Skip to content

עובדי משרד החוץ חוזרים לשבש את העבודה השבוע

באסיפת עובדים שהתקיימה הבוקר, הודיע ועד עובדי משרד החוץ כי החל משבוע זה ישבש את עבודת משרד החוץ, בשל עיכוב משמעותי בחתימת הסכם השכר שגובש מול העובדים בתום שביתה היסטורית בת כשבוע שהתקיימה בחודש אפריל. לטענת העובדים, ההסכם, שהיה אמור להיחתם מול משרד האוצר ולהיכנס לתוקף ב-25 במאי, מתעכב בשל התנהלות לקויה של משרד האוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השקט התעשייתי ששרר במשרד החוץ, מאז השביתה ההיסטורית בחודש אפריל האחרון – עומד להיות מופר. העובדים הודיעו כי ישבשו כבר השבוע את העבודה בטענה כי משרד האוצר מסרב לממש את התחייבויותיו ומאלץ אותם לשבש את עבודת המשרד.

שביתת עובדי משרד החוץ - האם היא תתחדש? (צילום ארכיון: עובדי משרד החוץ)
שביתת עובדי משרד החוץ - האם היא תתחדש? (צילום ארכיון: עובדי משרד החוץ)

באסיפת עובדים שהתקיימה הבוקר, הודיע ועד עובדי משרד החוץ כי החל משבוע זה ישבש את עבודת משרד החוץ, בשל עיכוב משמעותי בחתימת הסכם השכר שגובש מול העובדים בתום שביתה היסטורית בת כשבוע שהתקיימה בחודש אפריל. לטענת העובדים, ההסכם, שהיה אמור להיחתם מול משרד האוצר ולהיכנס לתוקף ב-25 במאי, מתעכב בשל התנהלות לקויה של משרד האוצר, שאיננה בתום לב. לדברי יו"ר הועד, משרד האוצר גורר רגליים תקופה ארוכה כדי להימנע מחתימת ההסכם ומתחילת יישומו, מבטל פגישות עבודה שנקבעו לצורך ניסוח ההסכם, וחוזר בו מהסכמות ברורות שהושגו בתום השביתה.

העובדים קיימו היום אסיפה דחופה, בהשתתפות כל עובדי המשרד וכן בשידור ל-103 הנציגויות של מדינת ישראל בעולם. באסיפת העובדים שהתקיימה בהשתתפות יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל, הסביר יו"ר הועד על הניסיונות שנעשו מצד הועד לקדם את חתימת ההסכם, ועל ההתנהלות הלקויה של משרד האוצר. העובדים שנכחו באסיפה הביעו זעם רב ותחושות קשות על כך שבמשרד האוצר מיהרו לנכות משכרם את ימי העיצומים והשביתה בצעדים שנראו כניסיונות נקמה וענישה בעובדים, אך כעת כשמוטלת על משרד האוצר החובה ליישם את ההסכם שנחתם מול העובדים, הם מסרבים לבצע את תפקידם. העובדים הביעו נכונות לשתף פעולה עם כל מהלך שיידרש, לרבות השבתה מלאה של כל נציגויות ישראל בעולם.

יו"ר ועד העובדים, יאיר פרומר: "ההתנהלות של משרד האוצר היא חסרת אחריות כלפי מדינת ישראל. למרות שדרישותינו המוצדקות נענו על ידי האוצר בחודש אפריל, התרגילים המשונים והסחבת בחתימת ההסכם מעוררת שאלות קשות באשר לכשירותם של פקידי האוצר לשאת באחריות המוטלת עליהם. זוהי הפקרות לשמה, בוודאי נוכח האתגרים הרבים המונחים לפתחה של מדינת ישראל בעת הזו. אם משרד האוצר לא יפעל כדי לקדם את ההסכם שהיה צריך להיחתם מולנו זה מכבר,  נאלץ לנקוט בצעדים קשים עד כדי שביתה. ערב פתיחת העצרת הכללית של האו"ם, ייתכן ונגיע למצב בו ישראל איננה מיוצגת באו"ם. האחריות למצב הזה מוטלת באופן מלא על משרד האוצר, המחבל בזדון בנכסים הדיפלומטים והאסטרטגיים של מדינת ישראל."

יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל: "אותנו לימדו שהסכמים צריך לכבד. לא ייתכן שמשרד האוצר מפר הסכמים ומתנהל בצורה בריונית וחסרת אחריות. התרגילים האלה פוגעים באינטרסים של מדינת ישראל ופוגעים ביחסי המדינה במגזר הציבורי. ההסתדרות בראשותו של אבי ניסנקורן תדאג שעובדי האוצר יבצעו את המוטל עליהם. הסכמים צריך לכבד. לא נסבול התנהלות שכזו. אם נאלץ לשבש את עבודת המשרד ולחזור לצעדים קשים, כך נעשה. אני קורה למשרד האוצר לחסוך זאת מכולנו ולפעול במהירות להשלמת הסכם השכר מול עובדי משרד החוץ."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן