Skip to content

ההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה ברכבת

בהסתדרות מדגישים: נוסעי רכבת ישראל לא ייפגעו מהעיצומים ומדגישים, כי ההנהלה מתעלמת מהדרישה לתת מענה לעומס החריג שנוצר. ההנהלה: הוועד מנצל כוחו בגיבוי ההסתדרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום ארכיון (ציפי מנשה)
צילום ארכיון (ציפי מנשה)

ההסתדרות הודיעה אתמול על סכסוך עבודה ברכבת ישראל, הנוגע ל-2,300 עובדי הרכבת, שהוכרז, לדבריה, בעקבות הצעדים החד-צדדיים שנקטה ההנהלה, ביניהם הפעלת לו"ז חדש החל מה-14 ביוני, ללא הסדרת הנושא מול נציגות העובדים.

הגדלת עומס עבודה

לטענת ההסתדרות מדובר במהלך אשר הגדיל באופן משמעותי את עומס העבודה על העובדים וכלל שינויים מרחיקי לכת בלוח זמני העבודה עקב הוספת 49 רכבות ביום. עילות הסכסוך נעוצות בהתנהגות הפוגענית של החברה כלפי נציגות העובדים המוסמכת ובהתעלמות של ההנהלה מהדרישה לתת מענה לעומס החריג שנוצר. המחסור בכוח האדם בחברה, מתגבר לאור הגדלת היקף העבודה, ומוביל לפגיעה חמורה בתנאי עבודתם של העובדים.

עוד אומרת ההסתדרות, כי עילה נוספת בליבת הסכסוך היא דרישתה של נציגות העובדים למצוא פתרון ביחס למתקנים שנמצאו לא ראויים לשימוש על רקע תנאי תברואה ירודים ופגיעה בבריאות ובטיחות העובדים, ושהסכסוך הנוכחי עוסק גם בדרישה לחתימת הסכם קיבוצי להסדרת קליטת הנדסאים מתמחים כעובדים בהסכם קיבוצי.

משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה הינה כי בתוך שבועיים מהיום, דהיינו החל מה-7 ביולי, יוכלו עובדי הרכבת לנקוט בעיצומים. בהסתדרות מדגישים כי נוסעי הרכבת לא ייפגעו מהעיצומים הצפויים בחברה.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר: "צר לי כי הנהלת הרכבת מעדיפה להכפיש את עובדיה במקום לקיים איתם שיח הולם, כראוי למערכת יחסי עבודה קיבוציים בחברה. מדובר בהתנהלות הראויה לכל גינוי, בייחוד לנוכח העובדה כי מדובר בשירות הציבורי. מלבד הרושם המטריד שמותירה התנהגות ההנהלה, נזכיר גם שמדובר בפשרה גלויה על בטיחות הנוסעים".

"ניצול כוח לרעה"

"מהנהלת הרכבת נמסר, כי "|ועד עובדי הרכבת, מנצל את כוחו לרעה להכריז על סכסוך עבודה, בגיבוי ההסתדרות, ופגיעה בפעילות של חברת רכבת ישראל כבר במשך השבועות הקרובים. זאת, על בסיס טענות שווא וניסיון לסחוט פעם נוספת את הקופה הציבורית. נדגיש, כי במשך השנה שחלפה קיבלו עובדי הרכבת תוספת שכר של כ-25% ומענק בסכום של 40 אלף שקל, בהתאם להסכם עבודה שנחתם ב-2012 ובו התחייבו נציגי העובדים לשקט תעשייתי ל-3 שנים".

עוד מציינת ההנהלה, כי "רכבת ישראל הינה חברה צומחת, הן בהיקף הפעילות והשירות והן במספר העובדים. בשנים אחרונות, נקלטים כ-250 עובדים חדשים מדי שנה, המשתלבים במגוון התפקידים בחברה ומסייעים בהשגת יעדיי החברה והגידול בפעילות. ועד העובדים מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו, על מנת ליצר מציאות של 'תפוס כפי יכולתך'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן