Skip to content

"רק ג'יגולו": כשוודי אלן פוגש את פליני

הקומדיה החדשה של ג'ון טורטורו מטפלת בנושאים של בדידות ותשוקה, ומספקת כמה רגעים משעשעים עם שחקן החיזוק וודי אלן בתפקיד של סרסור מצליח. אבל רוב הזמן העלילה די מופרכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

הקומדיה הקלילה "רק ג'יגולו" מזכירה את יצירותיו המוקדמות של וודי אלן. יחד עם זאת, זהו סרט פארסה על גבול האבסורד, שנכתב, בוים ומכוכב על ידי ג'ון טורטורו ("ביג לובובסקי"). בתפקיד המשנה, וללא צד הפקתי, נמצא וודי אלן. בסרט מספר רגעים משעשעים, אבל קשה שלא להיות מוסח מכמה שורות שנראה כאילו נכתבו בטעות וללא כל היגיון.

איזה מין יחסים. אלן. באדיבות סרטי יונייטד קינג

אלן מגלם את מוריי – פעלתן ופטפטן, הדואג לילדיה של אישה אפרו-אמריקנית. מערכת היחסים שלו עם האם נותרו בלתי מפותחים בסרט. לעומת זאת, ידידותו עם פיורוונטה (טורטורו), עובד בחנות פרחים ואינסטלטור לעת מוצא, מהווים את עמוד השדרה של הסרט.

ביקורו של מוריי אצל רופאת העור שלו, ד"ר פרקר (שרון סטון, "אינסטינקט בסיסי"), מוביל לשיחה לא שגרתית. הרופאה הנשואה מספרת למטופל שהיא מעוניינת בשלישייה – מנאז' א-טרואה. לא איתו, כמובן, אבל מוריי לוקח אחריות כבדה זו ומציע את פיורוונטה למשימה. בתוך זמן קצר מתחילת הסרט, פיורוונטה עושה הסבה מקצועית למקצוע הוותיק ביותר בעולם, ומוריי פותח עסק משגשג כסרסור.

הרעיון לקבל את טורטורו כג'יגולו מצליח דורשת הסכמה נפשית רחבה למדי של הצופים. הוא בעצמו מציין שהוא לא גבר יפה. אבל זה לא משנה, אומר מוריי, שמתעקש שפיורוונטה הוא אדם סקסי, כפי שמיק ג'אגר סקסי.

ובכל זאת, קשה להבין מדוע נשים מדהימות, כמו שרון סטון וסופיה ורגרה ("משפחה מודרנית", שמגלמת את חברתה הנלהבת של ד"ר פרקר) מוכנות לשלם לג'יגולו כמה אלפי דולרים לטובת הנאות מיניות. במיוחד שהוא בגיל העמידה, בעל מראה רגיל לחלוטין, וללא כישורים או ניסיון רב בתחום זה. עם זאת, טורטורו כיוון את התסריט כך שכולן תהיינה משוגעות על פיורוונטה, אדם המקמץ במילים. אפשר לראות את הסרט באופן מגוחך, כאילו פליני פגש את וודי אלן, עם שמץ של יהירות לטובת טורטורו.

אבל הסיפור המסקרן מגיע, כשפיורוונטה פוגש את אביגל (ונסה פארדי, "הנערה על הגשר"), שמגלה את הצד הרך שלו. למרות רגעים של חיבור רגשי בין השניים, הם גם מושכים את הסרט לתחתית. פארדי, כוכבת פופ צרפתית ובת זוגו לשעבר של ג'וני דפ, אינה משכנעת כאם חסידית לשישה ילדים ואלמנתו של רב נערץ, וגם לא סביר שאישה חרדית תלחץ ידיים עם גבר זר כה מהר בסיפור, ועוד תאפשר לו לגעת בה.

רומן עם אישה חסידית. טורטורו ופארדי. באדיבות סרטי יונייטד קינג

הביקור של אביגל אצל פיורוונטה נמצא תחת מעקב של דובי (ליב שרייבר, "ריי דונובן"), שוטר סיור בשכונה חסידית, שמשתוקק לה מזה זמן. בסצנת עימות של מוריי עם קבוצה חסונה של יהודים חרדים, שמתחקרים אותו אודות מערכת היחסים שבין פיורוונטה לאביגל, וודי אלן צועק: "אני חושב שיש לך את הבחור הנכון – אני כבר נימול"!

התזמון הקומי של אלן בסרט אינו אחיד, אבל הוא בהחלט מזכיר את הופעותיו בסרטים "אהבה ומלחמה" ו"דני רוז האיש מברודווי". עם זאת, כשטורטורו רוצה להציג את הצד הרגשי שלו, הוא מעלה את רמת הסרט, ובשאר הזמן – קו העלילה די מופרך. "רק ג'יגולו", הסרט החמישי בבימויו של טורטורו, הוא סרט קטן, משעשע לעיתים, וברובו מטפל בנושאים של בדידות ותשוקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן