Skip to content

נתניהו הנחה: לקדם בניית 1000 יח"ד במזרח ירושלים

בדיון ביטחוני שקיים הבוקר ראש הממשלה נתניהו, הוא הנחה לקדם במהירות האפשרית את הצעת החוק בעניין ענישה חמורה על יידוי אבנים. בדיון אמרו נציגי פרקליטות המדינה שהם כבר הנחו להחמיר מעצרים וענישה נגד זורקי אבנים לרבות קריטריונים למקרים מסוימים שבהם תתבקש הטלת סנקציות כלכליות גם על הורי קטינים שמיידים אבנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לקדם את תכנונן של יותר מ-1,000 יחידות דיור בירושלים. הכוונה היא לבנות 660 בשכונת רמת שלמה, ו-400 – בשכונת הר חומה.

נתניהו במהלך התייעצות ביטחונית הבוקר, בנושא ירושלים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו במהלך התייעצות ביטחונית הבוקר, בנושא ירושלים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

במקביל הנחה נתניהו גם לקדם מיזמי תשתית ביהודה ושומרון. עפ"י גורמים בסביבת ראש הממשלה, חלק ממיזמי התשתית הללו – בעיקר כבישים – ישרתו גם את האוכלוסייה הפלסטינית. מיזמים אחרים דרושים לצורכי ביטחון ובטיחות.

אמש פורסם לראשונה בערוץ 2 כי ראש הממשלה הסכים עם מפלגת הבית היהודי לבנות כ-2,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון ולהכשיר מאחזים. הרקע לכך הוא לחצים כבדים שמפעילים המתנחלים ושרי הבית היהודי – ובעיקר שר השיכון אורי אריאל – על הממשלה לחדש את הבנייה ביהודה ושומרון אחרי שמונה חודשים של "הקפאה שקטה".

ראשי "יש עתיד" ו"התנועה" – שר האוצר לפיד ושרת המשפטים לבני – הביעו אמש התנגדות למימוש תכנית בנייה נרחבת בהתנחלויות ולהכשרת מאחזים. השר לפיד הדגיש כי התכנית תגרום למשבר חמור בקשרים עם ארצות הברית, ותפגע במעמדה של ישראל בעולם. השרה ציפי לבני אמרה כי ההכרזה על תכנית בנייה כזאת במציאות הנפיצה היא "חוסר אחריות בטחוני ומדיני".

במפלגת העבודה אמרו בתגובה כי נתניהו מוכר את כל האינטרסים המדיניים של ישראל תמורת עוד כמה חודשים בכסא ראש הממשלה. בעבודה קוראים לשרים לבני ולפיד להסיק את המסקנות הנדרשות ולעשות מעשה.

בתגובה דחתה מחלקת המדינה האמריקנית את הדברים ואמרה כי הם עומדים בסתירה לסיכומי המשא ומתן עם הפלסטינים. "ארצות הברית מגנה את הבנייה", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי. "אנו ממשיכים להבהיר את עמדתנו בעניין ההתנחלויות הבלתי חוקיות, ומתנגדים נחרצות לקביעות באשר לגורל ירושלים".

גם באיחוד האירופי הגיבו בחריפות. "האיחוד יוכל רק לגנות החלטה רעה שכזו בעיתוי רע שכזה, אם אכן זו תצא לפועל", מסר דובר מטעמה של קתרין אשטון, הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי. עוד הדגיש הדובר, כי כל התפתחות עתידית ביחסי האיחוד וישראל תהיה תלויה בנכונותה בכינון שלום בר-קיימא באזור על בסיס פתרון שתי מדינות.

בינתיים קיים הבוקר ראש הממשלה דיון נוסף בנושא המצב הביטחוני בירושלים. בדיון השתתפו שרי  הביטחון, ביטחון הפנים והמשפטים וכן ראש עריית ירושלים, ראש השב"כ, סגן המפכ"ל, ממ"ז ירושלים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, נציגי צה"ל וגורמים נוספים.

בדיון הנחה ראש הממשלה לקדם במהירות האפשרית את הצעת החוק בעניין ענישה חמורה על יידוי אבנים.

בדיון אמרו נציגי פרקליטות המדינה שהם כבר הנחו להחמיר מעצרים וענישה נגד זורקי אבנים לרבות קריטריונים למקרים מסוימים שבהם תתבקש הטלת  סנקציות כלכליות גם על הורי קטינים שמיידים אבנים.

בדיון הוצגה פעילות משטרת ישראל בנקודות החיכוך בירושלים, כולל תגבור כוחות ושימוש באמצעי תצפית מן האוויר.

ראש הממשלה חזר והדגיש את הצורך להזים את מסע ההסתה שמתנהל כנגד ישראל בעניין  הר הבית. "מסע זה מובל על ידי גורמים איסלמיים ועל ידי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן", אמר נתניהו. ראש הממשלה הדגיש שאין שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, ואין כוונה לבצע שינויים כל שהם בתחום זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן