Skip to content

"אורפן בלאק": הסדרה שתצמיד אתכם לכורסה

בימים אלה, כשכל הסדרות שאנחנו אוהבים יוצאות לפגרת קיץ, כדאי להתחיל להתמכר ל"אורפן בלאק": סדרת מדע-בדיוני מותחת, מטלטלת ומלאה בהתרחשויות. נגה גור-אריה כבר מכורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרה מאנינג, צעירה מתוסבכת ויתומה, ממתינה בתחנת רכבת. פתאום היא מבחינה באישה נוספת שנמצאת על הרציף ונראית מאד מוטרדת. שרה מתקרבת אליה, האישה מסתובבת, ולתדהמתה של שרה – היא נראית כמוה בדיוק. לפני שהיא מספיקה להוציא מילה, הרכבת מגיעה, והאישה, ששמה בת', קופצת אל הפסים אל מותה.

כך נפתחת סדרה המתח "אורפן בלאק" (Orphan Black) של BBC America, שלמרות שלא מגיעה מרשת גדולה בארצות-הברית, הפכה כמעט בן לילה ללהיט מטורף. בארצות-הברית העונה השנייה של הסדרה תגיע לסיומה בעוד כשבוע, בעוד בארץ אנחנו רק מתוועדים לסדרה בימים אלה, אחרי שנחתה ב- HOT Action. נכון לעכשיו, הסדרה טרם חודשה באופן רשמי לעונה שלישית, אבל כמעט אין ספק שזה יקרה.

"אורפן בלאק" מכניסה אותנו אל עולמה של שרה, שאחרי שצפתה בתאומה זהה שלה מתאבדת, מגלה שזו רק ההתחלה, ושברחבי העולם מפוזרות עוד כפילות זהות שלה. בעודה מנסה לעכל את העובדה שהיא חלק מניסוי של שיבוט גנטי, היא נכנסת למערבולת של אקשן בלתי פוסק, כאשר מתברר שמישהו מתחיל לחסל את השיבוטים, אחת אחת.

טטיאנה מסלאני, כוכבת הסדרה, מגלמת לא פחות משבע דמויות בעונה הראשונה בלבד. כל אחת מהכפילות היא בעלת אופי משלה, חיים משלה וסגנון משלה. בכישורי משחק יוצאי דופן מסלאני משכנעת את הצופה שהיא לא אחת, אלא שבע, ומי שבהתחלה מכונה בראש שלנו "השרה הבלונדינית" או "השרה עם המשקפיים" מקבלת מהר מאד יחס ייחודי מהצופה, כאילו ניצבות לפנינו שבע נשים נפרדות. בכמה סצנות שכמעט לא יאומנו, מסלאני משחקת כפילה שמתחזה לכפילה אחרת. המוח אומר שבסך הכל מדובר באותה שחקנית, אבל הבטן מתהפכת מרוב מתח.

מגלמת שבע דמויות, שהן הכפילות שלה. כוכבת הסדרה טטיאנה מסלאני

"אורפן בלאק" היא סדרה מותחת ומלאה בהתרחשות בלתי פוסקת, כשאת שרה וכפילותיה מחזקים פול – בחור חתיך ומסתורי שהיה בן הזוג של בת', הכפילה שהתאבדה; פליקס – אחיה המאומץ של שרה; דוני – בעלה של הכפילה אליסון, שנראה לא מזיק אבל מחזיק סוד גדול; תומאס – קנאי דתי עם שנאה לחידושים מדעיים; ד"ר ליקי – מדען שמאמין בעידן חדש של אבולוציה; ארט – שוטר שמוצא את הגופה של אחת הכפילות ומתחיל לחקור, ועוד ועוד.

לכל נרתעי המדע הבדיוני – אל תוותרו כל כך מהר. "אורפן בלאק" אמנם מכילה אלמנטים בעלי נימה מד"בית, אבל הסדרה הזו מיועדת לכל מי שאוהב טלוויזיה טובה באמת. סימני השאלה שמציפים את שרה בהתחלה מקבלים מענה, קצת בכל פרק, ומשאירים את הצופה עם ערגה לעוד. למה בת' התאבדה, מי יצר את הניסוי החולני שהוליד את שרה ואת "אחיותיה", מי מחסל אותן ומתי הוא יגיע להבא בתור, ולמה שרה היא היחידה שיכולה ללדת – הן רק כמה מהשאלות הרבות שמציפות את העלילה, וכל זה קורה רק בעשרת הפרקים של העונה הראשונה.

בימי הקיץ, כשכל הסדרות שאנחנו אוהבים נמצאות בפגרה עד הסתיו, כדאי לכם להתחיל להתמכר ל"אורפן בלאק", ולהגדיר מחדש "טלוויזיה טובה באמת".

1 Comment

  1. מירה-בל גזית
    18 ביוני 2014 @ 11:35

    סדרה נהדרת, בעיקר בזכות השחקנית טטיאנה מאסלאני.
    אני כבר לקראת סוף העונה השנייה, ומחכה במתח כל שבוע לפרק הבא.
    שווה צפייה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן