Skip to content

החל מיום ג' – שביתה כללית בדואר ישראל

לאחר הפסקה היום של חלוקת הדואר באזור ת"א והמרכז, מתרחבים העיצומים והחל ממחר יושבתו כל סניפי הדואר בארץ. העובדים טוענים כי תכנית ההבראה של ההנהלה תוכננה ללא תיאום איתם. ההנהלה: אין מנוס מנקיטת פעולות חירום כדי להציל את דואר ישראל ואלפי עובדיה מפשיטת רגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שהיום לא חילקו דואר בתל אביב ובמרכז, מחריף ועד עובדי דואר ישראל את צעדיו והחל ממחר בבוקר תהיה שביתה כללית בכל סניפי דואר ישראל בארץ, כך הודיעו לפני כשעה ההסתדרות וועד עובדי הדואר למנכ"ל החברה – חיים אלמוזנינו. השביתה הינה חלק משורת הצעדים הארגוניים בהם נוקט ועד עובדי הדואר, כמחאה, לדבריו, על ההתנהלות החד צדדית של הנהלת החברה ואי שיתוף הוועד בתוכניות ההבראה של החברה.

במכתב שהעביר היום שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי הדואר, לחיים אלמוזנינו – מנכ"ל דואר ישראל, הוא מאשים אותו ברדיפה אישית של חברי הוועד ומציין, כי הדבר לא יוכל לחפות לעד על כישלונות החברה בהובלתו. "הזנחת לחלוטין את העבודה המקצועית בחברה ורק ברבעון הראשון של 2014, חסרים מיליוני שקלים למול היעדים אותם אתה קבעת. גם חוסר זה הינך מבקש להשלים מקיצוצי שכר של עובדי החברה", כותב פרג'ון.

פרג'ון מלין במכתבו גם על העובדה כי מנכ"ל הדואר, ממשיך לגלות אדישות למצוקת העובדים גם לאחר הכרזת העיצומים אמש. היום לא חולק דואר באזור ת"א והמרכז. "במקום להחזיר את השקט לחברה, בחרת להמשיך בהנחיות חד-צדדיות, ביניהן הורדת עובדי מטה לשטח, קיצוץ שכר לעובדים שלא יעשו כן וכל זאת בנוסף לקיצוצי השכר הלא חוקיים עליהם הורית לאחרונה".

פרג'ון הוסיף: "אני קורא למנכ"ל דואר ישראל לעצור באופן מיידי את כל הצעדים החד צדדיים שפוגעים בעובדים ובשכרם ולחזור לשולחן המו"מ".

ההנהלה טוענת, כי אין מנוס מנקיטת פעולות חירום כדי להציל את דואר ישראל ואלפי עובדיה מפשיטת רגל. לדבריה: "חברת דואר ישראל מתמודדת עם מציאות פיננסית קשה, המחייבת תוכנית הבראה מקיפה. לצערנו, ארגון העובדים מסרב להפנים עובדה זו, ולהתאים את עצמו לאתגרים שעומדים בפני החברה בעולם החדש, בו כמויות הדואר הנשלחות פוחתות באופן משמעותי משנה לשנה. הנהלת החברה הגישה לארגון העובדים ולהסתדרות תוכנית הבראה הוגנת, המתחשבת בזכויות העובדים. במקום לשבת ולדון על התוכנית במטרה לשמור על מקור פרנסתם של 7,000 עובדי החברה, בוחר ארגון העובדים בדרך לוחמנית שרק תגדע את מקור פרנסתם של העובדים, ותפגע בציבור הלקוחות. אנו קוראים לארגון העובדים לפעול בשיתוף עם ההנהלה על מנת להביא את החברה למסלול של צמיחה וקידמה".

תוכנית החירום של הנהלת דואר ישראל
ההנהלה טוענת, כי אין מנוס מנקיטת פעולות חירום כדי להציל את דואר ישראל ואלפי עובדיה מפשיטת רגל. לדבריה, התוכנית עשויה לחסוך 53 מיליון שקל בשנה והיא כוללת שלושה צעדים עיקריים:
• פיטורי 130 עובדים
• ביטול ריקון תיבות דואר בבקרים
• קיצוץ של 50% בשעות נוספות
תוכנית זו היא המשך לצעדים נוספים שההנהלה נקטה שעשויים לדבריה לחסוך כ-60 מיליון שקל. צעדים אלה כוללים:
• עצירה מוחלטת של גיוסי כוח אדם חדש לחברה.
• קיצוץ בתקציב ההוצאות השותפות.
• קיצוץ בתקציב ההשקעות של חברת הדואר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן