Skip to content

האח הגדול של סייד קשוע

רק לפני שבוע, בפיצוץ של פתיחת העונה השלישית של 'עבודה ערבית' כתב סייד קשוע פרק דמיוני בתכנית 'האח הגדול', אבל צפייה בתכנית הערב עוררה את השאלה אם הוא לא כתב, בעצם, את הפרק האמיתי.  קשוע, אולי הסטיריקן השנון ביותר בישראל כיום, בא ותקע לנו ישר בפרצוף את המראה המכוערת שלנו, כשמשימת דיירי 'האח הגדול' בתכניתו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רק לפני שבוע, בפיצוץ של פתיחת העונה השלישית של 'עבודה ערבית' כתב סייד קשוע פרק דמיוני בתכנית 'האח הגדול', אבל צפייה בתכנית הערב עוררה את השאלה אם הוא לא כתב, בעצם, את הפרק האמיתי.  קשוע, אולי הסטיריקן השנון ביותר בישראל כיום, בא ותקע לנו ישר בפרצוף את המראה המכוערת שלנו, כשמשימת דיירי 'האח הגדול' בתכניתו הייתה לזהות מיהו הדייר הערבי בבית.

מאת אורה עריף כץ

זה קצת מבלבל, ובצדק. קצת קשה להבחין בין האח הגדול של ימי ראשון ושלישי, לבין האח הגדול של קשוע. תכנית, שגם אותה הנחו, אגב, ארז ואסי. לא חלפו אלא ימים ספורים מאז הקרנת האח הגדול של עבודה ערבית, עד שאנשים מחוץ לבית האח הגדול האמיתי צעקו לדיירים 'יאנה מוסלמית. יאנה מוסלמית'.

אז מי פה ערבי: אמג'ד (נורמן עיסא), או איציק, או יאנה? צילום יח"צ אלדד רפאלי
אז מי פה ערבי: אמג'ד (נורמן עיסא), או איציק, או יאנה? צילום יח"צ אלדד רפאלי

בתכנית הערב, שמענו את אביבית מטיפה לקותי שומר השבת על ידידותו ליאנה. הוא אמנם העיר לה 'זה לא יפה. מה שאת עושה', אבל המלים שלה חלחלו. שמענו ממנה, כך נדמה לי, גם משפט כמו 'מוסלמית, אלוהים ישמור', או שזה היה בעבודה ערבית?
בכל מקרה, זה לא שונה בהרבה מהגרוטסקה הגזענית שהציג בפנינו קשוע ב'עבודה ערבית'. היה אפשר לחשוב שתכניתו הייתה נבואה שהגשימה את עצמה, אלא שדיירי האח הגדול לא ראו את תכניתו.  אני מוכרחה להודות שהצפייה בקטע זה של האח הגדול הערב הייתה מכאיבה. כמו סטירת לחי.
קשוע גם לא שכח לעקוץ באותה הזדמנות את הליהוק הקפדני של 'האח הגדול', שדאג להביא גם בעונות קודמות דיירות ערביות כמו פותנה (המפנקת, המבשלת) ורנין (המפונקת).

אתמול הוקרן הפרק השני של עבודה ערבית, ונראה היה כי קשוע מותח את גבולות הסאטירה שלו עד הקצה.  זה היה כשגיבורו, אמג'ד, היה חייב להשתין באמצע נסיעה, ובמקרה, הוא השתין על מצבת זכרון לחייל ישראלי. קשוע הציג את המטוטלת הנעה בין היהודים לערבים על מדד האהדה/שנאה לאמג'ד, לפי התנהגותו ה'ישראלית' או התנהגותו הלאומנית פלסטינית.
בכל מקרה, מצליח קשוע היכן שאחרים נכשלים, ולו משום שהוא פוגע בבטן הרכה של החברה הישראלית השסועה ועושה זאת בהומור מדהים . תכניתו ה'מצחיקה' שזורה באינספור אמירות בעלות רבדים עמוקים ומדירי שינה.

1 Comment

  1. ישער
    15 בפברואר 2012 @ 12:19

    מעניין מה הרייטינג שיש לכול תכנית.
    מעניין יותר האם יש חפיפה (ואם כן, באיזה אחוזים )בין האוכלוסיות הצופות
    בשתי התוכניות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן