Skip to content

נתניהו פיטר את סגן שר הביטחון

דני דנון סגן השר שפוטר, שהוא יו"ר תנועת הליכוד, מתח לא פעם ביקורת על ראש הממשלה. היום לאחר שהקבינט החליט על הפסקת אש, אמר דנון: אם התוצאה של המבצע הזה היא רעה, האחריות לכישלון הזה היא של ראש הממשלה". נתניהו בנימוקי הפיטורין אמר, כי התבטאויות חמורות אלו מבטאות חוסר אחריות והן אף משמשות את ארגון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר הערב את ח"כ דני דנון מתפקיד סגן שר הביטחון. מזכירות הממשלה עדכנה את שרי הממשלה על החלטתו.

ח"כ דני דנון (צילום: דן בר דוב)
"הצהרותיו מביעות חוסר אמון בממשלה". ח"כ דני דנון (צילום: דן בר דוב)

בנימוקי ההחלטה כתב ראש הממשלה נתניהו: "בזמן שממשלת ישראל וצה"ל נמצאים בעיצומה של מערכה צבאית נגד ארגוני הטרור, ופועלים בנחישות לשמור על ביטחונם של אזרחי המדינה, לא ייתכן שסגן שר הביטחון יתקוף בחריפות את הנהגת המדינה שמובילה את המערכה. התבטאויות חמורות אלו מצד סגן שר הביטחון מבטאות חוסר אחריות רבתי, וזאת בפרט נוכח התפקיד בו הוא נושא. הן אף משמשות את ארגון הטרור חמאס ככלי ניגוח נגד ממשלת ישראל כפי שעולה מרשתות התקשורת של החמאס עצמו. לאור הצהרותיו אלה המביעות חוסר אמון בממשלה ובעומד בראשה באופן אישי, היה מצופה מסגן שר הביטחון שייטול אחריות על מעשיו ויתפטר. משלא עשה כן ביוזמתו, החלטתי להעבירו מתפקידו, בהתאם לסמכות הנתונה בידיי לפי סעיף 26(3) לחוק יסוד: הממשלה".

מתנגד לפתרון שתי מדינות

דנון, שהוא יו"ר תנועת הליכוד, מתח לא פעם ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. כך למשל, ביוני 2013 ימים ספורים לפני שובו של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, למזרח התיכון, במאמץ להתניע תהליך שלום ומו"מ בין ישראל לפלסטינים, הכריז דנון, בראיון לעיתון "דה טיימס אוף ישראל,
כי ממשלת ישראל מתנגדת לפתרון של שתי מדינות לשני עמים ותבלום כל ניסיון להקים מדינה פלסטינית. אם תהיה תזוזה לקידום הפתרון של שתי המדינות – היא תיבלם", הוא הדגיש.
בחודש מרץ השנה אמר: "לא אשב בממשלה שמשחררת מחבלים. יש גבול כמה אפשר לצאת פרייארים למען החיוכים של לבני ועריקאת" והעביר מכתב לראש הממשלה בו קרא לו לחדול משחרור מחבלים נוספים והצהיר, כי אם תתבצע הפעימה הרביעית, יגיש את התפטרותו מתפקידו כסגן שר הביטחון".

"גילאון, גלאון ויחימוביץ מוחאים כפיים"

היום בראיון ל-ynet אמר דנון: "ראש הממשלה הוא האחראי לטוב ולרע. אם התוצאה של המבצע הזה היא רעה, האחריות לכישלון הזה היא של ראש הממשלה. לא צריך לטייח. חמאס קבע מתי מתחילים, מתי מסיימים וקבע את התוצאה. לכן אני, כחבר בכיר בליכוד, אומר שהמבצע הזה נוהל כאילו עומדת בראשות הממשלה זהבה גלאון. זו מדיניות של מרצ. ראיתי את המחמאות שנתניהו קיבל מגילאון, גלאון ויחימוביץ'. כולם מוחאים כפיים לראש הממשלה בגלל שההתנהלות הרופסת הזאת היא התנהלות של שמאל, של מרצ, ולצערי הרב הבטחנו משהו אחר".

היום החליט נתניהו לשים קץ לביקורות של דנון, שאתום כינה "משרתות את החמאס" ולפטרו.

"רוח הרפיסות השמאלנית"

בתגובה לפיטורים אמר ח"כ דנון: "נתניהו לא מקבל שיש דעות אחרות בתנועתו. הוא התרפס בעבר בפני אבו-מאזן ושחרר 78 מחבלים רק למען ישיבה משותפת סביב שולחן המשא ומתן, לא הגיב על רצח שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד, והבוקר הסכים להסכם הפסקת אש רעה מאד לישראל. על אילו ערכים הוא יוותר בפעם הבאה? אני לא התיישרתי ולא אתיישר עם רוח הרפיסות השמאלנית של ראש הממשלה ולא אמכור את האידיאולוגיה שלי למען לשכה ונהג".

2 Comments

  1. גידי
    16 ביולי 2014 @ 15:11

    בתור ימנין מרכז ,אני רוצה לומר שח"כ דנון יורה לתוך הנגמש בעת מלחמה. הילד המגודל הזה הוא בושה למסורת זבוטיסקי והליכוד. הוא דוגמה לפוליטיקאים שאפתנים שיחברו לחמאס נגד לכידות וסולידריות פנימית של ישראל. הוא רואה רק את עצמו וחושב איך להרוויח מהמהלך. חבל שהתקשורת רצה לראיין ולתת לו במה.
    ובהזדמנות זו אני אציין את הרצוג וגלאון שמפגינים יושר וסולידריות עם כל עם ישראל. לאחר הלחימה זכותם לומר את כל אשר על לבם ובמקרה זה אני גם אקשיב להם.

  2. עמית
    16 ביולי 2014 @ 6:18

    מצביעי הליכוד אינם מתנחלים, הם אולי ימניים למרות שבסקרים הם תומכים בהחזרת השטחים תמורת שלום ,מצביעי הליגוד לדורותיהם ויתרו על דירות חצי חינם בשטחים לטובת דירה יקרה בפארוורים, דנון זה חתיכת שטינקר של המתנחלים ,סוס טרויאני שהם השתילו בליכוד ,עבד נרצע של גוש אמונים האשכנזי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן