Skip to content

סוף לסכסוך העבודה במשרד החוץ. נחתם הסכם עבודה חדש

בתום סכסוך העבודה הארוך בתולדות משרד החוץ, נחתם היום הסכם שכר קיבוצי חדש מול העובדים. ועד עובדי משרד החוץ והסתדרות העובדים חתמו היום על הסכם שכר קיבוצי מול משרד האוצר, לאחר סכסוך עבודה שארך למעלה משנה וחצי- מהסכסוכים הארוכים בתולדות שירות המדינה. ההסכם נחתם בעיכוב של למעלה מחצי שנה, לאחר שוועד העובדים פתח בצעדי מחאה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום סכסוך העבודה הארוך בתולדות משרד החוץ, נחתם היום הסכם שכר קיבוצי חדש מול העובדים.

ועד עובדי משרד החוץ והסתדרות העובדים חתמו היום על הסכם שכר קיבוצי מול משרד האוצר, לאחר סכסוך עבודה שארך למעלה משנה וחצי- מהסכסוכים הארוכים בתולדות שירות המדינה. ההסכם נחתם בעיכוב של למעלה מחצי שנה, לאחר שוועד העובדים פתח בצעדי מחאה שהיו עלולים להוביל להשבתה כללית של המשרד.

השביתה שהייתה במשרד החוץ. סוף סוף הסכם (צילום: עובדי משרד החוץ)
השביתה שהייתה במשרד החוץ. סוף סוף הסכם (צילום: עובדי משרד החוץ)

בתום תקופה של דיונים ובהתערבות יו"ר ההסתדרות ושר החוץ, נפתרו המחלוקות בין הצדדים ונחתם הסכם השכר. בוועד העובדים אומרים כי מטרת ההסכם הינה להוביל להפסיק את השחיקה המתמשכת בשכר שליחי המדינה בחו"ל ולאפשר תנאי שירות הוגנים לדיפלומטים הישראלים. לפי ההסכם, בתקופה הקרובה יחל יישום מנגנון שכר חו"ל חדש שיותאם ליוקר המחיה במדינות השונות, העובדים יקבלו פיצוי רטרואקטיבי על אובדן הכנסה מאפריל 2014 וכן יוגדלו ההפרשות הפנסיוניות לבנות ולבני הזוג.

ההסכם יגדיל משמעותית את הפיצוי המוענק לשליחי מדינת ישראל בחו"ל עבור אובדן הכנסה של התא המשפחתי, תוכפל הצבירה של תוספת שירות החוץ המשולמת לחוזרים משליחויות, על פי מספר השנים שבהם שוהה השליח בחו"ל. בנוסף, תוגדלנה ההפרשות לפנסיה של כלל העובדים. מרכיב מרכזי בהסכם קובע כי בתוך שישה חודשים ייושם מודל שכר חדש לשליחי המדינה בחו"ל שיכלול מנגנון עדכון מחייב, בהתאם לשינויים ביוקר המחיה במדינות השונות. ההסכם יחול על כ-1000 עובדי משרד החוץ, וצפוי להשפיע גם על מאות עובדי המדינה המשרתים בחו"ל ממשרדי הביטחון, הכלכלה, האוצר, משרד ראש הממשלה ועוד.

יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ\ אמר כי ההסכם נחתם באיחור של כחצי שנה. "לאחרונה החל סחף של דיפלומטים העוזבים את שירות החוץ בשל חוסר היכולת לשרוד כלכלית. ההסכם שנחתם יאפשר למדינת ישראל לשמור על הדיפלומטים הטובים ביותר בקו החזית העולמי. מדינת ישראל זקוקה לשירות חוץ חזק ומקצועי, ואנו נמשיך לפעול כדי שכך יהיה. אני מבקש גם להודות ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על מאבק נחוש עבור העובדים ועתידם."

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודה לשר החוץ אביגדור ליברמן, על מעורבותו האישית בקידום ההסכם הקיבוצי. הוא הודה גם ליו"ר ועד עובדי המשרד – יאיר פרומר ולמנכ"ל משרד החוץ –  ניסים בן שטרית על מעורבותם במשא ומתן ובגיבוש תנאי ההסכם. "מדובר בהסכם ראוי שמאפשר את האיזון הנדרש בין שיפור וייעול עבודת המשרד לבין הבטחת תנאי שירות הולמים לעובדים", אמר יו"ר ההסתדרות. "עובדי שירות החוץ ממלאים שליחות ראשונה במעלה בהגנה על האינטרסים של מדינת ישראל והם עושים זאת במסירות, מסביב לשעון, כשחלקם רחוקים אלפי קילומטרים מביתם ומשפחתם".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר: "היום נחתם הסכם טוב אשר מבטיח תנאי העסקה וקידום של העובדים. ההסכם נחתם בעיתוי חשוב ומורכב בו ישראל ניצבת בפני אתגרים מדיניים רבים. ההסכם מאפשר הרחבת הבסיס של כוח האדם במשרד".

קובי אמסלם, הממונה על השכר במשרד האוצר: "ההסכם מותאם לצרכים המיוחדים של שירות חוץ בעידן הנוכחי, מתגמל על קשיי השירות, מאפשר להתאים את צרכי התא המשפחתי לשירות החוזר והנשנה בחו"ל, ויאפשר המשך שירות במשרד למשך שנים רבות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן