Skip to content

בנט: "לממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות – אין זכות קיום"

בנאום נצי תקף הערב השר נפתלי בנט את מדיניות הממשלה שבה הוא חבר והשמיע רמז עבה על נכונותו לפרק את הקואליציה. "ממשלה שמתנצלת במקום לדרוש התנצלות כשהורגים באזרחיה - אין לה זכות קיום. ממשלה שלא יודעת להחזיר הרתעה והריבונות ולספק ביטחון לאזרחיה בבירתם - אין לה זכות קיום". בתוך כך שוחח היום ראש הממש\לה נתניהו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר נפתלי בנט, יו"ר "הבית היהודי", תוקף את חבריו לקואליציה וקובע כי "ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות, במקום שהמחבלים יסתתרו מאחורי בטונדות – אין לה זכות קיום". את דבריו אלה אמר בנט הערב, בהופיעו באוניברסיטת בר אילן, בפני כנס של מרכז " אדם ואדמה", שהוקם על ידי תנועת הימין "רגבים".

"אבו מאזן הוא לא פרטנר - הוא טרוריסט". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
"אבו מאזן הוא לא פרטנר - הוא טרוריסט". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

"בימים האחרונים אנו עדים לגל טרור ששוטף את ירושלים. פיגועי הדריסה שגבו כבר חיי אדם בהם של חיה בת השלושה חודשים, וההתנקשות ביהודה גליק הם רק הביטוי הקיצוני ביותר למסע מאורגן, מתוזמן ומכוון שמטרתו לערער את ריבונות ישראל בירושלים", אמר בנט. "היד שעל הגה הנהג היא ידו של אבו מאזן. הוא הנהג, הוא הנווט, הוא הספונסר של הטרור".

בנט המשיך ותקף את יו"ר הרשות הפלסטינית. "אבו מאזן שאומר שיהודים מטמאים את הר הבית בעצם כניסתם אליו, וקורא לעצור אותם בכל דרך הוא לא פרטנר – הוא טרוריסט", אמר בנט. "אבו מאזן ששלח מכתב ניחומים למשפחת המתנקש ביהודה גליק, ותנועתו הכריזה על רוצח תינוקת בת שלושה חודשים כשהאיד – הוא לא פרטנר – הוא טרוריסט. אבו מאזן שהתאחד עם חמאס, עם משגרי הטילים וחופרי המנהרות, פועל יחד איתו ומעודד אותו לפגוע בכמה שיותר יהודים, הוא לא פרטנר – הוא טרוריסט. אבו מאזן מכור לטרור. הוא מכור להסתה ולפגיעה ביהודים . עראפת עשה את זה עם מדים ואקדח, אבו מאזן עושה את זה עם חליפה ועניבה. זה כל ההבדל".

בהמשך נאומו אמר השר בנט: "כשמאשימים את הקורבן – יהודי שרוצה להתפלל, יהודי שרוצה לתפוס טרמפ, יהודי שרוצה לנסוע ברכבת – כשמאשימים אותם – אז יש יותר ויותר טרור. קונספציית המגננה – הקונספציה שישראל תמגן את עצמה לדעת קורסת מול עינינו. אסור שבבירת ישראל אנשים יתחבאו מאחורי בטונדות. בטונדות הן עידוד לטרור.

"אני קובע כאן, בצורה הברורה ביותר: ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות במקום שהמחבלים יסתתרו מאחורי בטונדות, אין לה זכות קיום", אמר בנט. "ממשלה שמתנצלת במקום לדרוש התנצלות כשהורגים באזרחיה – אין לה זכות קיום. ממשלה שלא יודעת להחזיר הרתעה והריבונות ולספק ביטחון לאזרחיה בבירתם – אין לה זכות קיום".

ראש הממשלה (בפגישתו היום עם שר הפנים ההודי) שוחח עם המלך עבדאללה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה (בפגישתו היום עם שר הפנים ההודי) שוחח עם המלך עבדאללה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בהמשך דבריו קרא השר בנט לבצע "חומת מגן" בירושלים: "לתפוס את המחבלים במיטות שלהם ב-3 לפנות בבוקר, להגיע אל המסיתים ברשתות, לתפוס את מחסני הזיקוקים ולהגיע אל המפקדים שלהם".

בתוך כך שוחח היום אחר הצהריים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם מלך ירדן עבדאללה. השניים  שוחחו בעקבות האירועים האחרונים בהר הבית.

בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נאמר כי נתניהו שב על מחויבות ישראל לשמר את הסטטוס קוו בהר הבית כמו גם את המעמד המיוחד של ירדן בהר הבית בהתאם להסכם השלום בין המדינות. "שני המנהיגים קראו לסיום מיידי של כל פעולות אלימות והסתה".

כזכור, אתמול הודיעה ירדן כי החליטה להחזיר להתייעצויות את שגרירה בישראל, וואליד עובידאת לעמאן, בעקבות מה שהיא מכנה "ההפרות הישראליות" בירושלים ובמקומות הקדושים. ירדן גם  הודיעה על כוונתה לפנות למועצת הביטחון של האו"ם.

גם בין מצריים וישראל היו היוםך מגעים קדחתניים לאחר שהמצרים הביעו דאגה קשה עקב המתיחות סביב הר הבית ובירושלים, אשר יוצרת סכנה של ממש להידרדרות אזורית.

במצרים מתחו ביקורת במיוחד על התבטאויותיהם של חברי כנסת ושרים, המלבות את המתיחות בהר הבית. המצרים דרשו מראש הממשלה ומהשרים להתנער מפורשות מההתבטאויות שהשמיעו השרים וחברי הכנסת מהימין הקיצוני. ואכן, ביממה האחרונה ערכו ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין סבב טלפונים עם פוליטיקאים בסיעות הימין בניסיון להרגיע את הרוחות.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן