Skip to content

פסילתה של חנין זועבי הוא החטא. את העונש נקבל כולנו

ללא הרשימה המשותפת, שמתקרבת להיות הסיעה השלישית בגודלה בכנסת הבאה, יש להרצוג מעט מאוד סיכויים להרכיב ממשלה - גם אם כל סיעות הבית החל מהכחלונז והלפידז וכלה בחרדים ובש"ס יעדיפו "אותם על פניו", מה שלא יקרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסילתה של חברת הכנסת חנין זועבי על-ידי ועדת הבחירות המרכזית היום היא אולי האירוע החושב ביותר במערכת הבחירות  הנוכחית עד כה. ניתן לכתוב בהרחבה על חוסר הבסיס המשפטי והמוסרי של ההחלטה עצמה ועל האופן המתלהם והמנותק מכל יסוד עובדתי בה התקבלה, אך מכיוון שהסוגיה הזאת היא כל-כך מובנת מאליה לכל מי שבאמת טורח לעיין בדבריה ובמעשיה של חה"כ זועבי ובחוקי היסוד ש(עדיין) מסדירים את הלכי פסילת מועמדים לכנסת, כמעט וחבל על הזמן לבזבז על כך מילים נוספות.

ח"כ חנין זועבי (צילום: אתר הכנסת)
החשבון הציני שיעלה להם ביוקר. ח"כ חנין זועבי (צילום: אתר הכנסת)

מה שהרבה יותר מעניין הוא התנהלותו התמוהה של ה"מחנה הציוני" סביב עניין פסילתה של זועבי. לפני שבועות אחדים הודיעה רשימתם של הרצוג ולבני, כנראה במסגרת תחרות "מי יותר ציוני", על כך שבכוונתם לתמוך בפסילתה של חברת הכנסת מבל"ד. סמוך להודעה זו התפרסמה סמי-הודעה חצי רשמית כי הרצוג ולבני החליטו להשהות באופן זמני את החלטתם בעניינה של זועבי עד שהיועץ המשפטי לממשלה יפרסם את חוות דעתו בנדון. לכשהתברר שהיועמ"ש לא מתכוון להכשיר את השרץ ולעשות את העבודה המלוכלכת עבור מפלגת השמאל-מרכז, התעלמו במחנה הציוני מחוות דעתו של ויישנטיין, שהביע ביקורת מהותית על מהלך, והודיעו סופית כי ברצונם להצביע בעד הפסילה.

מעבר לחנופה המסורתית לשיח כוחני ולאומני במסגרת קמפיין בחירות שמנוהל בעיקר על ידי יחצ"נים גרועים מסיבות יחצ"ניות גרועות עוד יותר, יש כאן איתות חשוב ורמז עבה מאוד לגבי מה שהולך לקרות אחרי ה-17 במארס.

אחרי היום ברור לכולם, ובעיקר להרצוג וללבני, שהרשימה המאוחדת תימנע מלהמליץ לנשיא על ראשי המחנה הציוני. איימן עודה, יו"ר הרשימה, הודיע על כך באופן שלא משתמע לשני פנים, ונכון לעכשיו אין לו הרבה סיבות לחזור בעצמו.

ללא הרשימה המשותפת, שמתקרבת להיות הסיעה השלישית בגודלה, יש  להרצוג מעט מאוד סיכויים להרכיב ממשלה, גם אם כל סיעות הבית החל מהכחלונים והלפידז וכלה בחרדים ובש"ס יעדיפו "אותם על פניו" (מה שלא יקרה). הרצוג יודע את זה, לבני יודעת את זה, ביבי בטוח בזה והיחידים שעוד לא שמו לב הם רבבות המצביעים שישלשלו "אמת" בקלפי כדי לקבל שקר. אז למי שפספס, הרי הבהרה: הרצוג לא מתכוון להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, לפחות לא אם ממשלתו תצטרך לכלול מפלגה ערבית ולהתבסס על רוב שאיננו יהודי.

החישובים שלהם ישתבשו, והם יודעים את זה. לבני והרצוג (צילום מסך)

צריך להבין את גודל המבחן בפניו קברניטי ה"מחנה הציוני" עמדו – מעולם לא כיהנה בישראל ממשלה שנשענה על קואליציה שכללה מפלגה ערבית. תמכו מבחוץ – כן, היו חברי ממשלה מן המניין, טרם. זו גם לא סתם עוד מפלגה ערבית עם מנדט וחצי. לו ממשלת הרצוג הייתה קמה באביב 2015, הרשימה המאוחדת הייתה, מבחינת מנדטים לפחות, השותפה הבכירה ביותר בקואליציה, ואיימן עודה היה יכול לדרוש, ובצדק, את אחד מארבעת התיקים המובילים בממשלה ועוד כמה תיקונים זוטרים יותר בשביל לחלק לחבר'ה.

שומו שמיים, ממשלה שלא נשענת על רוב יהודי שבה יושבים שרים פלסטינים סביב שולחן הקבינט, זה יותר מדי בשביל בנו של נשיא המדינה השישי ושותפתו מנוער בית"ר. אם כל הכבוד ל"זה אנחנו או הוא"; הם, ככל הנראה, מעדיפים אותו על פניהם.

קשה להאמין שזו טעות בחישוב או אומץ מופרז (אם יקרה נס אפשר לצפות ל-61 מנדטים גם בלי הרשימה המאוחדת. אבל זה וואחד נס). יותר סביר להניח שהרצוג ולבני גמרו אומר לקרוא לראש הממשלה ב-18 במרץ "לוותר על האגו" וללכת לממשלת אחדות – מהלך שהוא פחות או יותר הסיוט הגדול ביותר של מרבית הבוחרים משני צדי המתרס וכנראה יגרום לשיתוק מערכות קטטוני שרק השד יודע איך הוא ייגמר, אבל לכל הפחות הציונים מימין ומשמאל יקבלו את מה שאחרי הכול הכי חשוב להם: יהודים בקואליציה, ערבים באופוזיציה, ובא לציון גואל.

וזה, ילדים, למה ביבי יישאר ראש הממשלה שלכם, ולא משנה כמה רע עוד יהיה פה. כי אחרי הכל יש, להודות: רובנו עדיין מעדיפים קשישים עניים על פניי שרים ערביים.

2 Comments

  1. גורן
    15 בפברואר 2015 @ 10:20

    ראשית שום מפלגה ערבית לא תשב בממשלה שהמרכיב שלה הוא " המחנה הציוני" המילה ציונות עבור המפלגות הערביות היא סדין אדום אז בוא נצא מתוך הנחה שגם אם המחנה הציוני לא היה תומך בפסילת חנין זועבי המפלגות הערביות לא יכולות מבחינה מנטלית לשבת בממשלה הם יחשבו עי האחים בשטחים בוגדים אלה אם ישראל תחזור לגבלות 67 תוותר על ירושלים ותחזיר אלפי פליטי48 ותחליף את ההמנון ואת הדגל שום ממשלה כזאת לא תקום בישראל כי לשום מפלגה לא יהיה לה את הרוב לבצע את התוכנית בקשר לח"כ חנין זועבי אני לא מבין את החמלה שלך כלפיה
    דבריה כנגד חוטפי ורוצחי שלושת הנערים הם לא טרוריסטים במשט לעזה טענה זועבי שלא היית ליד המחבלים כאשר היה בידהם מקלות מעריב פרסם תמונות שבהן נראית זועבי לצד פעילי IHH על סיפון ה"מאווי מרמרה", כשהם חמושים בנשק חם.בנוגע לפיגוע בבורגס (המיוחס לחזבאללה ולאיראן), אמרה זועבי: "ישראל לא קורבן וגם כאשר אזרחים נרצחים המדיניות הישראלית הכובשת היא אשמה. אם לא היה כיבוש ולא היה דיכוי ולא מצור זה לא היה קורה". בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית, סבורה זועבי כי "ישראל רוצה לתקוף את איראן לא בגלל איום ביטחוני או צבאי אלא פוליטי. על מנת לשמר את ההגמוניה שלה באזור. גם אם לא היה לאיראן נשק גרעיני היא הייתה תוקפת… אני מפחדת יותר מהנשק הגרעיני שיש בידי ישראל".ביולי 2014, התקיימו בבית משפט השלום בנצרת דיונים בבקשות להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר, שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח הנער מוחמד אבו חדיר בירושלים לאחר ,שח"כ זועבי ביררה את זהותם של השוטריםשהיו באולם והתברר לה שהם ערבים [כנראה לדעתה אסור לערבים לשרת במשטרת ישראל], היא התחליה לצעוק ואמרה שהם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום. בהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, צעקה זועבי את הדברים הבאים: "נידוי חברתי, צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים . נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא ניתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאיתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המיידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה!"הגברת מסיתה נגד המדינה לרחם עליה?

    • גידי
      15 בפברואר 2015 @ 14:02

      כל דבריך על מעלליה של הפלסטינאצית זועבי ידועים ולכן מיותרים. כמו הכותב גוליאן הפוסט ציוני ,הבעייה היא שיש עוד כמה שמאל קיצוני ומשיחי שחושבים שהיא צודקת ואפילו לא בעיה שתשב בממשלה.מבחינת גר זאב עם כבש… בעוורונם ,לא מספיק שקשה פה , הם רוצים שיהיה עוד יותר קשה ורע עד בלתי אפשרי.
      קיים בסיס משפטי מוצק לפסילתה ,וכל מתלמד בפקולטה למשפטים יודע שמעשיה ודבריה עונים על כל סעיפי החוק בכדי לפסול אותה.
      זה כנראה לא יקרה מאחר ופרשנות שופטי בגצ מקלה שלא נגיד עיוורת.
      שמעתי בתקשורת כמה פרשנים ויודעי דבר שאחת הטענות המרכזיות "עדיף זועבי בפנים כך נוכל לפקח עליה ועל חבריה…?! " אני רוצה לומר שזועבי ברגע שהיא לא בכנסת היא נעלמת לתוך תהום ולא ישמעו או יראו אותה במיוחד במגזר שלה ,שם היא לא פופולרית כמו בתקשורת .! להזכירכם אפילו לראשות עיריית נצרת לא נבחרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן