Skip to content

ריבלין התנצל בפני נשיאת ברזיל על הכינוי "גמד דיפלומטי"

הכינוי הושמע כלפי ברזיל, בתגובה על החזרת שגריר ברזיל להתייעצויות, במחאה על מבצע "צוק איתן". בהודעת בית הנשיא נמסר כי נשיאת ברזיל גינתה את ירי הרקטות לעבר ישראל והדגישה את הצורך הברור של ישראל להגנה על אזרחיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התנצל אמש בפני נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, על הכינוי "גמד דיפלומטי" ועל אמירות קשות אחרות, שהושמעו ע"י משרד החוץ, כלפי ברזיל, בתגובה על החזרת שגריר ברזיל להתייעצויות, במחאה על מבצע "צוק איתן".

נשיאת ברזיל דילמה רוסף (צילום: ויקיפדיה)
נשיאת ברזיל דילמה רוסף (צילום: ויקיפדיה)

הנשיא הדגיש את היחסים המצוינים בין שתי המדינות ובין שני העמים מזה שנים רבות והוסיף כי העם הישראלי חש חיבה עמוקה לברזיל וכי המדינות חולקות ערכים משותפים ותחומי עניין דומים.

בהודעה שפרסמה לשכת הנשיא נאמר כי נשיאת ברזיל בירכה את נשיא המדינה עם כניסתו לתפקיד והשיבה כי אכן פיתחנו יחסים מצוינים בין המדינות, שהחלו עוד מתמיכתה של ברזיל בישראל בשנת 1948. הנשיאה הביעה את הערכתה על ההתנצלות והוסיפה כי היחסים בין המדינות מצוינים, הן עם הישראלים המטיילים בברזיל והן עם הקהילה היהודית החיה במדינה. הנשיא הדגיש כי למדינת ישראל אין מלחמה עם העם הפלסטיני ועם האסלאם, אלא עם ארגוני טרור רצחניים שאינם מכירים בזכותה של מדינת ישראל להתקיים ורוצים בהשמדתה.

בהודעה נאמר עוד כי נשיאת ברזיל גינתה את ירי הטילים לעבר ישראל והדגישה את הצורך הברור של ישראל להגנה על אזרחיה. הנשיא הבהיר כי אנו מצרים על כל הרג משני הצדדים ומנסים ככל שביכולתנו להימנע מהרג חפים מפשע, אך המדיניות של ארגון הטרור חמאס היא זו המובילה לטרגדיה. הנשיאה הודתה לעמיתה והדגישה את החשיבות שבקיום הקשרים ההדוקים בין המדינות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן