Skip to content

איראן מוכנה לשיחות בנושא הגרעין

במכתב לאחראית על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, מביע בכיר איראני נכונות לחידוש של השיחות על תוכנית הגרעין האיראנית, אך קובע כי תנאי בסיסי הוא קבלת זכותה של איראן לפתח אנרגיה גרעינית לצרכי שלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכתב לאחראית על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, מביע בכיר איראני נכונות לחידוש של השיחות על תוכנית הגרעין האיראנית, אך קובע כי תנאי בסיסי הוא קבלת זכותה של איראן לפתח אנרגיה גרעינית לצרכי שלום

מאת אסף בירון

סעיד ג'לילי
מביעים נכונות לדיאלוג מתמשך ומועיל? סעיד ג'לילי, מיופה הכוח האיראני לשיחות הגרעין

איראן אומרת כי היא מוכנה להמשיך בהקדם האפשרי בשיחות בנוגע לתכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה, כך לפי מכתב אשר הגיע אתמול (ה') לידי סוכנות הידיעות AP. ההצעה יכולה לשקף את הבעייתיות האיראנית בהתמודדות עם הסנקציות האמריקניות-אירופיות החדשות, או אולי להוות טקטיקה שתעכב את העולם בעוד היא מתקדמת בבטחה אל עבר פיתוח פצצת האטום.

המכתב, שנוסח על ידי מיופה הכוח האיראני לשיחות הגרעין, סעיד ג'לילי, נשלח ביום שלישי האחרון, יום לפני הודעתה של איראן על "הישגים משמעותיים" בהפקת דלק גרעיני, ונרמז בו כי איראן ניצבת על סף הטלתו של חרם נפט נגדי על מדינות אירופה כתשובה לסנקציות שהטילו עליה. ממשל אובמה דחה את ההכרזות הללו ואמר כי התנהגותה הבלתי צפויה של איראן היא תוצאה של הלחץ הכלכלי שמופעל כלפיה.

"אנו מביעים את נכונותנו לדיאלוג במגוון נושאים שיכולים לספק קרקע יציבה לשיתוף פעולה מתמשך ומועיל", כך כתב ג'לילי במכתב לאחראית על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, המשמשת אשת הקשר בין חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון וגרמניה, אשר דורשות שאיראן תקפיא את העשרת האורניום שלה. אשטון כתבה לג'לילי באוקטובר האחרון, והציעה לאיראן להיכנס לסבב שיחות חדש על מנת להגיע להסכים "שיחזיר לקהילה הבינלאומית את הביטחון כי תוכנית הגרעין של איראן היא למטרות שלום".

ג'לילי, מצידו, קיבל בברכה את הצהרתה של אשטון בנוגע לכיבוד זכותה של איראן לעשות שימוש באנרגיה גרעינית למטרות שלום ואמר כי "באמצעות התחייבות לגישה זו, שיחותינו בנוגע לשיתוף פעולה בנושא הגרעין של ארצנו יוכלו לצאת לפועל". למרות הדברים החיוביים, לא הוצעו במכתבו של ג'לילי ויתורים כלשהם כלפי אירופה וארצות הברית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן