Skip to content

מי שלוקח לסילברה את הפרנסה, סילברה לוקח לו את החיים

כתב אישום קשה הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי נגד אב ובנו שהציתו ורצחו בעלי בית הקפה המתחרה ולקוחותיו. בין היריבים הייתה שותפות שפורקה, לכן החליטו האב ובנו עם חבר נוסף "לגמור חשבון" עם השותף לשעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מי שלוקח לסילברה את הפרנסה, סילברה לוקח לו את החיים", צעק יצחק סילברה (60) לעבר הבעלים של בית הקפה הסמוך, שהחליט לפרק שותפות בין הקפה שלו לזה של סילברה. לאחר מכך שפך עליו דלק והצית. כך עולה היום (ראשון) מכתב אישום קשה שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז נגד סילברה ובנו ויקטור (29), תושבי רמלה.

נגד ידידיה ידידיה אלואשוילי, חברו של סילברה הבן, שהשתתף בתקיפה יחד עם השניים, לא הוגש כתב אישום ומעצרו הוארך בתשעה ימים. הוא עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים, מורדם ומונשם, לאחר שהוא עצמו נכווה באורח קשה בשריפה.

בית הקפה השרוף (צילום מסך)
בית הקפה השרוף (צילום מסך)


על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין רוני שוהם-עידן, בשלהי חודש מרץ השנה, החליטו הנאשמים, שניהלו בית קפה ומועדון קלפים ברמלה לאחד עסקים עם בעל בית קפה ומועדון קלפים סמוך. ההסכם לא החזיק זמן רב מעמד וב-8.4.14, על רקע החלטתו של בעל בית הקפה השני לפרק את השותפות, קשרו הנאשמים  קשר להצית את בית העסק הסמוך.

באותו ערב, בסביבות השעה 22:30, נכנסו הנאשמים וידידיה למקום, כשהם נושאים בידם בקבוקים עם חומר דליק, בהם הצטיידו מראש. הם החלו להתיז את החומר הדליק בחדר החיצוני בבית הקפה, ששהו בו באותו הזמן מספר אנשים ששיחקו קלפים. לאחר מכן נכנסו הנאשמים וידידיה לחדר הפנימי, שם פיזרו את החומר הדליק, בין השאר גם לעברם של מיכה ביטון ז"ל, אבנר לוי ז"ל ושלום אביטן ז"ל, כך שהחומר הדליק פגע גם בגופם. יצחק סילברה צעק לעבר הנוכחים "מי שלוקח לסילברה את הפרנסה, סילברה לוקח לו את החיים" או מילים דומות. הוא חזר בינתיים לחדר החיצוני, שלף סכין גדולה בה הצטייד מראש, הניף אותה לעבר הנוכחים בתנועת איום, והורה להם לא לזוז ממקומם.

בשלב זה חסמו בנו ויקטור וחברו ידידיה את היציאה מהחדר הפנימי למיכה, אבנר ושלום ז"ל. בהמשך לכך, הצית אחד מהנאשמים או ידידיה את האש, שהתפשטה ברחבי בית העסק תוך שהיא אוחזת במספר אנשים ששהו במקום, כולל הנאשמים. שלושת המציתים נמלטו מהמקום בלי שהזעיקו עזרה והתאשפזו לאחר מכן בבית החולים.

מיכה ביטון, אבנר לוי ושלום אביטן מתו כתוצאה מההצתה. שלושה אנשים נוספים ששהו במקום נפגעו מכוויות. הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרם עד תום הליכים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן