Skip to content

הנשיא פרס – לביקור ממלכתי בנורבגיה

הנשיא פרס יהיה אורחם של מלך נורבגיה המלך הארלד החמישי והמלכה סוניה. וייפגש גם עם ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, השרים הבכירים ועם יו"ר הפרלמנט. במרכז הביקור יישא הנשיא דברים באירוע חגיגי במרכז פרס נובל לשלום בהשתתפות חברי ועדת הפרס, בכירי הממשלה בנורבגיה, דיפלומטים ואנשי אקדמיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ייצא ביום ראשון הקרוב, לביקור ממלכתי בנורבגיה כאורחם של מלך נורבגיה המלך הארלד החמישי והמלכה סוניה. במהלך הביקור ייפגש הנשיא עם הצמרת המדינית של נורבגיה ובראשה המלך, ראש הממשלה והשרים הבכירים.

ביקור ממלכתי-מדיני בנורבגיה. שמעון פרס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ביקור ממלכתי-מדיני בנורבגיה. שמעון פרס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

במרכז הביקור יישא הנשיא דברים באירוע חגיגי במרכז פרס נובל לשלום בהשתתפות חברי ועדת הפרס, בכירי הממשלה בנורבגיה, דיפלומטים ואנשי אקדמיה.

הנשיא ייפגש עם מלך נורבגיה בארמון המלוכה באוסלו, שם יתקבל בטקס קבלת פנים ממלכתי אשר יכלול מסדר כבוד ושירות המנונים. משפחת המלוכה תערוך לכבודה של מדינת ישראל ארוחת ערב ממלכתית בהשתתפות הצמרת המדינית בנורבגיה, במהלכה יישאו נשיא המדינה ומלך נורבגיה נאומים לחיזוק הקשר בין המדינות.

כמו כן, הנשיא צפוי לקיים פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, מנהיגת המפלגה השמרנית בסיומה יקיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת במסגרתה יתייחס הנשיא לסוגית הגרעין האיראני, המצב בסוריה, היחסים המדיניים- כלכליים בין ישראל לנורבגיה, על רקע ההתפתחויות האחרונות בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ומעורבותה של נורבגיה בכל הקשור לתהליך השלום. כמו כן, יקיים הנשיא פגישת עבודה מדינית עם יושב ראש הפרלמנט הנורבגי אולמיק תומסן.

נשיא המדינה ינצל את הביקור גם לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, יהיה אורח הכבוד ויישא דברים באירוע חגיגי של הקהילה היהודית שיתקיים בבית הכנסת באוסלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן