאל, גוש עציון, עוטף נתב״ג, גוש עפרה-בית אל, גוש מעלה אדומים ועוד.

"באזורים אלו חיים כ-400 אלף ישראלים ורק רבבות בודדות של פלסטינים. אזורים אלו מצויים בקונצנזוס לאומי רחב ויש להם משמעויות ביטחוניות, היסטוריות וערכיות עבור מדינת ישראל. מהלך זה ייעשה בדומה להחלת הריבונות על ירושלים בימי ממשלת אשכול וברמת הגולן בימי ממשלת בגין".

1 Comment

  1. גידי
    10 באפריל 2014 @ 17:32

    חברים נראה לכם שקרי אדם רציני…לפני כמה חודשים הזהיר ואמר שאם השיחות יכשלו יהיה חרם ארופי עולמי עלינו…אז אמר… כל הזויי השמאל נזכרו בצונמי המדיני משנת 2011 שאללה ירחמו (הם שכחו)
    קרי עשה נזק לעצמו למשא ומתן מתן מתן מתן.את הפלסטינים מעניין רק לקבל הם הורגלו לכך ע"י הארופים האמריקאים ישראל והנסיכויות למה להם מדינה אחרי כל ההמיליארדים דולרים ששופכים עליהם וישפכו???

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן