Skip to content

סייפרוס איירווייס מוכרת סלוט בהית'רו לאמריקן איירליינס

תמורת 31 מיליון דולר, כדי לשפר את נזילות החברה ב-2015. בעקבות המכירה תטוס החברה הקפריסאית לנמל התעופה סטנסטנד. מכירת הסלוט תיכנס לתוקף ב-13 בספטמבר השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סייפרוס איירווייס תמכור לאמריקן איירליינס, ביום שני בשבוע הבא, סלוט (פרק זמן מוקצב וקבוע לנחיתות והמראות) בנמל התעופה הית'רו בלונדון, תמורת 31 מיליון דולר, אשר אמור, לדבריה, "לשפר את נזילות החברה ב-2015". כך נמסר בהודעה שפירסמה החברה הקפריסאית.

בעיית הסלוטים בהית'רו

בהית'רו נמל התעופה הראשי של בריטניה פועלים רק שני מסלולים, שאינם מספיקים לקלוט את הגידול העצום בתנועת המטוסים. מסיבה זו מחיר כל סלוט בהית'רו מרקיע שחקים. אי הגדלת קיבולת הית'רו נובעת בעיקר בגלל התושבים בפרברים המערביים של לונדון, שגרים מסביב וקרוב לנמל, שמתנגדים לכל הרחבה של נמל התעופה. התנגדותם, המכונה Not In My Back Yard (NIMBY) מונעת את כל ניסיונות הרחבה של נמל הית'רו שפועל היום בתפוסה מלאה של 98%.

הרבה חברות תעופה מעוניינות לפעול בנמל הית'רו, אבל המחסור בסלוטים מונע זאת מהן. כך למשל כל ניסיונותיה של אל על לקבל סלוטים נוספים בהית'רו עלו בתוהו.

שני המסלולים הפעילים בנמל התעופה הית'רו. בתווך הטרמינלים. צילום: גוגל
שני המסלולים הפעילים בנמל התעופה הית'רו. בתווך הטרמינלים. צילום: גוגל

סייפרוס תעבור לנמל סטנסטנד

סייפרוס איירווייס, המפעילה טיסות סדירות וישירות מלרנקה בקפריסין ללונדון, הודיע כי תעביר, בעקבות מכירת הסלוט לאמריקן איירליינס, את טיסותיה לבירה האנגלית לנמל התעופה סטנסטנד, כולל שינויים בתדירויות ובזמני הטיסות.

מכירת הסלוט תיכנס לתוקף ב-13 בספטמבר השנה וב-14 בספטמבר תתחיל החברה לטוס לנמל התעופה סטנסטנד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן