Skip to content

הסתיימה שביתת הרעב של העצירים הפלסטינים

הפלסטינים מסרו כי השביתה הסתיימה לאחר סיכומים עם קציני המודיעין של השב"ס ולפני צום הרמאדאן. בשלב זה עדיין לא ברור האם ומתי יקודם החוק להזנה בכפייה במתכונתו הקיימת. נתניהו: המדיניות הברורה שלנו הובילה לסיום השביתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שביתת הרעב של העצירים המנהליים הפלסטינים הסתיימה הלילה (רביעי) לאחר 63 יום. כך הודיע שר האסירים הפלסטיני, שאוקי עיסא. על-פי דיווחי התקשורת הפלסטינית, השביתה הופסקה בעקבות הסכם אליו הגיעו השובתים עם השב"ס ולפיו, בתמורה להפסקת שביתת הרעב יבטל שירות בתי הסהר את הקנסות שהטיל על שובתי הרעב ויחזירם לתאיהם באגפים שמהם הם יצאו.

עם זאת, לא יהיה שינוי במדיניות המעצר המנהלי. משב"ס נמסר כי 75 העצורים ששבתו יישארו בשלב זה להשגחה בבתי החולים. שאוקי עיסא מסר כי בעקבות המגעים עם ראשי המודיעין בבתי הכלא הישראלים, השביתה הגיעה לסיומה.

צעדה לשחרור העצירים המנהליים ברמאללה (צילום מסך)
צעדה לשחרור העצירים המנהליים ברמאללה (צילום מסך)

החלטה זו באה על רקע התקדמות הליכי החקיקה של חוק הזנה בכפייה, שאותו קידמה הממשלה לאחר ש"יש עתיד", מפלגתו של שר האוצר, הסכימה להתייצב אחרי ראש הממשלה נתניהו, שביקש להעביר את החקיקה בהליך בזק. על-פי ההסתייגויות שהוכנסו לחוק, יועלה הרף הנדרש להזנה בכפייה, כך שיוזנו אסירים בסכנת חיים בלבד. הרופאים לא יחויבו לבצע את ההליך בניגוד לרצונם. כעת, לאחר הסרת ההתנגדות של יש עתיד, החוק יועלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני הקרוב.

עם זאת, לנוכח סיום שביתת הרעב עדיין לא ברור מה יעלה בגורל הצעת החוק. בעיקרו, החוק מאפשר להאכיל אסירים בכפייה לאחר שרופא יקבע שנשקפת סכנת חיים ממשית לשובת הרעב, ועדת האתיקה של השב"ס ובית החולים ימליצו לבית המשפט לאשר את הפעולה. נשיא בית משפט מחוזי או סגנו יאשרו זאת בצו וגם אז יוכל רופא בית החולים לסרב לבצע את ההזנה הכפויה בלי שייפגע.

פרקליטי העצירים והאסירים הביטחוניים מסרו בשמם, כי "בצל התוקפנות הגסה על עמנו ולאחר כמה פגישות עם מפקדי שירות בתי הסוהר לפני חודש הרמדאן, החלטנו להפסיק את השביתה שלנו". ראש הממשלה בנימין נתניהו, שניפגש היום עם נשיא הסנאט האיטלקי פייטרו גראסו, התייחס לסוגיית סיום השביתה ואמר : "אני מברך את השר לביטחון פנים ואת נציב שרות בתי הסוהר על העבודה הנחושה, המקצועית והאיתנה שהביאה לסיום שביתת הרעב של האסירים. אנחנו נקטנו במדיניות ברורה שהביאה לתוצאה החשובה הזאת ואנחנו גם נוסיף עכשיו אמצעים נוספים שיביאו לכך שיהיו פחות שביתות אסירים בהמשך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן