Skip to content

המופע המרגש של חיים גורי

מופע ההשקה לספר דיסק "חיים גורי – עשוי מאותיות", מזכיר לנו את מי שאיבדנו, את מי שהיינו ואת מי שאנו. יובל אראל מפרגן ליוצרים ולמבצעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיים גורי, משורר, סופר, פובליציסט, פלמ"חניק ואחד מדור המייסדים בעשיה וביצירה, נחשב ובצדק לסמל חי ומהלך של תרבות אורים ותומים ישראלית. האיש, מעל 90 כיום, זכה בימים אלה לחוות רעננות מתחדשת ליצירותיו המושרות.  במסגרת הפקה מצוינת למופע החוגג את השקת האלבום ספר דיסק "חיים גורי – עשוי מאותיות". האלבום מאגד 19 משיריו וכתביו שהתפרסמו בשלושת כרכי ספרו "השירים", כחלק מסדרת גיבורי התרבות של "נענע-דיסק" ו"עבודה עברית", בביצועים חדשים שבהם נוטלים חלק זמרים וזמרות הנפרשים על פני מספר דורות, מהוותיקים יותר ועד הצעירים שבחבורה.

הישראלי היפה. גורי וטופול. צילום: יובל אראל

בחומר הרקע שצורף לאלבום שהופק בידי עינב רביץ ביקובסקי ומוזיקלית בידי אייל תלמודי, מתואר חיים גורי כמשורר בגובה העיניים. המזכיר לנו את מי שאיבדנו, את מי שהיינו ואת מי שאנו. מחבר בין אז לעתה, בין אני לאנחנו, יוצר קונצנזוס מתוך נימה אישית ומשרטט את תמונות החיים בארץ על נופיה האנושיים לצד נופיה הממשיים. חיים גורי הכותב מזה כ- 70 שנה מעצב את פניה התרבותיים של המדינה מאז תחילתה ואף לפני כן. כאיש הפלמ"ח וצה"ל, מבוני המדינה, וכאזרח החי בה ונושם אותה, גורי מציג בכתיבתו המקורית והמשובחת את הלכי הרוח ואת פרקי חיינו כישראלים.

לפני מספר ימים זכיתי לחוות את מופע ההשקה החגיגי לאלבום המיוחד במסגרת פסטיבל "לשון ראשון" בהנחייתו של חיים טופול. מתוך 19 היצירות הכלולות באלבום, בוצעו 15 שירים על ידי שורת הזמרים, יוצרים בפני עצמם, אשר הלחינו בעצמם את השירים: ארז לב ארי, רונה קינן, יוסי נטיב, שלמה בר, מאיה אברהם, מוטי ביקובסקי, ליאור אלבו, שי צברי, עינב ג'קסון כהן, אורי בראונר כנרות, שלמה גרוניך, סיון טלמור, אריק סיני וברי סחרוף.

הוסיפו לכך את ההמנונים הבלתי רשמיים – שיר הרעות שביצע א- קאפלה מנחה הערב חיים טופול עם הקהל, ובאב אל וואד עם שלמה גרוניך, את דבריו של חיים גורי שעלה לבמה ודיקלם בקול בוטח את שיר "השבועה" – וקיבלתם טפח זעיר ממשב כנפי ההיסטוריה של תולדות עם ישראל בארצו המתחדשת. מופע שלא מותיר לי אלא רק להסיר את הכובע, שאינני נוהג לחבוש, בפני כל הנוטלים חלק ביצירה, בהפקה ובביצוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן