Skip to content

שודדי ים רצחו קברניט ומהנדס ליד חוף ניגריה

השוד הימי חוזר לאוקיינוסים. שודדי ים ירו על ספינת משא והרגו את קברניטה ואת המהנדס הראשי.אוניות מוזהרות להתרחק מהאזור שורץ הפיראטים מאת גרשון גירון "שודדי ים חמושים דלקו אחרי כלי שיט מוביל צוברים. הספינה אותתה למצוקה ופנתה אל לאגוס. כל אנשי הצוות למעט צוות גשר הפיקוד הסתתרו בעומק החרטום", כך דיווח אתר חדשות אוסטרלי. האתר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השוד הימי חוזר לאוקיינוסים. שודדי ים ירו על ספינת משא והרגו את קברניטה ואת המהנדס הראשי.אוניות מוזהרות להתרחק מהאזור שורץ הפיראטים

מאת גרשון גירון

חמושים מכף רגל עד ראש
חמושים מכף רגל עד ראש. שודדי ים במערב אפריקה

"שודדי ים חמושים דלקו אחרי כלי שיט מוביל צוברים. הספינה אותתה למצוקה ופנתה אל לאגוס. כל אנשי הצוות למעט צוות גשר הפיקוד הסתתרו בעומק החרטום", כך דיווח אתר חדשות אוסטרלי. האתר הסתמך על דיווח שפרסם אתמול מרכז בקרת השוד הימי של "משרד הספנות הבינלאומי IMB"

סיירוס מודי, מנהל במשרד הספנות, אמר שהקברניט והמהנדס הראשי "נהרגו ביריות".

ההתקפה, שהתרחשה כ-110 מייל ימי מהחוף, מסר המשרד, היא אחת משלוש שהתרחשו באזור מאז יום חמישי. לדברי נואל צ'ונג, מנהל מרכז הדיווח על שוד ימי של ה-IMB, התוקפים היו כנראה "שודדי ים ניגריים". הוא הוסיף שהמרכז התריע בפני שלטונות ניגריה, שפתחו במבצע ללכידת השודדים ולהצלת האונייה. לא היה בידיו מידע על בעלי הספינה או על צוותה.

דובר הצי הניגרי, קאביר אליו, אישר את דבר ההתקפה: "האונייה הותקפה על ידי שודדי ים כ-110 מייל ימי דרומית לנמל לאגוס. שניים מאנשי צוותה נפצעו קשה ומתו מאוחר יותר. אחרים נפצעו בדרגות שונות. אנו מחפשים עדיין את כלי השיט התוקף".

משרד הספנות מסר שביום חמישי נחטפה מיכלית, דרומית לניגריה. כלי שיט ניגרים עצרו אותה ושחררו את צוותה. ה–IMB, הממומן על ידי חברות הספנות, הזהיר עוד בספטמבר 2011 שהמים הסמוכים לבנין, שכנתה של ניגריה, מתבררים כמוקד משיכה חדש לשודדי ים, בעיקר כתוצאה ממאמצי האכיפה העלובים של ממשלות האזור.

מנהיגי מדינות מערב אפריקה אמורים לדון בנושא שוד הים בוועידת פסגה אזורית שתיפתח בבירת ניגריה מחר.

שלא כשודדי הים הפועלים בשנים האחרונות סמוך לחוף סומליה שבמזרח אפריקה, הפיראטים המעורבים בתקיפות במערב היבשת אינם מעוניינים, כנראה, בתשלומי כופר. הם מעדיפים לשדוד מטעני דלק ובנזין ולמכור אותם בשוק השחור המשגשג באזור. השודדים, החמושים לרוב מכף רגל עד ראש, נוהגים להכות קשות את אנשי צוות הספינות הנשדדות.

גניבת מטענים כגון אלה נוטה להיות מתוחכמת למדי. המיכליות השדודות מושטות לספינה אחרת הנשלטת על ידי השודדים. הללו מעבירים את המטען לספינה האחרת ומשם מפליגים עליה כדי למכור את המטען.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן