Skip to content

ליברמן בהתקפה חריפה על שרת החוץ של האיחוד האירופי

"כשהעולם כולו עוסק בניסיון לפתור את המשבר סביב אוקראינה, כשבסוריה ממשיכים להיטבח בכל יום חפים מפשע, כשבעיראק ממשיכים הפיגועים ההמוניים וכשיש מוקדים רבים נוספים סביב הגלובוס של עימותים וסיכסוכים שגובים חיי אדם - מצאה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, את הסכנה האמיתית לשלום העולם ופרסמה הודעה בה היא קוראת לישראל לחזור בה מפעולותיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, תוקף בנימה אישית ובחריפות רבה את הממונה על תיק החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון.

ראש בראש נגד אשטון. אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
ראש בראש נגד אשטון. אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

ליברמן פרסם היום, בעמוד הפייסבוק שלו, דברי התקפה חריפים ביותר על הודעה שפרסמה אשטון, שעה קלה קודם לכן. "כשהעולם כולו עוסק בניסיון לפתור את המשבר סביב אוקראינה, כשבסוריה ממשיכים להיטבח בכל יום חפים מפשע, כשבעיראק ממשיכים הפיגועים ההמוניים וכשיש מוקדים רבים נוספים סביב הגלובוס של עימותים וסיכסוכים שגובים חיי אדם – מצאה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, את הסכנה האמיתית לשלום העולם ופרסמה הודעה בה היא קוראת לישראל לחזור בה מפעולותיה נגד הפלסטינים, כשהיא מתייחסת להכרזה על קרוב לאלף דונם בגוש עציון כאדמת מדינה ולאיכלוס 'בית השלום' בחברון", כתב ליברמן. "מזל שבאיחוד האירופי יודעים לאבחן את הבעיות הקריטיות בעולם ולטפל בהן במהירות ובנחישות", סיים שר החוץ את דבריו בנימה צינית וחריפה.

קודם לכן קראה הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון, לישראל לחזור בה מתכניות הבנייה בהתנחלויות, שפרסמה בעת האחרונה. בהודעה שפרסמה הביעה אשטון "דאגה עמוקה" מן ההחלטה להכריז על אזור בגוש עציון אדמת מדינה ומן האישור של תכניות בנייה בחברון. עוד אמרה כי יש לראות בדאגה גם את ההריסה הנמשכת של רכוש פלסטיני ואת ההחרמה של ציוד הומניטרי שתרם האיחוד האירופי. לדבריה, "הצעדים האלה אינם מועילים ליצירת אווירה של אמון ושל שיתוף פעולה, הדרושה להצלחת שיחות השלום".

אשטון גינתה גם את הרצח של קצין המשטרה בדרום הר חברון וקראה לכל הצדדים להפסיק את מעשי האלימות ולנהוג באיפוק מרבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן