Skip to content

שעות ספורות לפני סגירת הרשימות – ה"שפנים" נשלפו מהכובעים

ההפתעה ששלף נתניהו: בני בגין, מ"נסיכי" הליכוד, שהתנגד להצעות חוק שנתפסו בעיניו כפוגעות בזכויות המיעוט ובחופש הביטוי. בגין גם תמך בהקפאת הבניה בשטחי יהודה ושומרון, שהממשלה נאלצה להחליט עליה בלחץ ארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעות ספורות לסגירתן הסופית של רשימות המועמדים לכנסת – והשפנים נשלפו אחד אחד. נתניהו שלף את המועמד בני בגין, כחלון שלף את ראשת עיריית ערד, טלי פלוסקוב, שפרשה מ"ישראל ביתנו" ובבית היהודי פרצה בוקה ומבולקה לאחר שראש הרשימה, נפתלי בנט, ספג שתי סטירות לחי ישירות לפניו, ממועמדו הטרי, אלי אוחנה ומיו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין – שפרשו מרשימתו.

בני בגין. אפילו דיסקין שיבח (צילום: אתר הכנסת)
בני בגין. אפילו דיסקין שיבח (צילום: אתר הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בשעות הצהריים, לפני חברי מזכירות הליכוד, את שני המשוריינים שלו ברשימת הליכוד לכנסת: במקום ה-11 יוצב השר לשעבר בני בגין ובמקום ה-23 תוצב הד״ר ענת ברקו. ההודעה התקבלה עי חברי מזכירות הליכוד בתשואות רמות ובמחיאות כפיים, ואושרה בהצבעה בפה אחד.

בני בגין, מ"נסיכי" הליכוד (72) הרגיז כשר בממשלת נתניהו השנייה את אנשי הימין במפלגתו, כאשר התנגד להצעות חוק שנתפסו בעיניו כפוגעות בזכויות המיעוט ומטילות הגבלות על פעילות ארגוני שמאל ועל חופש הביטוי. בגין גם תמך בהקפאת הבניה בשטחי יהודה ושומרון שהממשלה נאלצה להחליט עליה בלחץ מצד ארצות הברית. עקב כך נדחק בבחירות המקדימות של 2012 למקום לא ריאלי. לאחר שהודח מרשימת הליכוד לכנסת, יחד עם עמיתו דן מרידור – סירב לקבל שריון.

המינוי המפתיע זכה לתשואות מכיוון בלתי צפוי. ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מוחא כפיים לשריונו של בני בגין במקום ה-11 ברשימת הליכוד. גם אם אני חלוק עליו אידיאולוגית במספר נושאים, אני מאוד מעריך את בני בגין כאיש צנוע, ישר, הגון וחכם. ללא ספק קרן אור באפילת הרשימה של הליכוד לבחירות הקרובות…. בהצלחה בני בגין".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הגיב: "שובו של בני בגין לרשימתנו לכנסת הוא בשורה גדולה לתנועת הליכוד. השר לשעבר בגין מייצג בעיניי ערכים של יושר, דמוקרטיה, וצעידה בדרך על פי מצפן ומצפון ולא בהתאם לשבשבת הרוחות וסיסמאות ריקות מתוכן. בני בגין אינו גימיק שיווקי, הוא איש של אמת, של דרך ארץ, של פוליטיקה הגונה וערכית, בשר מבשרו של המחנה הלאומי. ניסיונו הרב של בני בגין יתרום רבות לליכוד ולמדינת ישראל, ואני מברך על חזרתו לעשייה הפוליטית ולליכוד".

יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ: "מזכירות הליכוד קיבלה את ההחלטה הנכונה. בני בגין הוא הליכוד האמיתי. הרשימה הסופית של הליכוד היא רשימה מצויינת, מגוונת ומייצגת את כל חלקי העם. יחד ננצח בבחירות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל".

ראש הממשלה עצמו הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני שמח מעומק ליבי שבני בגין נענה להצעתי להצטרף לרשימת הליכוד.

"בגין הוא פטריוט ישראלי וציוני בכל רמ"ח אבריו, הוא מסמל את הליכוד, שורשיו וערכיו והוא מחוייב עמוקות לעתיד המדינה ולביטחונה. בשנים שבהן כיהן כשר בממשלתי סייע לי לקבל כמה מההכרעות החשובות לביטחון ישראל. חזרתו לחיים הציבוריים מהווה תרומה עצומה לליכוד, למדינה ולעם כולו.

"שמחתי מאוד גם על ההסכמה המוחלטת בתנועת הליכוד, להצטרפותה של דר' ענת ברקו. ענת היא אדם ערכי, חוקרת מוערכת, סא"ל במיל' בצה"ל ואישה שביטחון ישראל מעסיק אותה ועומד לנגד עיניה במשך שנים רבות. דר' ברקו מחוייבת מחוייבות עמוקה לערכים הלאומיים והציוניים שאנו מאמינים בהם ולביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".

גם מפלגתו של משה כחלון, "כולנו", שלפה מועמדת מפתיעה: טלי פלוסקוב, ראשת עיריית ערד, שהייתה מזוהה עד כה עם "ישראל ביתנו".

פלוסקוב, ילידת מולדובה, עלתה לארץ ב-1991 ומאז מתגוררת בערד. בשנת 2003 היא החלה את דרכה הפוליטית כחברה במועצת העיר ערד ובשנת 2010, לאחר כהונת וועדה קרואה בעיר, היא נבחרה לראשות מועצת העיר ועשתה היסטוריה כשהפכה להיות האישה הראשונה יוצאת ברית המועצות שנבחרה לראשות עירייה בישראל.

פלוסקוב בעלת תואר שני בפסיכולוגיה והוראה מהאוניברסיטה הפדגוגית בלץ, מתגוררת בערד, נשואה ואמא לשניים.

משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו: "אני שמח על הצטרפותה של פלוסקוב, מנהיגה אמיצה שאני משוכנע שתעזור לנו לקדם את הרפורמות הכלכליות חברתיות שאנו מקדמים, כפי שפעלה רבות למען תושבי ערד וקידמה את העיר. טלי מכירה את  המצוקות והבעיות האמיתיות של השכבות החלשות ושנינו הצטרפנו מאותן הסיבות לעשייה הציבורית".

פלוסקוב: "אני שמחה וגאה להצטרף למשפחת 'כולנו'. הנושאים שמפלגת כולנו חרטה על דגלה עונים לאתגרים עימם אנו מתמודדים בפריפריה ובהם טיפלתי בעיריית ערד.  אני מאמינה שאוכל, יחד עם כולנו, להשפיע ולשנות במדינה כדי שכל אחת ואחד מהאזרחים בישראל יוכלו לחיות כאן בכבוד".

אלי אוחנה. חוזר להיות מאמן ופרשן (צילום: מוטי קיקיון/ויקיפדיה)
אלי אוחנה. חוזר להיות מאמן ופרשן (צילום: מוטי קיקיון/ויקיפדיה)

ב"בית היהודי", לעומת זאת, בוקה ומבולקה. זאת, לאחר פרישתו הרועמת של אלי אוחנה, ימים ספורים לאחר ש"שוריין" ע"י נפתלי בנט ולאחר שגם דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, פרש גם הוא.

"פניתי אתמול בלילה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבקשה שלא להצטרף לרשימת הבית היהודי לכנסת", כתב אלי אוחנה בהודעת הפרישה שלו הבוקר. "לא צפיתי את הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הצטרפותי לחיים הפוליטיים, ואיני מרגיש שבשלב זה בחיי אני בנוי לכך.

"שמחתי מאד כשנפתלי בנט פנה אלי, והצטרפתי למפלגה מתוך רצון גדול לתרום ולעזור לחלשים בחברה, אך ראיתי מאז יום אחרי יום מתקפות חוזרות ונשנות כלפיו וכלפי, מתקפות שפגעו בי ובמשפחתי למרות כוונותי הטובות – ואין לי שום רצון שהשר בנט ובטח לא משפחתי יפגעו בגללי.

"במהלך הלילה, שקלתי שוב את ההחלטה לבקשתו של השר בנט, אך היא כעת סופית, ואני מודה לו מכל הלב על האמון שניתן בי", נאמר בהודעתו של אוחנה. "אמשיך לתרום הן לחברה והן לעולם הספורט מכל מקום שאהיה. אני אוהב את עבודתי כמאמן וכפרשן, ואחזור לשם בשמחה".

טרק את הדלת. דני דיין (צילום: צבי זינגר)
טרק את הדלת. דני דיין (צילום: צבי זינגר)

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, פרש גם הוא בטריקת דלת. "זה עתה דחיתי את הצעתו של יו״ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לקדם אותי למקום ה-17 ברשימת המועמדים , אף שהמקום יכול להיות ריאלי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "באותה הזדמנות ביקשתי ממנו להסיר את שמי כלל מהרשימה.

"אני מאחל לאביחי בוארון (שיוותר עקב כך במשבצת זו) שיזכה להבחר לכנסת ישראל ולהרבות בפעילות פרלמנטרית ברוכה. כמו כן, אני מאחל הצלחה לרבנית יהודית שילת שתתפוס עתה את מקומי ברשימה", כתב דיין.

דיין הודיע על פרישתו לאחר שיושב ראש המפלגה בנט ביקש לקדמו מן המקום ה-21 למקום ה-17, במקומו של אביחי בוארון. בראיון לאסתי פרז ברשת ב' אמר דיין כי לא בא לפוליטיקה כדי שישתמשו בו לסכל מועמדים אחרים. לדבריו, קידומו נועד לדחוק לאחור את בוארון הנחשב קיצוני לדעת בנט. "דחיתי את הצעתו של בנט להקפיץ את שמי למקום ה-17 במקום אביחי בוארון". דיין אף סירב לענות אם יצביע לבית היהודי.

מהבית היהודי נמסר בתגובה כי דיין הודיע כבר לפני כמה ימים, בכתב, שיפנה למפלגה אחרת, לאחר שלא נבחר במקום ריאלי ברשימה. לדברי המפלגה, לאחר שפנייתו נדחתה, ביקש לחזור לבית היהודי ולהשתלב במקום גבוה, אך הוצע לו להסתפק במקום ה-17.

בתוך כך מפרסם אתר "חדשות 2 Online" כי נכשל ניסיון חשאי של הרגע האחרון לאיחוד הליכוד ומפלגת "כולנו" של משה כחלון.

עפ"י הפרסום, נפגשו מקורבי ראש הממשלה עם קובי כחלון, אחיו של משה כחלון, במאמץ אחרון לאיחוד בימין. עפ"י פרסום זה "כולנו" דרשה את תיק האוצר, הכלכלה – ושריון לשבעה מחברי הרשימה. המהלך נועד למעשה להבטיח שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר, ובכך להבטיח כמעט לחלוטין כי נתניהו ירכיב גם את הממשלה הבאה.

[related-posts]

1 Comment

  1. גידי
    30 בינואר 2015 @ 11:56

    באמת מינוי ראוי ערכי ציוני ומוסרי שיחזק את הליכוד . סוף כל סוף האסימון נפל, ונקווה שאצל כל המפלגות,די לידוענים למינהם.
    נציין שהמינוי יחזק את בגצ וימנע השתלטות עוינת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן