Skip to content

ועדת הכלכלה אישרה תיקונים לתקנות הטיס

אושרו סעיפי ניהול דלק בטיסה, חובת אנשי צוות אוויר להישאר במקומותיהם בזמן טיסה, דיווח על תנאים מטאורולוגיים בזמן טיסה ודיווח על תקלות טכניות ועוד, שנועדו להסדיר את הפעלת כלי הטיס הישראלים בעולם וכלי הטיס הזרים בישראל. ח"כ יצחק וקנין: לא מקלים ראש בבטיחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ח"כ יצחק ועקנין
ח"כ יצחק ועקנין. צילום: אתר ש"ס

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את התיקון לתקנות הטיס, שנועד להסדיר את כלל הנושאים באשר להפעלת כלי טיס ישראלים בכל מקום בעולם, וכלי טיס זרים במרחב הפיקוח התעופתי של ישראל.הוועדה החלה לדון בתקנות בשבוע שעבר והיום סיימה את אישור התיקונים לתקנות. אושרו סעיפים העוסקים בניהול דלק בטיסה, בחובת אנשי צוות אוויר להישאר במקומותיהם בזמן טיסה, בדיווח על תנאים מטאורולוגיים בזמן טיסה, דיווח על תקלות טכניות ועוד.

ח"כ יצחק וקנין, שהוביל את חקיקת חוק הטיס והעומד בראשות הדיונים לתיקון התקנות, אמר, כי הוועדה לא מקלה ראש בנושא הבטיחות. מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, הוסיף כי מדובר בתיקון גדול שממשיך את השלמת המהלך להתאמת החקיקה הישראלית לנעשה בעולם.

בדיון היום התעוררה מחלוקת באשר לתקנה העוסקת בחובת אנשי צוות אוויר להישאר במקומותיהם בזמן טיסה. יו"ר איגוד הטייסים, הקברניט יוסי שוב, אמר, כי התיקון יאפשר לטייס מפקד, שהוא קברניט, לא לשבת במושב לצורך מנוחה, בזמן שמי שמחליף אותו הוא טיס אחר שאינו קברניט. הוא הוסיף, כי כיום מי שיכול להחליף את הקברניט זה רק טיס אחר שהוכשר כמפקד. "בעבר, כשהיו מקרים כאלה, זה לא נגמר טוב. יכולים להתרחש מצבים בהם מי שיצטרך להשתלט על המטוס יהיה אדם שלא הוכשר כמו הקברניט", טען שוב.

סמנכ"ל מבצעי אוויר בק.א.ל קווי אוויר למטען, אשל חפץ, טען, כי איגוד הטייסים מטעה וכי הטייסים רוצים לשמור על כמות גדולה של אנשים בתקנים גבוהים, למרות שאין בהם צורך. לדבריו, התיקון שמבקשת רת"א נהוג בעולם מאז ומתמיד והוא יאפשר להכשיר כקברניטים רק את מי שצריך.

ח"כ וקנין העיר כי ייתכן שהחברות רוצות לשלם פחות לטייסים פחות מוכשרים, ודרש הסברים מנציגי רת"א. מנהל רת"א הגיב ואמר, כי במקרה הזה הדבר מהווה עודף רגולציה וציין כי "כל אחד יכול למצוא את התאונה שתשרת את הצד שלו". הוא הוסיף, כי המדיניות היא להפחית רגולציה, מאחר שהרגולציה העודפת היא דווקא מכשול בפני הבטיחות. לדבריו, אפשר לחיות עם התיקון בשלום ולא תהייה פגיעה בבטיחות.

היועצת המשפטית של רת"א, עו"ד רננה שחר, הוסיפה, כי בארה"ב הדבר נהוג יותר מ-30 שנה, מאז 1982. היו"ר וקנין קיבל את עמדת רת"א, ואמר, כי על אף שלא מדובר בהחלטה פשוטה, אך אין מקום לסטות מהנעשה בעולם בעניין זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן