Skip to content

פרקטיקה מלוכלכת – Avast

פרקטיקה מסריחה אתם בטח מכירים את האנטי וירוס אווסט (Avast) אני ממליץ בחום לא להתקין את החרא הזה בשום מצב. ומיד תבינו למה. מאת עמית מנדלזון לאווסט יש הגנה עצמית, דהיינו אי אפשר להסיר אותו בצורה נורמאלית! ואם רוצים להיפטר ממנו ולהתקין אחר, חייבים קודם להסירו. כדי להסיר אותו צריך להתגבר על ההגנה העצמית אבל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקטיקה מסריחה

אתם בטח מכירים את האנטי וירוס אווסט (Avast) אני ממליץ בחום לא להתקין את החרא הזה בשום מצב. ומיד תבינו למה.

מאת עמית מנדלזון


לאווסט יש הגנה עצמית, דהיינו אי אפשר להסיר אותו בצורה נורמאלית! ואם רוצים להיפטר ממנו ולהתקין אחר, חייבים קודם להסירו. כדי להסיר אותו צריך להתגבר על ההגנה העצמית אבל לא ניתן לעשות זאת אם הוא לא עובד (לא שילמת או שאין לך מפתח של התוכנה). היצרן פיתח תכנית מיוחדת להסרה אלא שהתכנית עובדת רק במצב בטוח. ברור לכם ש"מצב בטוח" הוא לא סיטואציה שהמשתמש הסביר יגיע אליה? מעבר לזה שהמחשב של השכן שלי (חלונות ויסטה מעצבן) בכלל לא מוכן להיכנס למצב בטוח. הפרקטיקה המסחרית מאחורי ההגנה העצמית של האווסט איננה חוקית, היא למעשה עוקפת את הכלים של מערכת ההפעלה בכך שהיא מונעת הסרתה. את המשתמש הסביר היא תוקעת עם תכנה שאיננה רצויה וברוב המקרים לא מתפקדת. אז או שהוא מחויב לשלם (אפילו רק בכדי להסיר אותה) או שהוא תקוע אתה לנצח, או שהוא פשוט נשאר ללא הגנה על המחשב שלו.
שעתיים ניסיתי לעקוף את כל המנגנונים האפשריים ולא הצלחתי, הוויסטה עצמה וכמוה הדרעק החדש (Windows 7) מחייבות הרשאה לכל פעולה וגם לאחר מכן לא הצלחתי להסיר את הפקודה שמפעילה את האווסט מקובץ הרישום (Registry), מצב בטוח לא נכנס בשום פנים ואופן. נאלצתי להיכנס לקבציי המערכת (Services.msc) ולנטרל את כל הקבצים שהאווסט מפעיל (Deactivate). ורק אז להתקין אנטי וירוס נורמאלי (AVG) שגם הוא זיהה במהלך ההתקנה ש-אווסט עדיין שם, אבל אם תתעלמו מזה, ה-AVG ימשוך בכתפיים, יסיים התקנה ויעבוד כמו שצריך. האווסט נשאר על המחשב כמו טפט שאי אפשר לגרד אותו.

2 Comments

  1. אמיר
    1 בינואר 2012 @ 8:07

    שטויות במיץ! קודם כל, אווסט היא אחת הטובות בשוק. יש לי אישית נסיון של שנים איתה. אם תלך לקונטרול פנל ותעשה uninstall משם היא תעלם ללא בעיות. AVG לעומתה מאיטה את המחשב ומרבה בשימוש מעבד וזיכרון. חשוב לדעת ( במיוחד בויסטה) שצריך להיות אדמיניסטרטור בכדי להתקין ולהסיר תוכנות מסוימות.
    הייתי מצפה מעיתון חדש, ובמיוחד מאחד המייסדים שיכתבו כתבות מעט יותר מבוססות ואולי אפילו לנסות על עוד מחשב לפני שקוטלים תוכנה זו או אחרת.
    אין לי שום קשר לאווסט, אני לא מרוויח כסף ממחירה שלה. פשוט משתמש שמאוהב בתוכנה ומרבה להתקין אותה ללקוחות שאינם יכולים להרשות לעצמם תוכנה בתשלום כמו ESET. מקווה לקרוא כאן כתבות קצת יותר מקצועיות.

    • עמית מנדלזון
      5 בינואר 2012 @ 10:19

      אני דווקא לא בעד תכנות בתשלום והאווסט אכן טוב זו הסיבה שבכלל נתקלתי בו אבל כמנהל מערכת של מאות חשבים הוא באמת יצר בעיה, וכמו שאמרתי הבעיה היא לא בתפקוד שלו אלה בהסרה שלו. גם אני מתקין אווסט בדרך כלל אבל לאלו שהאווסט נתקע יש בעיה וזה לבד לא מצדיק את השימוש בו. ולא ה- AVG לא מכביד על המחשב וגם אין תחרות בין השניים שניהם טובים יותר מכל השאר. שוב אני חוזר הבעיה היא ההסרה במקרה שנתקעת איתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן