Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 16: מהפך!

נאירו קינטנה (מוביסטאר) ניצח את המקטע הקשה ביותר עד כה בסולו מדהים והשאיר את ריגוברטו אוראן (OPQS) מאחור ובלי חולצה ורודה. דאריו קאטאלדו (Sky), גיבור נוסף של היום, זכה בפרס ה"צ'ימה קופי" היוקרתי

ג'ירו ד'איטליה: יום 16: מהפך!

נאירו קינטנה (מוביסטאר) ניצח את המקטע הקשה ביותר עד כה בסולו מדהים והשאיר את ריגוברטו אוראן (OPQS) מאחור ובלי חולצה ורודה. דאריו קאטאלדו (Sky), גיבור נוסף של היום, זכה בפרס ה"צ'ימה קופי" היוקרתי

איזה מקטע אכזרי! מקטע 16 של הג'ירו התחיל מפונטה די לניו והסתיים בוואל מרטלו.

139 קילומטרים של מקטע שהיה בו הכל: שלושה טיפוסים מהקשים באירופה (קטגוריה 1), שלג, גשם שוטף, ראות גרועה, ירידות מסוכנות, שמועות על ביטול המקטע בבוקר וגם אי-בהירות במהלך הרכיבה לגבי דרכים חסומות.

מטפסים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מטפסים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ארדונדו (Trek) - "מלך הרים" - מתקשה לראות את הדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ארדונדו (Trek) - "מלך הרים" - מתקשה לראות את הדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

המקטע היום היה תמצית הג'ירו. הטיפוס על שתי הפסגות הראשונות – פאסו די גאביה ופאסו דלו סטלביו – הוא מהטיפוסים המיתולוגיים של המירוץ.

אלו פסגות ששמן נקשר עם האיטלקי פאוסטו קופי (1919-1960), רוכב אופני כביש מקצועי, שהיה דומיננטי בענף בשנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, בעיקר במקטעי ההרים.

על מנת להוקיר ולהנציח את קופי, קבעו מארגני מירוץ הג'ירו בונוס נקודות הרים שנקרא "צ'ימה קופי" ("פסגת קופי") שניתן לרוכב שמגיע ראשון לפסגת ההר הגבוה ביותר במסלול הג'ירו.

דאריו קאטאלדו (Sky) רכב רכיבה הרואית לאחר שתקף ופרץ סולו במהלך הטיפוס אל פסגת הסטלביו, בתנאי מזג אוויר קשים. קאטאלדו הגיע ראשון לפסגה בגובה 2,758 מטרים, וזכה בפרס ה"צ'ימה קופי 2014".

קאטאלדו (Sky) מקבל את ה"צ'ימה קופי". צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
קאטאלדו (Sky) מקבל את ה"צ'ימה קופי". צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
קאטאלדו (Sky) בדרך אל הפסגה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
קאטאלדו (Sky) בדרך אל הפסגה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

עוד קודם לכן, בעליה לפסגה הראשונה (גאביה), היה קאטאלדו חלק מקבוצת בריחה של 10 רוכבים. כשהבורחים החלו לטפס על ההר השני (סטלביו), החלו הטמפרטורות לצנוח, ירד גשם שוטף ואפילו שלג. מזג האוויר היה גרוע כל כך, שהחלו שמועות בקרב רוכבי הדבוקה שהדרך שלפניהם חסומה בשל הצטברות שלג.

ניקולאס רואץ' (טינקוף-סקסו) מוביל את הדבוקה בגשם ובשלג. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ניקולאס רואץ' (טינקוף-סקסו) מוביל את הדבוקה בגשם ובשלג. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

שמונה רוכבים, וביניהם נאירו קינטנה (מוביסטאר) ופייר רולאן (יורופקאר), שילבו כוחות במרדף אחרי הבורחים ואחרי קאטאלדו המוביל.

קינטנה ורולאן, שתיאמו עמדות קודם לכן, פרצו מתוך הקבוצה והדביקו את קאטאלדו 17.7 קילומטרים לסיום.

קינטנה (מוביסטאר) ורולאן (יורופקאר). כאן כבר מזג האוויר התבהר. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
קינטנה (מוביסטאר) ורולאן (יורופקאר). כאן כבר מזג האוויר התבהר. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

בתחילה נשאר קאטאלדו עם הצמד.

הקנדי ריידר הזיידל (גארמין-שארפ) הדביק אותם, ולאחר שני קילומטרים השאירה השלישייה את קאטאלדו מאחור.

ואז נותרו רק שניים: קינטנה והזיידל.

קינטנה (מוביסטאר) ראשון ואחריו הזיידל (גארמין-שארפ). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
קינטנה (מוביסטאר) ראשון ואחריו הזיידל (גארמין-שארפ). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

ואז נותר האחד והיחיד.

קינטנה הציג רכיבת הרים משובחת וזכה בניצחון מקטע ראשון שלו בג'ירו.

על קו הסיום בוואל מורטלו. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
על קו הסיום בוואל מורטלו. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse

הוא השאיר את בן ארצו ריגוברטו אוראן אוראן (OPQS) מאחור ונישל אותו מהחולצה הוורודה. כן, החולצה הוורודה תישאר גם מחר בידי קולומביאני.

קינטנה גם נישל את ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) מהחולצה הלבנה (חולצת הרוכב הצעיר הטוב ביותר).

ריידר הזיידל (גארמין-שארפ) הגיע שני, 8 שניות לאחר קינטנה. שלישי חצה את קו הסיום פייר רולאן (יורופקאר), דקה ושלוש עשרה שניות לאחר קינטנה. קאטאלדו סיים את המקטע במקום ה-17.

קינטנה משוויץ. מגיע לו! צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
קינטנה משוויץ. מגיע לו! צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

תוצאות מקטע 16:
(1) נאירו קינטנה (מוביסטאר) 4:42:35 שעות
(2) ריידר הזיידל (גארמין שארפ) 8+ שניות
(3) פייר רולאן (יורופקאר) 1:13+ דקות מקינטנה
(4) וילקו קלדרמן (לוטו-בליסול) 3:32+ דקות מקינטנה
(5) דומניקו פוצו-ויוו (Ag2r) סיים בזמן של 3:37+ מקינטנה

החולצה הוורודה שלו. מקולומביאני אחד (אוראן) לקולומביאני שני (קינטנה). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
החולצה הוורודה שלו. מקולומביאני אחד (אוראן) לקולומביאני שני (קינטנה). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

דירוג כללי:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר) – זמן כולל: 68:11:48 שעות [כניסה חדשה לשלישיה המובילה]
(2) ריגוברטו אוראן (OPQS) -פער של 1:41+ דקות מקינטנה
(3) קאדל אוואנס (BMC) – פער של 3:21+ דקות מקינטנה
(4) פייר רולאן (יורופקאר) – 3:26+ דקות מקינטנה
(5) ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) – פער של 3:28+ דקות מקינטנה

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

איזה מקטע אכזרי! מקטע 16 של הג'ירו התחיל מפונטה די לניו והסתיים בוואל מרטלו.

139 קילומטרים של מקטע שהיה בו הכל: שלושה טיפוסים מהקשים באירופה (קטגוריה 1), שלג, גשם שוטף, ראות גרועה, ירידות מסוכנות, שמועות על ביטול המקטע בבוקר וגם אי-בהירות במהלך הרכיבה לגבי דרכים חסומות.

מטפסים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מטפסים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ארדונדו (Trek) - "מלך הרים" - מתקשה לראות את הדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ארדונדו (Trek) - "מלך הרים" - מתקשה לראות את הדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

המקטע היום היה תמצית הג'ירו. הטיפוס על שתי הפסגות הראשונות – פאסו די גאביה ופאסו דלו סטלביו – הוא מהטיפוסים המיתולוגיים של המירוץ.

אלו פסגות ששמן נקשר עם האיטלקי פאוסטו קופי (1919-1960), רוכב אופני כביש מקצועי, שהיה דומיננטי בענף בשנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, בעיקר במקטעי ההרים.

על מנת להוקיר ולהנציח את קופי, קבעו מארגני מירוץ הג'ירו בונוס נקודות הרים שנקרא "צ'ימה קופי" ("פסגת קופי") שניתן לרוכב שמגיע ראשון לפסגת ההר הגבוה ביותר במסלול הג'ירו.

דאריו קאטאלדו (Sky) רכב רכיבה הרואית לאחר שתקף ופרץ סולו במהלך הטיפוס אל פסגת הסטלביו, בתנאי מזג אוויר קשים. קאטאלדו הגיע ראשון לפסגה בגובה 2,758 מטרים, וזכה בפרס ה"צ'ימה קופי 2014".

קאטאלדו (Sky) מקבל את ה"צ'ימה קופי". צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
קאטאלדו (Sky) מקבל את ה"צ'ימה קופי". צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
קאטאלדו (Sky) בדרך אל הפסגה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
קאטאלדו (Sky) בדרך אל הפסגה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

עוד קודם לכן, בעליה לפסגה הראשונה (גאביה), היה קאטאלדו חלק מקבוצת בריחה של 10 רוכבים. כשהבורחים החלו לטפס על ההר השני (סטלביו), החלו הטמפרטורות לצנוח, ירד גשם שוטף ואפילו שלג. מזג האוויר היה גרוע כל כך, שהחלו שמועות בקרב רוכבי הדבוקה שהדרך שלפניהם חסומה בשל הצטברות שלג.

ניקולאס רואץ' (טינקוף-סקסו) מוביל את הדבוקה בגשם ובשלג. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ניקולאס רואץ' (טינקוף-סקסו) מוביל את הדבוקה בגשם ובשלג. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

שמונה רוכבים, וביניהם נאירו קינטנה (מוביסטאר) ופייר רולאן (יורופקאר), שילבו כוחות במרדף אחרי הבורחים ואחרי קאטאלדו המוביל.

קינטנה ורולאן, שתיאמו עמדות קודם לכן, פרצו מתוך הקבוצה והדביקו את קאטאלדו 17.7 קילומטרים לסיום.

קינטנה (מוביסטאר) ורולאן (יורופקאר). כאן כבר מזג האוויר התבהר. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
קינטנה (מוביסטאר) ורולאן (יורופקאר). כאן כבר מזג האוויר התבהר. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

בתחילה נשאר קאטאלדו עם הצמד.

הקנדי ריידר הזיידל (גארמין-שארפ) הדביק אותם, ולאחר שני קילומטרים השאירה השלישייה את קאטאלדו מאחור.

ואז נותרו רק שניים: קינטנה והזיידל.

קינטנה (מוביסטאר) ראשון ואחריו הזיידל (גארמין-שארפ). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
קינטנה (מוביסטאר) ראשון ואחריו הזיידל (גארמין-שארפ). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

ואז נותר האחד והיחיד.

קינטנה הציג רכיבת הרים משובחת וזכה בניצחון מקטע ראשון שלו בג'ירו.

על קו הסיום בוואל מורטלו. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
על קו הסיום בוואל מורטלו. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse

הוא השאיר את בן ארצו ריגוברטו אוראן אוראן (OPQS) מאחור ונישל אותו מהחולצה הוורודה. כן, החולצה הוורודה תישאר גם מחר בידי קולומביאני.

קינטנה גם נישל את ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) מהחולצה הלבנה (חולצת הרוכב הצעיר הטוב ביותר).

ריידר הזיידל (גארמין-שארפ) הגיע שני, 8 שניות לאחר קינטנה. שלישי חצה את קו הסיום פייר רולאן (יורופקאר), דקה ושלוש עשרה שניות לאחר קינטנה. קאטאלדו סיים את המקטע במקום ה-17.

קינטנה משוויץ. מגיע לו! צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
קינטנה משוויץ. מגיע לו! צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

תוצאות מקטע 16:
(1) נאירו קינטנה (מוביסטאר) 4:42:35 שעות
(2) ריידר הזיידל (גארמין שארפ) 8+ שניות
(3) פייר רולאן (יורופקאר) 1:13+ דקות מקינטנה
(4) וילקו קלדרמן (לוטו-בליסול) 3:32+ דקות מקינטנה
(5) דומניקו פוצו-ויוו (Ag2r) סיים בזמן של 3:37+ מקינטנה

החולצה הוורודה שלו. מקולומביאני אחד (אוראן) לקולומביאני שני (קינטנה). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
החולצה הוורודה שלו. מקולומביאני אחד (אוראן) לקולומביאני שני (קינטנה). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

דירוג כללי:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר) – זמן כולל: 68:11:48 שעות [כניסה חדשה לשלישיה המובילה]
(2) ריגוברטו אוראן (OPQS) -פער של 1:41+ דקות מקינטנה
(3) קאדל אוואנס (BMC) – פער של 3:21+ דקות מקינטנה
(4) פייר רולאן (יורופקאר) – 3:26+ דקות מקינטנה
(5) ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) – פער של 3:28+ דקות מקינטנה

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן