Skip to content

התנועה לאיכות השלטון: לחקור הדלפת המצגת מהקבינט

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייתה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה, כי ככל שממשלת ישראל הייתה בוחרת לחלוק פרטים כאלו ואחרים עם אזרחי המדינה, ראוי לעשות זאת באופן ישיר וגלוי. אולם, כל עוד מדובר בדיון פנימי של הקבינט, סעיף 51 לתקנון הממשלה ה-33 קובע כי דיונים אלו הינם סודיים, וגילויים או פרסומם אסור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לברר האם אכן מתבצעת בפועל חקירה לבירור הדלפת מצגת צה"ל מישיבת הקבינט במהלך מבצע "צוק איתן". פניית התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה וליועהמ"ש בוצעה לאחר פרסום בדבר דיוני הקבינט המדיני-בטחוני המתקיימים בעיצומו של מבצע "צוק איתן".

היועץ המשפטי ויינשטיין. האם יחקור את הדלפת המצגת? (צילום: ויקיפדיה)
היועץ המשפטי ויינשטיין. האם יחקור את הדלפת המצגת? (צילום: ויקיפדיה)

בפרסום תוארו לפרטי פרטים מצגת שהציגו לכאורה קצינים בכירים בצה"ל באחת מישיבות הקבינט בימי המבצע. על פי הפרסום, המצגת הכילה תרחיש אפשרי של כיבוש רצועת עזה והשלכות חמורות אפשריות של פעולה צבאית זו.

מספר ימים לאחר מכן פורסם בתקשורת כי השר עוזי לנדאו קרא לפתוח בחקירה מיהו השר שהדליף לכלי התקשורת את המצגת הנ"ל ואת פרטי התכניות הצבאיות שהוצגו בישיבת הקבינט. עוד פורסם כי ח"כ איתן כבל פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה דומה, על מנת "לשים סוף להדלפות שפוגעות בביטחונה של מדינת ישראל".

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייתה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה, כי ככל שממשלת ישראל הייתה בוחרת לחלוק פרטים כאלו ואחרים עם אזרחי המדינה, ראוי לעשות זאת באופן ישיר וגלוי. אולם, כל עוד מדובר בדיון פנימי של הקבינט, סעיף 51 לתקנון הממשלה ה-33 קובע כי דיונים אלו הינם סודיים, וגילויים או פרסומם אסור. מזכיר הממשלה הוא המוסמך הבלעדי למסור הודעות לתקשורת על דיוני הקבינט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן