Skip to content

נצ"מ ברוך מזרחי הובא למנוחות היום בטקס משטרתי

במהלך טקס הלוויה סיפרה אלמנתו על רגע האימה. "ברוך אמר 'איי' ונתן גז. הרגשתי כאב בגב". "כשהגיעו חיילים אמרתי להם 'תחבשו אותי ותוציאו את הילדים לרכב ממוגן, כדי שלא יראו את אבא שלהם שוכב מת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבית העלמין בהר הרצל, ירושלים, הובא למנוחות ניצב משנה ברוך מזרחי ז"ל, ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט בחטיבת המודיעין שבאגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל. מזרחי הועלה בדרגה לאחר מותו ולווייתו התקיימה במעמד מאות אנשי משטרה ומשפחה. את ארונו העטוף בדגל המדינה נשאו שישה קציני משטרה בכירים ועם קבורתו לא נישאו הספדים. איתי, בנו הקטן (8), קרא קדיש בתחילת מסע הלוויה ואשתו הדס נפרדה ממנו. בהלוויה השתתפו גם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

נפרדה מבעלה - הדס מזרחי (הצילומים באדיבות דוברות המשטרה)
נפרדה מבעלה - הדס מזרחי (הצילומים באדיבות דוברות המשטרה)

מפקדו של מזרחי, ראש חטיבת המודיעין תת ניצב גיא ניר, סיפר כי ברוך היה "ברוך כישרונות, חדור מטרה, מבריק, חדור להט אמתי להצלחת הפרויקטים הרבים בהם עסק והאמין בכל לבו – כולם בליבת הלחימה בפשיעה והצלת חיים. ברוך הגיע מצה"ל לחטיבת המודיעין ועד מהרה גילינו כי זכינו לנכס של ממש – אוטוריטה מקצועית, איש ערכים, איש אמת הנלחם בעוז על דעתו המקצועית, פרפקציוניסט שכל מעשיו למען עם ישראל ולא כסיסמה", אמר תנ"צ ניר.

"בצנעה ובחשאיות סיכל ברוך ז"ל אירועים אלימים, תוך הפעלה חכמה של כלים טכנולוגיים, סיגינטיים וסייבריים. ברוך היה שותף בעיצוב דור העתיד האנושי והטכנולוגי במערך הסיגנט המשטרתי", אמר ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי. מפקדו הישיר, ראש מחלקת הסיגינט, תת ניצב י', אמר: "מדובר באבידה בראש ובראשונה למשפחתו ובאבידה אישית ומקצועית גדולה לאנשי היחידה והחטיבה, למשטרת ישראל ולמדינת ישראל. מדובר באדם, מעבר להיותו איש מקצוע מהמעלה הראשונה".

אמר קדיש על אביו. בנו בן השמונה של מזרחי
אמר קדיש על אביו. בנו בן השמונה של מזרחי
משפחת מזרחי - הדס, ברוך והילדים (צילום באדיבות המשפחה)
משפחת מזרחי - הדס, ברוך והילדים (צילום באדיבות המשפחה)

אשתו של ברוך, שהגיעה היישר מבית החולים, ספדה לבעלה ואמר כי חלומותיהם המשותפים לגדל את חמשת ילדיהם, לחיות חיים פשוטים ולהזדקן ביחד, נקטעו וכל מה שנותר בה הוא כאב עמוק וחד. מול מצלמות הטלוויזיה היא סיפרה על שאירע.

"עברנו את מחסום תרקומיא", היא שחזרה, "המשכנו בכיכר ואז ברוך ראה מחבל ואמר לי 'יורים, יורים, יורים. הנה מחבל. ברוך אמר 'איי' ונתן גז. הרגשתי כאב בגב. אמרתי לילדים 'תפרמו את חגורות הבטיחות ותשכבו על הרצפה. הרגל שלו הייתה על הגז ואני לקחתי את ההגה לידיים, הורדתי מהירות עם ההילוך ועם ההנד-ברקס. כיסיתי את הדם שלי עם סמרטוט. ראיתי שברוך מת. כשהגיעו חיילים אמרתי להם 'תחבשו אותי ותוציאו את הילדים לרכב ממוגן, כדי שלא יראו את אבא שלהם שוכב מת".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ספד למזרחי ואמר: "ברוך, החזרת את נשמתך לבורא בערב חג החירות, ברגע אחד נהפכה השמחה ליגון והאחדות לפרידה כואבת. במסגרת תפקידך הטבעת חותם ותרמת למשטרה ולאזרחי המדינה". דנינו הוסיף: "את ברוך לא נוכל להשיב, אך תרומתו תישאר עוד שנים רבות ולכן מצאנו לנכון להעניק לו דרגת ניצב משנה לה היה ראוי. אנו מתחייבים לעשות מאמץ ולשים יד על המרצחים, פיגועי הטרור לא ישיגו את מטרתם".

נושאים את ארון הקבורה
נושאים את ארון הקבורה
השר לביטחון פנים והמפכ"ל בהלוויה
השר לביטחון פנים והמפכ"ל בהלוויה
קציני המשטרה על קברו של חברם
קציני המשטרה על קברו של חברם

נצ״מ ברוך מזרחי ז"ל נולד בשנת 1967 בתל אביב, גדל והתחנך בבת ים וכחמש עשרה שנים מתגורר עם משפחתו במודיעין. בתפקידו האחרון שירת כשלוש שנים כראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט, חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין. משך כל חייו פעל בשירות המדינה. שירת בצה"ל משך 25 שנים, לאורך כל שירותו בצה"ל, הן כחייל סדיר והן כאיש צבא קבע, ביצע מגוון תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים, האחרון שבהם כסגן אלוף ביחידת המודיעין 8200. ביוני 2011 גויס מצה"ל למשטרת ישראל כסגן ניצב, לתפקיד ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט בחטיבת המודיעין. ברוך היה שותף משמעותי בעיצוב מחלקת הסיגינט ובבניית מערך כח האדם בתחום הטכנולוגיה המבצעית במשטרת ישראל. בצנעה  ובחשאיות תרם תרומה ניכרת למאבקה של משטרת ישראל בפשיעה החמורה והמאורגנת ובפשיעת הסייבר על סוגיה. במשטרה מציינים כי מעבר לתפקידיו הרשמיים, הוביל מזרחי פרויקטים רבים בתחום התמחותו, הטביע חותמו במגוון רחב מאוד של תהליכים ותרם תרומה רבת ערך למשטרת ישראל ולאזרחי המדינה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן