Skip to content

נתניהו: "הצהרת אוסטרליה – דבר מרענן אל מול הצביעות והבורות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח בישיבת הממשלה את דבריה של ממשלת אוסטרליה, כי מזרח ירושלים אינה שטח כבוש והמשיך לקרוא לעולם להפעיל לחץ, על אבו מאזן, לפרק את השותפות עם החמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משבח בישיבת הממשלה את דבריה של ממשלת אוסטרליה, כי מזרח ירושלים אינה שטח כבוש.

נתניהו וראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, בפגישה בדאבוס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו וראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, בפגישה בדאבוס (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בפתח דבריו בישיבת הממשלה אמר נתניהו: "בסוף השבוע הזה שמענו הצהרה מעניינת מממשלת אוסטרליה, שאמרה דבר שלא תמיד אנחנו שומעים. היא אמרה בפשטות שמזרח ירושלים איננו שטח כבוש, המינימום הוא – שהוא שטח מריבה. אבל לומר את האמירה הזו בבהירות כזאת, בחדות כזאת, הייתי אומר באומץ לב – זה דבר מרענן אל מול מקהלת הצביעות והבורות. הבורות לא רק של ההיסטוריה העתיקה אלא גם ההיסטוריה של הזמן החדש ושל זמננו אנו.

"מה כאן באמת התרחש? מי פלש למי? מי כבש את מה? מה נתון למשא ומתן? מהו שטח מריבה? אלה דברים חדשים", אמר ראש הממשלה. "אני בהחלט מעריך את העמדה הזאת של ממשלת אוסטרליה. אני בטוח ששותפים לזה כל מי שבאמת רוצה לראות כאן הסדר שמבוסס על שלום ועל צדק ועל אמת ואי אפשר לבנות שלום על יסודות מופרכים של שקרים היסטוריים. יש אמת, צריך להתמודד עם האמת הזאת, היא מחייבת הרבה הרבה מסקנות והרבה צעדים אבל היא בוודאי לא מחייבת את קידוש השקר".

נתניהו המשיך לקרוא לעולם להפעיל לחץ, על אבו מאזן, לפרק את השותפות עם החמאס. "בסוף השבוע שוב הצהירו מנהיגי החמאס על כוונתם להשמיד את מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה. "מי שקיווה שהאיחוד הפלסטיני בין הפתח וחמאס ימתן את החמאס, שגה. במקום שהרשות הפלסטינית תשתלט על שטחי עזה, יותר ויותר נראים סימנים שההפך הגמור יקרה. כלומר, שהחמאס יגדיל את שליטתו בשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. לכן צריך להפעיל לחץ בינלאומי על אבו מאזן לפרק את השותפות עם החמאס. זה נוגע לשורשי היסוד של הסכסוך ולשורשי הפתרון של השגת שלום בינינו לבין הפלסטינים.

"בכל מקרה, אבו מאזן התחייב לקיים את כל ההתחייבויות הקודמות שלו, וההתחייבות הראשונה היא לכבד את ההתחייבות לפרז את השטחים הנתונים למרותה של הממשלה הפלסטינית, לרבות, כמובן, רצועת עזה", אמר נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן