Skip to content

צה"ל ממשך את הלחץ על חמאס – נעצרו 51 ממשוחררי עסקת שליט

צה"ל הרחיב את גל המעצרים לרחבי הגדה המערבית. הלילה נעצרו 65 מבוקשים ונלקחו לחקירת השב"כ. הרמטכ"ל סייר בין יחידות צה"ל ואישר תוכניות מבצעיות. ראש הממשלה: "הפעולות חשובות למציאת החטופים ולפגוע בארגון חמאס ביו"ש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצה"ל ושב"כ משוכנעים כי מקום שלושת החטופים ייחשף בשעות או בימים הקרובים. אמש נעצרו 65 פלסטינים בכל רחבי הגדה המערבית, 51 מביניהם משוחררי עסקת גלעד שליט, שזכתה לכינוי הצה"לי מבצע "בית השואבה", בשנת 2011. שניים מהעצורים הם חברי פרלמנט מטעם תנועת החמאס, כך מסר דובר צה"ל. העצורים הועברו לחקירת השב"כ. ע"פ הדובר, מעצרם התבצע "כחלק משורה של פעילויות מודיעיניות ומבצעיות נרחבות".

סריקות ומעצרים ברחבי הגדה (צילום: דובר צה"ל)
סריקות ומעצרים ברחבי הגדה (צילום: דובר צה"ל)

עד כה נעצרו מתחילת המבצע כ-240 מבוקשים, כ-800 בתים נסרקו והתבצעו עשר פעולות נגד יעדי ה"דעווה". בהמשך ללחץ שמפעיל הצבא, נסגרו הלילה מחסומים שהיו פתוחים, אחד מהם באזור בית חגי. בצה"ל אומרים כי פעילות צה"ל הענפה תימשך ותעמיק ככל שיידרש. צה"ל ימשיך בפעילותו המבצעית הבלתי פוסקת במקביל לעבודת מודיעין מרושתת בין זרועית ובין גופית. "צה"ל יביא לפגיעה משמעותית בארגוני הטרור ויפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", לשון הדובר. כ-300 אלף איש נמצאים בכתר או בסגר, אומרים גורמים צבאיים – "והם מתחילים להבין את זה אחרי שמונה שנות רווחה יחסית". הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, סייר במהלך הלילה באזור גוש עציון, ונפגש עם מח"טים ואנשי שב"כ. בפגישות אלו אישר הרמטכ"ל תוכניות עבודה מבצעיות.

חיילי צה"ל בשכם (צילום: דובר צה"ל)
חיילי צה"ל בשכם (צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר את פעילות צה"ל, ואמר שהן חלק חיוני וחשוב מהמשך הפעילות לאיתור הנערים. "הפעילות הלילה שבה נעצרו מחבלי חמאס, לרבות כאלה ששוחררו בהסכם להחזרת גלעד שליט, היא מרכיב עם מסר חשוב, בסדרה של פעולות רבות שיימשכו ומטרתן להחזיר את הנערים החטופים, ולפגוע בארגון חמאס ביהודה ושומרון", אמר נתניהו. ישראל מצידה מאיימת שאם לא יתגלה מקום הנערים, חג הרמדאן החל החודש יפגע כתוצאה מהגבלות התנועה והסגר ברחבי הגדה המערבית.

"אנחנו פוגעים בחמאס בכל ממדיו. ראשי החמאס מרגישים היטב את הפגיעה ומבינים את המסר", אמר אתמול אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון. "החמאס יצא מהעימות הזה נחלש מבצעית ונחלש אסטרטגית. אנחנו נמשיך את הפגיעה הזו ככול שיידרש". הנחת העבודה במערכת הביטחון גורסת כי השלושה, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח, מצויים באזור הגדה המערבית וכי החוטפים לא הצליחו להעביר את שלושת הנערים לרצועת עזה, והם מסתירים אותם בחיים.

ממשל החמאס בעזה הגיב הבוקר למעצרים ומסר כי "מעצר מנהיגינו ואנשינו לא יעצור את התנועה ולא את מטרותיה אליהן היא שואפת. כך גם לא ימנע ויעכב את אנשינו ממחויבותם לתפקידם". עוד פרסם החמאס תגובה רשמית בשם חמאס חברון האומרת "שהתקפה כזו על הפלסטינים בכלל ועל החמאס בפרט, איננה דבר הקורה לראשונה שעומדים בכך מאז הכיבוש הציוני על כל פשעי הכיבוש. מכל מקום החמאס בחברון נשאר באמונתו ומאמין בניצחונו הבלתי נמנע המבוסס על ההתנגדות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן