Skip to content

"להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק"

כך תובע שר החוץ, אביגדור ליברמן, כלקח מהפיגוע בפריז. "מי שסובלני כלפי תנועות וארגונים כאלו משלם בסופו של דבר בדם רב של חפים מפשע ובאיום על אותה דמוקרטיה שנתנה להם לפעול. לכן, אסור להתמהמה עוד ואסור לאפשר את המשך הפעילות של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בראשות השייח׳ ראאד סאלח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קורא להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, אל מחוץ לחוק. זאת, כלקח מפיגוע הטרור שהתרחש אתמול בפריז.

לקח מהפיגוע בפריס. אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
לקח מהפיגוע בפריס. אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

"אם יש לקח חשוב שאנו למדים מפיגוע הטרור שהתרחש אתמול בפריז, הוא שיש לטפל בטרם עת בתנועות קיצוניות שרק סמנטיקה ודקדוקים משפטיים מבחינים בינן לבין ארגוני טרור", כתב הבוקר ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

"מי שסובלני כלפי תנועות וארגונים כאלו משלם בסופו של דבר בדם רב של חפים מפשע ובאיום על אותה דמוקרטיה שנתנה להם לפעול. לכן, אסור להתמהמה עוד ואסור לאפשר את המשך הפעילות של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בראשות השייח׳ ראאד סאלח.

"התנועה הזו היא חולייה בלתי-נפרדת מהשרשרת שכוללת את ארגוני הטרור של החמאס, הג׳יאהד האיסלאמי, אל-קאעידה ודאע״ש ושבמהלך השנים הוכיחו חבריה, ובראשם השייח סאלח פעם אחר פעם, כי הם תומכים בטרור ומזדהים עימו", כותב ליברמן. "גם בריטניה הכירה בסכנה שהם מהווים כשעצרה את סאלח וגירשה אותו בשל העובדה שהוא מעודד אלימות ואנטישמיות.

"הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בראשות סאלח חולקים בדיוק את אותם ערכים של מבצעי הטבח בפריז ואת אותה חוסר סובלנות לכל ביקורת ולכל דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הערכים הקיצוניים שהם אוחזים בהם", כותב שר החוץ. "הם מהווים איום על הדמוקרטיה הישראלית ועל חייהם של אזרחי ישראל. 'דקדוקי עניות' שמנעו בעבר את הוצאתם אל מחוץ לחוק עלולים לעלות לכולנו ביוקר. כי בזמן שאצלנו עוסקים בתתי-סעיפים הם מסיתים ובזמן שאצלנו בוחנים הם חותרים תחת המדינה. לכן אנו נמשיך לפעול על-מנת להוציא אותם אל מחוץ לחוק ולעשות זאת בחקיקה ברורה וחד-משמעית כדי שלא ניתן יהיה לפסול זאת בהתפלפלויות משפטיות".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא הבוקר בהקשר לפיגוע בפריז, כאשר נפגש בירושלים עם שר החוץ של נורבגיה Børge Brende.

"ישראל שותפה לגינוי של כל המדינות החופשיות את הטבח אתמול בבירת צרפת", אמר נתניהו. "אנו מביעים את תנחומינו העמוקים לממשלת צרפת ולעם הצרפתי. אנו מוסרים את תנחומינו למשפחות הקרבנות ומאחלים לנפגעים רפואה שלמה.

"הפיגוע הרצחני כנגד חופש הביטוי אתמול מדגים בצורה הברורה ביותר את הבוז של האסלאם הרדיקאלי כלפי הערכים שאנחנו מוקירים. אנחנו מעריכים את החופש והסובלנות. הם סוגדים לרודנות ולטרור. ובאמצעות הטרור הם מנסים להשליט על האנושות תקופה אפלה חדשה.

"הקיצונים הללו הם חלק מתנועה עולמית וזה מחייב תגובה עולמית. אני מאמין שבכוח הנחישות שלנו ובאחדות פעולותינו נוכל להתגבר על האיום הזה המופנה נגד התרבות המשותפת שלנו. המאבק הזה נגד הטרור דורש אומץ, בהירות ועקביות", אמר ראש הממשלה.

"אותם כוחות שתוקפים את אירופה תוקפים גם את ישראל. ישראל עומדת לצידה של אירופה. על אירופה לעמוד לצידה של ישראל".בו, פירוש הדבר להילחם בו פיזית ולהילחם נגד טיעוניו הכוזבים, בשום אופן לא לקבל את ההצדקות השונות למניעיו. מעל הכל, עלינו לתמוך אחד בשני בחזית אחת מלוכדת ותקיפה".

"גם אני שארלי" - סיסמת ההזדהות עם הרוגי הפיגוע
"גם אני שארלי" - סיסמת ההזדהות עם הרוגי הפיגוע

אמש שיגר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין איגרת תנחומים לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בעקבות הפיגוע הקשה בו נרצחו 12 בני אדם במשרדי המגזין "שארלי הבדו" בפריז.

באגרת כתב הנשיא: "נדהמתי והצטערתי לשמוע אודות מתקפת הטרור הרצחנית במשרדי המגזין 'שארלי הבדו' בפריס. בשם אזרחי ישראל אני שולח את תנחומיי הכנים לאזרחי צרפת ומנהיגיה. כולנו, אזרחי העולם החופשי, מתמודדים עם איום הטרור, עלינו לעמוד מאוחדים במאבק נגד אלו המבקשים להילחם במחשבה החופשית, ולהרוס את חייהם של רבים כל כך. לצערי הרב תחושות היגון והאימה לאחר מתקפות רצחניות אינן זרות לי.. אנו עומדים יחד עם צרפת בנחישותה להגן על חופש הביטוי וחופש העיתונות שהם עמודי התווך של כל דמוקרטיה. אנא העבר את תנחומיי למשפחות השכולות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".

הנשיא התשיעי שמעון פרס השתתף היום בטקס זכרון אותו ערך שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב בביתו ביפו. במהלך הטקס הדליקו השניים נרות זכרון לזכרם של קורבנות הטרור אמש ולהזדהות בין העמים וכן נשאו דברים.

פרס ושגריר צרפת מיזונאב, בטקס בבית השגריר (צילום: שגרירות צרפת בישראל)
פרס ושגריר צרפת מיזונאב, בטקס בבית השגריר (צילום: שגרירות צרפת בישראל)

פרס אשר הוזמן על ידי השגריר להעביר מסר של תמיכה בעם הצרפתי ועמידה איתנה נגד הטרור אמר בטקס הביע את תנחומיו למשפחותיהם של קורבנות הטרור והגדירם כ"קורבנות של מערכה היסטורית עמוקה וכבדה נגד ברברים נגד טרור".

"אני מביע בלב כבד את תנחומיי לאלו שנפלו בקרב על החופש", אמר פרס. "אלו שנפלו הם פרשים בחיל החירות חיילי המחשבה והתקווה. חופש שהיה כל כך יקר ושברירי. אני יודע כי לבכם דומם אך אני משוכנע כי החופש ינצח, צרפת תנצח. אנחנו עומדים יחד בחזית אחת לכבוד האדם וחירות האדם. ישראל לא תנטוש את צרפת.

"הפשע שנעשה אתמול הוא נורא, מרושע, אפל – אך מעמיד אותנו יחד בחזית. החזית מול הברבריות. החזית לשמירה על כבוד האדם. מול אלימות וקיצוניות, חזית למתינות והבנה. חזית נגד דיכוי ולמען חופש,שוויון, ואחווה", אמר פרס. "לא נרפה מלהילחם ולא ננטוש את העטים שלנו. יחי החופש. תחי צרפת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן