Skip to content

"שבירת הכלים והמוסכמות ההומניטריות הבסיסיות ביותר"

כך מכנה יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, את חטיפת שלושת הנערים. בפנייה דחופה למזכ"ל ארגון האומות המאוחדות, באן קי-מון - היא דורשת את התערבותו במשבר חטיפתם של שלושת הנערים ומבקשת ממזכ"ל האו"ם שיפעל להבטחת שלומם ולחזרתם לבתיהם בשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד-ביתנו) שיגרה פנייה דחופה למזכ"ל ארגון האומות המאוחדות, באן קי-מון בדרישה להתערבותו במשבר חטיפתם של שלושת הנערים הישראלים החטופים ובבקשה שיפעל להבטחת שלומם ולחזרתם לבתיהם בשלום.

"פגיעה בוטה בזכויותיהם של הילדים בישראל לחיות". ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: דוברות הכנסת)
"פגיעה בוטה בזכויותיהם של הילדים בישראל לחיות". ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)

"בערב יום חמישי האחרון, ה-12 ביוני 2014, נחטפו שלושה נערים ישראלים, שניים מהם בני 16 בלבד", כותבת ח"כ לוי-אבקסיס, "אירוע החטיפה מדגיש, בין יתר הדברים, את שבירת כל הכלים ההומניטריים והפגיעה הבוטה בזכויותיהם של הילדים בישראל לחיות את חייהם בבטחה וללא חשש לחייהם. שכן, אין מדובר בלוחמים וגם לא בחלק ממהלך הקרב, אלא בשלושה נערים צעירים, אשר בימים אלה אמורים היו לשקוד על בחינות הבגרות ולהעביר את זמנם בין לימודים בבית הספר לשהייה בחיק משפחותיהם".

בפנייה למזכ"ל האו"ם כותבת ח"כ לוי-אבקסיס כי "כמי שעומד בראש ארגון האומות המאוחדות, אני מצפה ממך לפעול בהתאם לאמנה הבינלאומית של האו"ם לזכויות הילד, הקובעת כי 'כל המדינות החברות ינקטו צעדים מתאימים במישור הלאומי, הדו צדדי והרב צדדי על מנת למנוע חטיפה, מכירה או סחר של ילדים לכל מטרה או בכל צורה שהיא'. כמו כן, האמנה לזכויות הילד קובעת כי 'המדינות החברות מקבלות על עצמן לכבד ולהבטיח כי יכובדו כללים של חוק הומניטארי בינלאומי החלים עליהן במצבים של מאבק מזוין, והנוגעים לילד'".

"חטיפת הנערים מהווה שבירה של כל הכלים והמוסכמות ההומניטריות הבסיסיות ביותר", מדגישה ח"כ לוי-אבקסיס, "ומהווה פגיעה חמורה בזכויות הילדים לחיות ללא איום כה מוחשי על חייהם, לא משנה כלל מהיכן הם ומה עמדתם הפוליטית – אם בכלל ישנה כזו לאור גילם הצעיר – חובה עלינו ועל העולם כולו לזכור כי מדובר בנערים צעירים ובמצב חמור זה ארגון האומות המאוחדות בכלל והגורמים בארגון האחראיים על שלומם של הילדים בפרט אינם יכולים לעמוד מנגד בעת שנערים אלו עלולים למצוא את מותם על לא כל עוול בכפם".

1 Comment

  1. שמייס
    16 ביוני 2014 @ 10:16

    צודקת – ""חטיפת הנערים מהווה שבירה של כל הכלים והמוסכמות ההומניטריות הבסיסיות ביותר"

    אגב, האם הריגת נערים בני 13 (כמו השלושה שנהרגו בשבועיים האחרונים) גם "מהווה שבירה של כל הכלים והמוסכמות ההומניטריות הבסיסיות ביותר" – אה, שכחתי – הם היו ערבים, אז זה בסדר.

    ובלי שום קשר – זה נורא, ולא מוצדק בשום פנים ואופן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן