Skip to content

נתניהו: "המשך המערכה – גם אחרי פתיחת שנת הלימודים"

השר יעלון: "ננצל כל הזדמנות מודיעינית ומבצעית כדי לפגוע במחבלים ובמפקדיהם, גם כשהם שוהים בדירות מסתור ומקיפים עצמם בנשים וילדים, אנחנו יודעים להגיע אליהם ולהניח עליהם את ידנו. לא נחוס על איש מהם"; נשיא המדינה ריבלין בהלוויית דניאל טרגרמן: "אין לנו זכות לדרוש מכם להישאר כאן, אבל אנחנו יכולים להבטיח לכם שאתם לא לבד, שיחד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלחמת "צוק איתן" עשוייה  להימשך גם לאחר פתיחת שנת הלימודים. כך הבהיר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה.

נתניהו פתח את דבריו בדברי ניחומים למשפחתו של הילד דניאל טרגרמן. "אמו, גילה, תיארה את בנה הבכור כילד יפה, חכם ורגיש, וכמוכם, ראיתי את התמונות של דניאל הקטן בן 4 וחצי, וניבט מראה של ילד תם, מתוק, ילד שנרצח מירי של מחבלי חמאס שפלים", אמר ראש הממשלה.

נתניהו ויעלון בישיבת הממשלה היום (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו ויעלון בישיבת הממשלה היום (צילום: חיים צח/לע"מ)

"החמאס משלם ועוד ישלם מחירים כבדים על הפשעים הללו שהוא מבצע", אמר נתניהו. "אני קורא לתושבי עזה להתפנות לאלתר מכל מתחם שהחמאס מבצע ממנו פעילות טרור. כל מקום כזה הוא מטרה עבורנו.

"הוכחנו בימים האחרונים שאין וגם לא תהיה שום חסינות למי שיורה על אזרחי ישראל. הדבר הזה נכון לגבי כל הגזרות ולגבי כל הגבולות. אנחנו נחושים להשלים את המשימה. יש לנו סבלנות ויש לנו אורך רוח. מבצע 'צוק איתן' יימשך עד שיושגו יעדיו. אמרתי מיומו הראשון של המבצע שזה יכול לקחת זמן, ואנחנו ערוכים לכך שהמערכה תימשך גם אחרי מועד פתיחתה של שנת הלימודים".

ראש הממשלה פנה בדבריו לתושבי עוטף עזה, היישובים, הקיבוצים. "אני מעריך את העמידה שלכם, אני מעריך את הסבל שלכם ואני שותף לכאב שלכם", אמר נתניהו. "אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכם לעבור את הימים הקשים הללו. בישיבה הבאה של הממשלה נאשר חבילה יוצאת דופן של סיוע ליישובים שלכם. אנחנו אתכם ואנחנו נישאר אתכם עד שיושג השקט, וגם אחרי כן.

"יצאנו למבצע צוק איתן כדי להשיב לכם ולכל אזרחי ישראל את השקט והביטחון ולא נסיים את המשימה, לא נסיים את המבצע, עד שהמטרה תושג. ככל שנהיה יותר נחושים, ככל שנגלה יותר אורך רוח, כך יבינו אויבינו שהם לא יצליחו להתיש אותנו. מול ההתשה שלהם, הם מקבלים הכתשה. אני חושב שכל מי שמסתכל בימים האחרונים, רואה את משמעות המושג הזה. צה"ל ממשיך להנחית ולהעצים את המכות הקשות על החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה, ויוסיף לעשות זאת עד שתושג המטרה".

"במאבק הזה אנחנו בחזית רחבה", אמר ראש הממשלה. "מדינות רבות באזור ובמערב מתחילות להבין שזוהי חזית אחת, כי חמאס זה דאעש ודאעש זה החמאס. הם פועלים באותה דרך. הם ענפים של אותו עץ מורעל. אלה הן שתי תנועות טרור אסלאמיות קיצוניות שחוטפות ורוצחות חפים מפשע, שמוציאות להורג את האנשים שלהן, שאינן בוחלות בשום אמצעי, כולל רצח מכוון של ילדים. בימים האחרונים שמענו מדוברי החמאס שהם מודים במה שאנחנו אמרנו כל הזמן, שהם אלה שרצחו את אייל, גיל-עד ונפתלי. שתי תנועות שעושות בעצם מאמץ לכונן שלטון אסלאמי, ח'ליפויות ללא זכויות אדם, על שטחים נרחבים, תוך ביצוע מעשי טבח במיעוטים, תוך אי כיבוד זכויות אדם של אף אחד: לא של נשים, לא של גברים, לא של ילדים, לא של נוצרים – של אף אחד. מדינת ישראל תמשיך לעמוד לצד העולם התרבותי במלחמתו באסלאם הקיצוני והאלים".

"איננו ממהרים לשום מקום". השר יעלון והרמטכ"ל אמש (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
"איננו ממהרים לשום מקום". השר יעלון והרמטכ"ל אמש (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, פתח את דבריו במילות ניחומים למשפחת טרגרמן מנחל עוז.  "להורים גילה ודורון, לאחים יובל ואורי ולשאר בני המשפחה, האבדן הוא קשה מנשוא, והתמונות בהן דניאל רוקד ומשחק כמו כל ילד בגילו, פשוט קורעות את הלב", אמר השר יעלון. "פצצת המרגמה שהרגה את דניאל, ורקטה נוספת שפצעה באורח קשה את נתנאל ממן בצומת גן יבנה, הן ניסיון של חמאס לגרור את ישראל למלחמת התשה. זו ההזדמנות לאחל לנתנאל החלמה מהירה.

"אם ראשי חמאס חושבים שיתישו אותנו, או סבורים שאנו מציבים לעצמנו לוח זמנים כזה או אחר – הם טועים. איננו ממהרים לשום מקום. יש לנו סבלנות. יש לנו אורך נשימה. מבצע 'צוק איתן' ייעצר רק כשיהיה שקט מוחלט בדרום הארץ, ורקטות ופצצות מרגמה לא ישוגרו יותר לעבר ישראל. עד אז נמשיך בכתישה הקשה של חמאס ותשתיותיו, בשלב זה מהאוויר. איננו מתכוונים לעצור רק בכך, ובאמתחתנו מגוון אפשרויות להמשך הפגיעה בחמאס גם בדרכים אחרות", אמר שר הביטחון.

"שירות הביטחון הכללי וצה"ל סיכלו בימים האחרונים מחבלים רבים, בהם בכירי הזרוע הצבאית של חמאס. אנו מנצלים כל הזדמנות מודיעינית ומבצעית כדי לפגוע במחבלים ובמפקדיהם, גם כשהם שוהים בדירות מסתור ומקיפים עצמם בנשים וילדים, אנחנו יודעים להגיע אליהם ולהניח עליהם את ידנו. לא נחוס על איש מהם.

"חשוב לומר זאת: אנו נמצאים בעיצומה של מערכה ארוכה ומורכבת, מול אויב חסר מעצורים", אמר שר ביטחון. "אני מבקש מאזרחי ישראל לא לשגות באשליות: הפגיעה בחמאס היא קשה מאוד, חסרת תקדים בהיקפה, אך המערכה הזו מצריכה גם סבלנות ואורך רוח. היא מצריכה גם יושר והגינות כלפיכם תושבי הדרום וכלל אזרחי ישראל. בבואנו להציג בפניכם את תמונת המציאות של המערכה, שהיא מורכבת ואינה מייצרת פתרונות קסם, אלא מחייבת נחישות, כושר עמידה, אחריות ושיקול דעת. כך מנוהלת המערכה הזו, וכך היא תנוהל גם בהמשך, בהובלת ראש הממשלה. אנו מודעים למשמעות המשימה ופועלים רק על פי שיקול אחד ויחיד, טובתה של מדינת ישראל וטובתם של אזרחי ישראל".

שר הביטחון יעלון אתמול, בביקורו בעוטף עזה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
שר הביטחון יעלון אתמול, בביקורו בעוטף עזה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

שר הביטחון, אמר עוד כי אתמול ביקר בעוטף עזה ונפגש עם ראשי המועצות ועם תושבים. "הם מייצגים בעיניי את כל הטוב והנאצל שיש בארץ הזו. ישיבתם שם היא תמצית הציונות. תחושותיהם הקשות מוצדקות. אנו, כממשלה, שלחנו אותם לשם כדי לבנות ולהתפתח, ואנו, כממשלה, מחויבים לסייע להם בתקופה קשה זו וגם לאחר שתסתיים, ולא פחות מכך – מחויבים להשיב לחייהם את השקט והביטחון.

"אנו נחושים לשים קץ לירי הבלתי פוסק הזה, שמכונה בטעות 'טפטוף', ומכוון לנחל עוז וכיסופים, כרם שלום ונתיב העשרה, יד מרדכי ועלומים, ושאר היישובים. לא מדובר בטפטוף אלא בניסיונות רצח יומיומיים, ואנו מגיבים לכך. מהאוויר, מהים ומהיבשה. במלוא העוצמה, בכל עת ובכל מקום. פגיעות קשות מאוד, מדויקות, קטלניות בעוצמתן", אמר השר יעלון.

את דבריו סיים שר הביטחון בדברי שבח ותודה לרמטכ"ל בני גנץ, ולמפקדי צה"ל וחייליו. "העבודה שהם עושים היא מצוינת. הם עסוקים רק בדבר אחד, והוא השבת השקט והביטחון לישראל. בעת הזו עלינו לחבק את הלוחמים והמפקדים – זוטרים ובכירים – שמסכנים את חייהם עבור כולנו".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ספד הבוקר לדניאל טרגרמן בהלווייתו. "דניאל ילד יקר, ראיתי אותך אתמול, גיבור של אבא ואימא, לבוש במדי נבחרת ארגנטינה, מעריץ צעיר של מסי, רוקד באושר,מלא שמחת חיים", אמר הנשיא. "ראיתי אותך, חשבתי עליך, וחשבתי עלינו. חשבתי על ילד בן ארבע, שאוהב 'חמישה בלונים' ו'תירס חם',יובל המבולבל וסבא טוביה.

"ילד שעוד מתבלבל בין אות למספר, אבל יודע כבר להבדיל בין ממ"ד לפצמ"ר". נשיא המדינה ראובן ריבלין בהלוויית דניאל טרגרמן (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"ילד שעוד מתבלבל בין אות למספר, אבל יודע כבר להבדיל בין ממ"ד לפצמ"ר". נשיא המדינה ראובן ריבלין בהלוויית דניאל טרגרמן (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

"ילד שלא תמיד רוצה לישון לבדו, ולכן אבא ואימא מכסים אותו בשמיכה, ומחבקים אותו חיבוק גדול לפני השינה. ילד שיש לו חצר, אבל הוא משחק באוהל, בתוך הבית, כי צריך להיות במרחב מוגן. ילד שהוא קטן מידי כדי לחצות כביש, כי זה מסוכן, וגדול מספיק כדי לדעת מה זה 'צבע אדום', כי גם זה מסוכן. ילד שעוד מתבלבל בין אות למספר, אבל יודע כבר להבדיל בין ממ"ד לפצמ"ר; בין יירוט לנפילה, בין ציוצי ציפורים לשריקות פגזים.

"חשבתי על הפרח שצמח כאן, על הגבעול שנגדע ביד אכזרית, על חיים וחיוך ששוב לא יתממשו,  "על אבא ואמא, אח ואחות, שאיבדו את הבן, את האח, אותך דניאל היקר מכל", אמר הנשיא. "כל כך פחדנו מהרגע הזה, כל כך חששנו ממנו. ראינו תמונות של בתי ילדים הרוסים, כיתות עם שולחנות שבורים, וגני שעשועים עם מתקנים מרוטשים. ראינו בימבות נטושות, בריכות ריקות ואופניים מיותמים. ידענו שהטרוריסטים הבזים לדם ילדיהם, לא יחוסו על דם ילדינו. קיווינו שזה יסתיים רק בזה, אבל התבדינו.

"היום אנחנו מלווים את דניאל, הילד של כולנו. את דניאל של המדינה כולה. את הילד שלמענו לחמנו ואנו לוחמים. את הילד ששילם את המחיר הכבד מכל על החיים כאן,בארצנו ובמולדתנו".

הנשיא ריבלין הדגיש כי אין לאיש זכות לדרוש מתושבי עוטף עזה להישאר תחת מטר ההפגזות. "כמעט שישים שנה, שקיבוץ נחל עוז נושא את שערי העיר עזה על כתפיו,והמערכה לא תמה", אמר. "שילמתם בדם שאין לו מחיר. הגנתם, ואתם מגנים על מדינת ישראל, בגופכם ובעוז הרוח המלווה אתכם. אין לנו זכות לדרוש מכם להישאר כאן, אבל אנחנו יכולים להבטיח לכם שאתם לא לבד, שיחד אתכם עומדת, עוטפת, מחבקת, מדינה שלמה. אין לנו זכות לתבוע מכם להמשיך לגור כאן, אבל אנו מלאי התפעלות, מתעצומות הנפש, מהרגש הציוני המפעם בכם, מהמאבק על הבית, מהנכונות שלכם להמשיך ולבנות, לגדל ולטפח.

"אל מול ים המשטמה ההולכת וגואה, אתם המכשול הראשון והאחרון", אמר נשיא המדינה. "קו ישר מחבר בין רועי רוטברג העלם הצעיר, ממייסדי נחל עוז, לדניאל טרגרמן הילד הקט. זהו קו האש, קו העימות, קו החיים וקו התקווה. מכאן ננצח. מכאן נתגבר. מכאן יוכנע הרוע שסביבנו. דור ההתיישבות היה כאן, ודור ההתיישבות ממשיך ובונה כאן.

דניאל ביום הכיף, בבית הנשיא, לפני שבועיים (צילום: טליה סוכרי-לינא)
דניאל ביום הכיף, בבית הנשיא, לפני שבועיים (צילום: טליה סוכרי-לינא)

"דניאל יקר שלנו, לנצח נזכור את החיוך, את אהבת החיים,את תום הילדות,את הרגעים הקטנים של חייך הגדולים. היה שלום ילד אהוב. נוח על משכבך בשלום".

בהלוויית הילד דניאל טרגרמן ז״ל, סיפרה משפחתו לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, כי דניאל ז״ל הגיע לפני כשבועיים (7 באוגוסט 2014) למשכן הנשיא, ליום הפוגה ופעילות שאורגן על ידי עובדי בית הנשיא לילדי הדרום.

באישור המשפחה, מתפרסמת התמונה שצולמה במכשיר הטלפון הנייד של עובדת בית הנשיא טליה סוכרי-לינא, עובדת המחלקה המשפטית של בית הנשיא. בתמונות נראה דניאל ז״ל כשהוא יוצר באחת מתחנות הפעילות במשכן.

הנשיא לשעבר שמעון פרס, ביקר את גילה ודורון טרגרמן, הוריו של דניאל טרגרמן בן ה-4.5  שנהרג ביום שישי מפגיעת פצמ"ר בנחל עוז. פרס, אשר הגיע לבית המשפחה בדרום על מנת לנחמה ולחזק את ידי ההורים גילה ודורון, האחים ובני המשפחה, ישב ארוכות עם ההורים, הסבים הסבתות ובני הדודים ושמע על חיו של דניאל, ועל הבית אותו תכננו גילה ודורון להקים ביישובי עוטף עזה. אביו של דניאל ז"ל, דורון סיפר לפרס על הימים האחרונים של המשפחה עם הילדים בצל הטילים בדרום ואמר: "לאחר שבוע של לינה במרכז ונדודים אצל קרובים חזרנו כדי להתאוורר ולארוז בגדים וכוח להמשך ואז קרה האסון. דניאל היה כל כך אחראי, תמיד  נשמע להוראות ופשוט לא הספיק להתגונן ולרוץ למרחב המוגן". האם גילה הוסיפה: "רצינו לבנות את ביתנו בנחל עוז, חייבים להפסיק את הירי, אנחנו רוצים לחיות בשלום, ולא בהפסקות אש זמניות".

פרס, חיבק את גילה ודורון ואמר: " סיפורו של דניאל הקטן קורע לב- ומותיר אותנו ללא מילים. אני יודע כמה כואב לכם, באתי לחזק אתכם ולומר כי אסור לומר נואש. התרשמתי מאד מהמכתב שכתב דניאל רק בן 4.5 לחייל הפצוע- המוות של דניאל העציב מדינה שלמה. התנהגותו האחראית של דניאל הקטן מגלה את העוצמה הפנימית של דור צעיר שלם, של הישראלים שגדלים פה באזור הכי קשה. אני גאה בתושבי נחל עוז. נחל עוז עבר לאורך ההיסטוריה תקופות קשות ביותר וגם את התקופה הזאת הוא יעבור. אל תאבדו את התקווה".

1 Comment

  1. יפה
    24 באוגוסט 2014 @ 21:31

    "מבצע"?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן