Skip to content

צה"ל: גניבת רכבים באיו"ש היא פלילית ולא על רקע פעילות חבלנית

בקרב מתנחלים שוררת לאחרונה תחושה קשה שקיימת עלייה בכוונת טרוריסטים לחטוף אזרחים לצורכי מיקוח. הדאגה התגברה לאחר חטיפת רכבים מידי בעליהם בעת נסיעה. בצה"ל מרגיעים ומסבירים כי התופעה היא פלילית וכול אירוע מטופל באופן מלא, כאילו מדובר באירוע בטחוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקרב מתנחלים שוררת לאחרונה תחושה קשה, שקיימת עלייה בכוונת טרוריסטים לחטוף אזרחים לצורכי מיקוח. הדאגה התגברה לאחר חטיפת רכבים מידי בעליהם בעת נסיעה. בצה"ל מרגיעים ומסבירים כי התופעה היא פלילית וכול אירוע מטופל באופן מלא, כאילו מדובר באירוע בטחוני

מאת אליק מאור

בהמשך להודעת המועצה הקומית קרני שומרון, כפי שפורסמה במגפון, בה נאמר כי המועצה רואה בחומרה את תופעת גניבת כלי רכב וחטיפתם, בעיקר מנשים בעת נסיעתן בשטחים, ובהתייחס לטענת קב"טים באיו"ש, כי קיימת דאגה בקרבם על כוונת ארגוני טרור לבצע חטיפת אזרחים לשטחי הרשות על מנת לבצע פיגוע מיקוח, מרגיעים גורמים צה"ל, שאין התראות חמות בכיוון זה. אותם גורמים מציינים, כי צה"ל בהחלט רואה, מגיב ועוקב ברצינות אחרי תופעות אלו.

גם כשמדובר במעשים פליליים בטיפול המשטרה, כל חטיפת רכב וגניבתו מפעילה בצה"ל סד"כ (סדרי כוחות) רציניים והאירוע מטופל באופן מלא, כאילו מדובר באירוע בטחוני ולא פלילי.

כפי שפרסמנו במגפון, נרשמו בשומרון מספר אירועי חטיפת רכב מנהגות שנעו על הכבישים ברכבן. כמו לדוגמה, מתנחלת מפדואל, שנעצרה על ידי פלסטינים בטענות שווא, ואז נזרקה מרכבה על ידיהם כשהגנבים נמלטים עם רכבה. או במקרה אחר, מתנחלת מקרני שומרון שעצרה לצד הכביש לסדר את חגורת הביטחון שלה, ומצאה את עצמה נדחפת מרכבה ומוטחת אל הכביש כששוב, הגנבים נמלטים עם הרכב.

במועצה האזורית הביעו דאגה וכעס ותבעו את טיפולם המיידי של משטרת ישראל וצה"ל, כדי למנוע הישנות של מקרים כאלו .

קב"טים באזורי איו"ש טענו, כי הם מודאגים היות שמדובר בכוונת מחבלים לחטוף אזרחים על מנת לחזור על מיקוח לשחרור כלואים ואחרים, כפי שאירע במקרה גלעד שליט ששוחרר בעסקת שחרור תמורת 1014 אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי.

גורמים בצה"ל הבהירו אתמול למגפון, כי לצה"ל לא ידוע על עלייה נקודתית בכוונת מחבלים לחטוף אזרחים באיו"ש. למרות זאת, לדבריהם, צה"ל מגיב ברצינות מוחלטת לכל ניסיון או אירוע של חטיפת רכב שכזה. "מבחינת צה"ל, למרות שזהו אירוע פלילי לכל דבר, צה"ל מגיב לכל אירוע כזה כאילו היה בטחוני לכל דבר". עוד ציינו הגורמים, כי כל אירוע כזה מכוסה בכוחות צבא, שפועלים למניעת המשך האירוע וסריקת האזור ולכל מקרה כזה מוזעק צוות פיקוד בכיר, על מנת לטפל ולעקוב אחר האירוע מקרוב.

יחד עם זאת, אומרים בצה"ל, כי למעט עלייה קלה בכוונת ארגוני הטרור לחטוף חיילים או אזרחים לצורכי פיגוע מיקוח, בעקבות שחרורו של שליט, אין בידי צה"ל התראות חמות בעניין זה וודאי שלא נקודתיות.  במקביל, גורמי ביטחון במועצות, כמו גם חיילי צה"ל, הונחו לנקיטת זהירות כנדרש ורועננו נהלים ופקודות בנושא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן