Skip to content

אושר בוועדת חוקה: המדינה תממן סיוע משפטי לחושפי שחיתות

עפ"י ההצעה, הסיוע יוענק לעובדים שמבקשים לפתוח בהליך משפטי כנגד המעסיק בבית הדין לעבודה או בהליך בפני מבקר המדינה, בשל כך שהמעסיק פגע בשכרם או בתנאי העסקתם בעקבות תלונה שהגישו על מעשי שחיתות או התנהלות בלתי תקינה של המעסיק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה תממן סיוע משפטי לחושפי שחיתות. כך החליטה היום ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, כאשר הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, שאליה מוזגה הצעת החוק של ח"כ מיקי רוזנטל ומשה מזרחי.

חוק הסיוע המשפטי קובע באלו מקרים, הלשכה לסיוע משפטי תעניק ייעוץ משפטי חינם ללא מבחני הכנסה. בהצעת החוק מוצע לקבוע, כי יינתן סיוע משפטי ללא מבחן יכולת כלכלית של המבקש, גם במקרים שעניינם סיוע לעובד שחשף מעשי שחיתות או שהתלונן על התנהלות בלתי תקינה במקום עבודתו.

סיוע משפטי חינם לחושפי שחיתויות. מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)
סיוע משפטי חינם לחושפי שחיתויות. מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)

עפ"י ההצעה, הסיוע יוענק לעובדים שמבקשים לפתוח בהליך משפטי כנגד המעסיק בבית הדין לעבודה או בהליך בפני מבקר המדינה, בשל כך שהמעסיק פגע בשכרם או בתנאי העסקתם בעקבות תלונה שהגישו על מעשי שחיתות או התנהלות בלתי תקינה של המעסיק. עוד קובעת ההצעה, כי הסיוע לעובדים שהגישו תביעה נגד פגיעה בתנאי העסקתם, יינתן לעובדים מהמגזר הפרטי ומהמגזר הציבורי.

ח"כ מיקי רוזנטל אמר "הצעת החוק מבקשת להעניק סיוע משפטי חינם מטעם המדינה לחושפי שחיתויות שלא פעם נקלעים לתהליך משפטי באשר לזכויותיהם במקום עבודתם. לעיתים רבות אותם אנשים נחשפים להתנכלויות מצד מעסיקיהם או חבריהם לעבודה והם נאלצים להוציא סכומי כסף רבים, כדי להגן על עצמם. מדינה וחברה נאורה צריכה להגן על חושפי השחיתות". אמר רוזנטל.

יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם אמר "הצעת החוק חשובה מאוד על מנת לסייע בטוהר המידות ולמנוע שחיתות".

כאמור, הצעת החוק תועבר להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. אולם לא לפני שוועדת הכנסת תאשר את מיזוג שתי הצעות החוק, הפרטית והממשלתית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן