Skip to content

ביקור האפיפיור: 26 פעילי ימין התפרעו ונעצרו בירושלים

בין העצורים פעילים שכבלו עצמם לקבר דוד, נעצר חייל לאחר שאיים בנשקו על שוטר. מספר שוטרים נפצעו קל וניידת משטרה ניזוקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

26 פעילי ימין, בהם חייל, נעצרו לפנות בוקר (ראשון) בידי משטרת ישראל לאחר שהתבצרו בקבר דוד בירושלים במחאה על ביקורו של האפיפיור פרנסיצקוס שהגיע אתמול לירדן וצפוי הבוקר להגיע לישראל.
לפי המשטרה התפרעו כ-150 פעילים והחלו ליידות בקבוקים כלפי השוטרים ופעלו באלימות.

מדיווחים שהגיעו לידי מגפון האירוע התרחש לאחר שפעילי הימין התפללו בקבר דוד וסמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר, חלק מהפעילים כבלו את עצמם בשלשלאות ותוך כך פרצה המהומה. לקראת 4:00 בבוקר השתלטה המשטרה על המתחם. הפעילים טענו כי המדינה מתרפסת ומתקפלת בפני מי שמייצג את הדת שרדפה את עם ישראל.

הכניסה לקבר דוד (צילום יח"צ)
הכניסה לקבר דוד (צילום יח"צ)

"לא נשכח ולא נסלח על מסעות הצלב, האינקוויזיציה ושאר הרדיפות נגד עמנו", אמרו הפעילים. לטענת המשטרה החייל נעצר לאחר שאיים בנשקו על אחד השוטרים על מנת למנוע מעצר פעיל אחר. מספר שוטרים נפגעו קל במהלך ההשתלטות וניידת משטרה ניזוקה. לאחר הפינוי השקט שב למקום.

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג חלק מהעצורים מטעם עמותת חננו, טען כי "המשטרה פעלה בברוטאליות ובאלימות נגד צעירים שביקשו למחות על פינויו של קבר דוד בעת ביקור האפיפיור". בן גביר הזכיר: "רק ביום שישי האחרון קבע בית המשפט כי מותר למחות במרחק של 150 מטר מהאפיפיור, אך מתברר שהמשטרה מבקשת להשתיק את המחאה".

ביום חמישי בשבוע שעבר הפגינו פעילי ימין קיצוני, ובהם ברוך מרזל ועורך הדין איתמר בן גביר, ליד קבר דוד, הניפו שלטים בגנות הביקור ובהם נכתב בין השאר: "טמא, צא מארצנו". למחרת היום נעצרו שלושה פעילי ימין לאחר שתלו בשכונת שמואל הנביא בעיר שלטים ובהם נכתב "החזר את כלי בית המקדש" ושלטים נוספים בגנות הנצרות. בית משפט השלום בירושלים שחרר אותם ממעצר וסירב לבקשת המשטרה להרחיקם מהבירה. בית המשפט קבע שיאפשר את המחאה כל עוד היא תיערך במרחק של 150 מטרים מהאפיפיור.

ההפגנות במתחם קבר דוד הן תוצאה של חשש שהתעורר בקרב פעילי הימין כי המדינה מתכונת למסור את חדר הסעודה (הסעודה האחרונה) במתחם הקבר לידי הכנסייה, דבר שהוכחש בידי גורמים רשמיים מכל וכל.

מוקדם יותר הוציאו אלוף פיקוד העורף ואלוף פיקוד המרכז צווי הגבלה מנהליים למשך ארבעה ימים נגד חמישה צעירים תושבי יהודה ושומרון המונעים מהם להיכנס לתחום השיפוט של ירושלים. עו"ד בן גביר הגיב לכך ואמר כי "זה כבר חלק מההיסטריה של משטרת ישראל והשב"כ, שמנסים לסתום פיות של צעירים המבקשים למחות נגד הביקור. ישראל הפכה להיות מדינה לא דמוקרטית".

[related-posts] 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן