Skip to content

הקרן לשיווק התיירות לישראל תוכפל ל-10 מיליון עד סוף 2014

עוד לפני החלטת הממשלה על הפיצויים, מכפיל משרד התיירות את קרן השיווק של ישראל בעולם ל-10 מיליון עד סוף 2014 ומקצה 10 מיליון שקל גם לשנת 2015. מארגני התיירות: "הנזקים שספגנו ב'צוק איתן' בל ישוערו. ביקשנו 20 מיליון ל-2014, שהם טיפה בים ההפסדים הגדולים שלנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תיירים מתפללים בירושלים בימים טובים יותר. (צילום: דפנה טל)
תיירים מתפללים בירושלים בימים טובים יותר. (צילום: דפנה טל)

בעקבות הפגיעה הקשה בתיירות בשיעור של עשרות אחוזים, וביטולי הזמנות שמגיעים כבר לתחילת שנת 2015 – לא ממתין משרד התיירות לאישור הממשלה למתווה פיצויים לתעשייה ומכפיל את סכום קרן השיווק לסכום של 10 מיליון שקל עד סוף 2015.

במכתב ששלח היום (א') מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, לשמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, נכתב כי: "לאור מבצע 'צוק איתן' והשלכותיו על תעשיית התיירות, בכוונת משרד התיירות לנקוט במספר צעדים מידיים במטרה ליצור עבורכם, מארגני התיירות הנכנסת, ודאות גבוהה יותר באשר לסיוע הממשלתי הצפוי ובכך להגביר פעילות השטח של החברות". עוד נכתב כי על מנת לא לעכב הנדון, ובמקביל להליך גיבוש מתווה פיצוי וסיוע, בכוונת המשרד לפעול מיידית בהחלטה פנימית שאינה מחייבת אישורי משרד האוצר, במסגרות הקיימות. במסגרת הסיוע תוכפל קרן השיווק של ישראל בעולם מ-5 ל-10 מיליון עד סוף 2014, יובטח תקציב קרן השיווק לשנת 2014-2015 בסכום של 10 מיליון שקל, תהיה הפחתה גורפת ושוויונית של 25% בעלות דמי ההשתתפות של מציגים מתעשיית התיירות בישראל בביתן ששוכר המשרד בירידי התיירות בעונת החורף 2014-15.

הלוי כותב למרום, כי "בהתאם להתפתחויות בתחום ולצרכים של התעשייה, נבחן כלים נוספים וכן שינויים והתאמות בכלים הקיימים, על מנת לסייע ככל האפשר. אני מאמין שצעדים מידיים אלו יסייעו למארגני התיירות הנכנסת להתמודד עם המשבר, יצמצמו את מרחב אי הוודאות ויאפשרו הגברת פעילות שיווקית אקטיבית, שבסופו של דבר תביא להתאוששות במספר התיירים הנכנסים לאחר מבצע צוק איתן, וחזרה מהירה למספרי השיא בתיירות".

ירידה של 31% בתיירות ביולי-אוגוסט

לפי נתונים שהתפרסמו בשבוע שעבר, ביולי אוגוסט השנה נרשמה ירידה של 31% בתיירות הנכנסת לעומת אותה תקופה ב-2013.

לדברי שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, נוכח הנתונים על הירידה בתיירות הנכנסת, הפעולה המרכזית שבה הוחלט לפעול היא השקעה בתקציב השיווק, "מתוך הבנה כי הכלי השיווקי מסייע בצורה ממשית להגדיל את כניסת התיירים לארץ"

שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, הביע אכזבה עמוקה למשמע ההחלטה של משרד התיירות. "אנחנו מצפים לקבל פיצוי בגין הפגיעה המיידית במארגני התיירות בחודשים יולי עד סוף דצמבר, כמו למשל שיעצרו את ההידרדרות של פיטורי עובדים".

הפרק השני שמארגני התיירות דורשים תמיכה בגינו, הוא השנים 2015-2016, שכן שיקום התיירות יארך לדעת מרום למעלה משנה. "זו לא מסעדה בתל אביב שלמחרת האורחים מגיעים. אנחנו צריכים לעשות חריש ולייצר תנועה חדשה לכל ענפי התיירות – המלונות, האוטובוסים, מורי הדרך – והסכומים שעלינו להקדיש לכך הם אדירים".
מרום מציין שהלוי הוא בעל כוונות טובות אלא שכנראה שידיו כבולות. "לא יתכן שלא יעזרו לנו לשקם את התעשיה. לכן ביקשתי 20 מיליון שקלים, ועשרה מיליון אינם מספיקים".

בשבוע שעבר פרסם משרד החוץ האמריקאי אזהרת מסע חמורה שממליצה לאזרחי ארה"ב להימצא בסמוך למקלטים בעת ביקורם בישראל, להימנע מנסיעות לאזורים דרומיים מאשדוד ולהיצמד להנחיות פיקוד העורף,

מרום אומר על כך שאזהרת הנוסע לא במקומה ולא ראויה ולא יתכן שארה"ב היתה שותפה להפסקת האש ופוגעת בנו בעקיפין. עם זאת, לדבריו, הוא רוצה לפתח את התיירות מכל העולם "ולא יתכן שלא יאפשרו לנו זאת. הנזקים שספגנו בצוק איתן בל ישוערו. ה-20 מיליון שקלים הם טיפה בים ההפסדים הגדולים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן