Skip to content

נתניהו קרא לראש ממשלת יפן לשתף פעולה נגד "משטרים פראיים"

"אנו שותפים גם לאתגרים המשותפים ובראש בראשונה האיום של משטרים פראיים שמתחמשים בנשק גרעיני", אמר נתניהו לראש ממשלת יפן. "הגדרת את פיתוח הנשק הגרעיני בצפון קוריאה סכנה ברורה ומיידית ואני מסכים עם זה לחלוטין. מילים אלה, סכנה ברורה ומיידית, תקפות גם לגבי תוכנית הנשק הגרעיני האיראנית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הציע היום בטוקיו, לראש ממשלת יפן שינזו אבה, לשתף פעולה במאבק נגד משטרים פראיים שמתחמשים בנשק גרעיני.

שיתוף פעולה נגד מדינות הטרור. בנימין נתניהו ושינזו אבה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
שיתוף פעולה נגד מדינות הטרור. בנימין נתניהו ושינזו אבה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"אנו שותפים למחויבות להצעיד את הידידות המסורתית שלנו אל העידן הטכנולוגי", אמר נתניהו לאבה. "יש לנו הזדמנויות בכלכלה ומסחר, מדע וטכנולוגיה, אנרגיה וחקלאות, בביטחון ובמלחמה בטרור וכמובן בשאיפה לשלום ויציבות באזורנו ובעולם כולו.

"אנו שותפים גם לאתגרים המשותפים ובראש בראשונה האיום של משטרים פראיים שמתחמשים בנשק גרעיני", אמר נתניהו לראש ממשלת יפן. "הגדרת את פיתוח הנשק הגרעיני בצפון קוריאה סכנה ברורה ומיידית ואני מסכים עם זה לחלוטין. מילים אלה, סכנה ברורה ומיידית, תקפות גם לגבי תוכנית הנשק הגרעיני האיראנית. כמו צפון קוריאה לפניה, איראן מבקשת לשמור את יכולות הנשק הגרעיני שלה ובו בעת להקל בסנקציות עליה. אסור לנו לתת לאייטולות לנצח, איננו יכולים לאפשר למדינות הטרור הגדולות בעולם את היכולת לייצר נשק גרעיני. זו תהיה סכנה גדולה לשלום העולם ואסור לנו לאפשר לזה לקרות".

נתניהו בפגישה עם אגודת הידידות ישראל-יפן (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו בפגישה עם אגודת הידידות ישראל-יפן (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו נפגש היום בטוקיו גם עם חברי אגודת הידידות הפרלמנטרית יפן-ישראל בראשות חבר הפרלמנט גן נאקאטאני. "יש קשר משותף בין מדינותינו", אמר נתניהו. "שתיהן חברות דמוקרטיות, מתקדמות וטכנולוגיות. אתם ניצבים בפני צפון קוריאה, משטר פראי בעל נשק גרעיני. אנחנו ניצבים בפני איראן, משטר פראי שרוצה נשק גרעיני. הן משתפות פעולה ואנחנו צריכים גם לשתף פעולה. אני רוצה לשבח אתכם על ששמרתם את הלהבה של ידידות בין ישראל ליפן בחיים, וכעת היא מתחזקת ואני בטוח שהיא תתחזק גם בעקבות הביקור הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא לחברות יפניות להשקיע בתעשיית הסייבר בישראל ולשתף אתה פעולה.

נתניהו ביקר היום במטה חברת פנאסוניק בטוקיו, יפן. במהלך הביקור נפגש נתניהו עם יו"ר הנהלת החברה, מנהל המרכז בטוקיו, מנהל השיווק והמכירות ומנכ"ל חטיבת היחסים הבינלאומיים של החברה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בביקור: "יש תחום אחד שגדול יותר מכל השאר וקשור לכל השאר וזהו אבטחת הסייבר. כל המערכות שראיתי כאן הן ממוחשבות וכולן פגיעות. אבטחת סייבר הוא צורך גובר והכרחי לעסק שלכם. זהו דבר שישראל מפתחת בצורה מואצת ברמה הגלובלית. אנו פתוחים להשתתפות לא רק של ממשלות אלא גם של חברות. ואכן החברות הגדולות בעולם בתחום זה מגיעות לישראל ומשקיעות בתעשיית הסייבר ואני מזמין אתכם גם לעשות זאת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן