Skip to content

אושרה הצ"ח של אלקין: יוחזר לכלא אסיר ששוחרר וחזר לטרור

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת החוק. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אלקין: ידע כל ארגון טרור שחטיפות יביאו למעצרי מחבלים ולא לשחרורם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת החוק של ח"כ זאב אלקין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, לשחרור מחבלים על תנאי, שלפיה יתאפשר להחזיר לכלא אסיר ששוחרר וחזר לעסוק בטרור.

על פי הצעת החוק, כל מחבל שישוחרר אי פעם במסגרת עסקה מדינית, לא ישוחרר על ידי חנינה, כפי שהיה נהוג עד כה, אלא על ידי שחרור מנהלי בלבד. פרוצדורה זו למעשה תבטיח את חזרתו של המחבל לכלא הישראלי במידה וארגוני הטרור חזרו לפגע בישראל או שהוא עצמו חזר לסורו. מקרים אלה יחזור המחבל לריצוי עונשו המלא בנוסף לשפיטתו על מעשיו האחרונים.

 אלקין (צילום: ציפי מנשה)
להפוך את המשוואה. אלקין (צילום: ציפי מנשה)

הצעת החוק נוצרה לאחר חטיפת שלושת הנערים גיל-עד, נפתלי ואייל, כשחזר החשש לפיגוע מיקוח בו שוב ישוחררו, במסגרת עסקה, מחבלים היושבים בכלא הישראלי. הצעת החוק באה להילחם בתופעת החטיפות ולהבהיר למעשה לארגוני הטרור שלא משתלם יותר לחטוף אזרחים או חיילים ישראלים.

הסבר

בדברי ההסבר לחוק נאמר: "במרבית המקרים מדובר היה בשחרור מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי טרור קשים ומתועבים ששחרורם דוקר את העין ומקומם את הלב. שחרור זה נעשה בחוסר צדק תחת אילוץ מדיני או ביטחוני ולפיכך אין כל הצדקה שלא ניתן יהיה להשיב את אותם אסירים ביטחוניים להמשך ריצוי עונשם עם השתנות התנאים אשר יצרו את האילוץ".

יוזם החוק, ח״כ זאב אלקין אמר: ״אני מברך על כך שהממשלה הבינה שיש להפוך את המשוואה, ולהבהיר לארגוני הטרור שחטיפות מכניסות מחבלים לכלא ולא משחררות אותם. בהצעת חוק זו אנו מאפשרים לממשלה להחזיר מחבלים לכלא ברגע שהם חוזרים לסורם או שמתבצעת חטיפה נוספת של ישראלי. זו התחלה טובה לשינוי כללי המשחק מול ארגוני הטרור ואני מתכוון לקדם את שלבי החקיקה בכנסת במהרה".

להצעת החוק של ח"כ אלקין ,הצטרפו יוזמים רבים מכל הקשת הפוליטית, מימין וגם משמאל: יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ומ"מ יו"ר קואליציה ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ אריאל אטיאס, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ דוד רותם, ועדת החינוך ח"כ עמרם מצנע, יו"ר הוועדה למעמד האשה ח"כ עליזה לביא, יו"ר ועדת משנה של חו"ב לענייני חוץ והסברה ח"כ רונן הופמן, יו"ר ועדת משנה של חו"ב לענייני איו"ש ח"כ מוטי יוגב, יו"ר ח"כ אורית סטרוק, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ דוד צור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן