Skip to content

שרים למען החטופים – רבבות גדשו את כיכר רבין

רחל פרנקל: " זו עצרת של אהבה, של ביחד". איריס יפרח פנתה לבנה: " עם ישראל מחזיר לך אהבה, כל העם התאחד, דואג לשלומך. אנו רוצים כבר בשובך". " יש כאן עם שלם איתנו שמחכה לך, מייחל לשובך הביתה בשלום", פנתה בת גלים שעאר לבנה. ריבלין: "באנו הנה להתפלל בכל השפות ובשם כל הדתות. התפילה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר מ-60 אלף איש מכ ל שכבות האוכלוסייה התאספו הערב (ראשון) בכיכר רבין בתל אביב ו"שרו יחדיו" בקריאה לשחרור שלושת החטופים, אייל יפרח, גיל-עד שעאר ונפתלי פרנקל. את הנאומים פתחה אמו של נפתלי, רחל פרנקל, שהודתה בדבריה לכי מי שעושה למען החטופים. האמהות שעלו לבמה התקשו לעצור את דמעותיהן.

רבבות בכיכר (צילום : נירה ידין)
רבבות בכיכר (צילום : נירה ידין)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
שלוש האמהות (צילום: דן בר דוב)
הככר מלאה (צילום: נירה ידין)
הככר מלאה (צילום: נירה ידין)

רחל פרנקל חזרה והודתה לצה"ל וכוחות הביטחון שעושים מאמצים עילאיים להשבת החטופים והוסיפה: "אנחנו מעריכים את ראש הרשות ואת ראש עיריית חברון שהתעלו מעל הסכסוך וקראו לשחרור הבנים מיד". זו עצרת של אהבה, של ביחד. נתן שרנסקי סיפר לנו שמה שהחזיק אותו בכלא, למרות שלא היה לו מושג מה קורה בחוץ, הייתה הוודאות שנלחמים עבורו בחוץ. אי שם יש שלושה נערים שיודעים שאין מצב שנרפה, שאין סיכוי שמישהו יוותר. האהבה שאנחנו מרגישים כאן – מחייה אותם שם. הסיפור הנורא הזה מנער ומקבץ אותנו, שוטף משקעים וחושף לרגע אחד ארוך את התשתית המשותפת של הקיום שלנו כאן, את האחווה. הבוקר סיירנו בחברון וראינו חיילים עם עיניים אדומות שלא ראו בית המון זמן. ניגשנו להגיד תודה והם אמרו 'מה תודה? בשביל זה התגייסנו", אמרה האם.

איריס יפרח, אמו של אייל: "עם ישראל מחזיר לך אהבה, כל העם התאחד, דואג לשלומך. אנו רוצים כבר בשובך, מחכים לחבק אותך בחום. אני פונה אליכם עם ישראל הנפלא שלנו, מאוד מרגש ומחזק אותנו לראות את העם מאוחד, על כל גווניו, בתקופה לא פשוטה זו שכולנו עוברים. נחזק ונחבק איש את רעהו ונתפלל כולנו לשובם המהיר של אייל, גלעד ונפתלי. ברצוני להודות לחיילים, לכוחות הביטחון העושים לילות כימים, משקיעים את מיטב כוחותיהם ודבקים במשימתם להחזרת הבנים. אני תפילה להשם יתברך שבזכות האחדות הגדולה הזאת תעמוד לנו בעת צרה זו ונזכה לראות את בנינו, אייל גלעד ונפתלי איתנו כאן, בריאים ושלמים".

בת גלים שעאר, אמו של גיל-עד: "יש כאן עם שלם איתנו שמחכה לך, מייחל לשובך הביתה בשלום. בארץ ובעולם התאחדו לקראת שובכם וכשתחזור תגלה שמשפחתנו התרחבה מאוד, יש לך אחים ואחיות ברחבי הארץ והעולם. התחושה המיוחדת השורה בארץ מזכירה רגעי איחוד כפי שהיו כאשר עם שלם, ובראשם יוני נתניהו אחיו של ראש הממשלה, נחלץ לעזרת אחים ואחיות שלא הכירם. אתמול זה באנטבה היום זה בגוש עציון, המקומות משתנים, הביחד נשאר. אחים אנחנו ואחים לא שוקטים עד שאחיהם הקטן ישוב אליהם. אנו מחזקים את כל הפועלים למען הבנים ומבקשים לשאת תפילה לחיילי צה"ל ומפקדיו שתשובו כולכם בשלום מהמשימה, עם בנינו היקרים, בריאים ושלמים".

לא יכלו לעצור את הדמעות (צילום: נירה ידין )
לא יכלו לעצור את הדמעות (צילום: נירה ידין )
המשפחות (צילום נירה ידין)
המשפחות (צילום נירה ידין)

בקרב הרבבות שגדשו את הכיכר הונפו שלטים שאמרו "שותפים לתפילה", "שבו בנים לגבול" ו"מחזקים את ידי המשפחות". בין הנוכחים הייתה גם אורנה שמעוני, אם שכולה שהקימה את ארגון "ארבע אימהות" שפעל להוצאת צה"ל מלבנון. שמעוני: "היה חשוב לי להיות כאן עם המשפחות. אני מרגישה את הזעקה הגדולה של האימהות וזה המקום לזעוק אותה יחד איתן, להחזרת הילדים הביתה, ילדים בני 16 שנחטפו".

(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)

נשיא המדינה הנבחר רובי רבלין אמר בעצרת: "לא הגענו הנה היום כדי לעסוק בהערכות מצב וכדי לערוך תחקירים. באנו הנה להתפלל בכל השפות ובשם כל הדתות. התפילה שאנו נושאים הערב אינה רק יהודית או ישראלית, אנו נושאים הערב תפילה אנושית, של אם על בנה, של אב על ילדו. זוהי תפילת המלאך המעז לעמוד גם בפני אלוהים ולזעוק: "אל תשלח ידך אל הנער". אנו עומדים כאן הערב יחד, וקוראים אל כל מי שלב אדם בו – אל תשלחו ידיכם אל הנערים. חטיפת ילדים ונערים אינה יכולה להיחשב למעשה של גבורה בשום מקום או זמן, דת ושפה. לא רק כאן בישראל, אלא גם בסוריה, בעיראק, בסודאן ובניגריה. השיבו לנו את אייל, גיל-עד ונפתלי. יחד כולנו מתפללים: תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון".

את העצרת הנחה איש התקשורת אברי גלעד שהסביר את הנחייתו בכך שהוא חש שהרצון להחזיר את החטופים חוצה את כל שכבות העם. בעצרת הופיעו הזמרים קובי אפללו, קובי אוז, דוד ד'אור, רמי קליינשטיין, צביקה פיק, מירי מסיקה, דודו פישר, ליאור נרקיס, יונתן רואל וטל שגב. העצרת הסתיימה בשירת התקווה והמשפחות שבו לבתיהן להמשך ציפייה מתוח, בדאגה לגורל ילדיהן.

(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן