Skip to content

"הדבורה מאיה", להתאהב בה

הגיבורה האמיצה והכריזמתית קמה לחיים בסרט רענן ורלוונטי לילדים ולהורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

הדבורה מאיה נוצרה לראשונה בשנת 1912. כמו בישראל, היא מצליחה מאוד גם במדינות דוברות גרמנית, שם המבוגרים חולקים זיכרונות נוסטלגיים ממנה, בדיוק כמו שילדים צעירים לומדים להתאהב בה בימים אלו. בזכות השותפות בין יוצרי הסרט מגרמניה ומאוסטרליה, אשר עשו עבודה מצוינת בגישור על פער התרבות, הדבורה מאיה קמה לחיים באופן רענן ורלוונטי מתמיד לקהל הצעיר.

אופטימיות היא שם המשחק. באדיבות פילמהאוס

העלילה נפתחת כשמאיה בוקעת ומנסה למצוא את תפקידה בכוורת. הכל מתנהל סביבה ביעילות תעשייתית, ובעודה פעוטה היא מבינה שהיא יוצאת דופן. מאיה בוחנת את הדברים וגורמת לתוהו ובוהו, ואף חושפת מזימה: יועצת הממלכה מנסה לגנוב את מזון המלכות, במטרה להדיח את המלכה החביבה. בהמשך תגיע מלחמה בין דבורים לצרעות, ומאיה, שהוגלתה מהכוורת, צריכה למצוא את דרכה על פני האחו היפה, אך המסוכן, כדי להציל את היום. למרבה המזל, היא יצור קטן ואמיץ, ויש לה כישרון לאמץ חברים.

"הדבורה מאיה", שמיועד בעיקר לגילאי 4-8, מתפתח במהירות גבוהה, אך עדיין מאפשר לילדים ולהורים להישאר ממוקדים. מינונים קבועים של התרגשות וקצב שומרים על מצב הרוח האופטימי. יש כמה סצנות עצובות ומפחידות, אך הן לא נמשכות הרבה זמן – כדי לא לעורר מצוקה בקרב הקטנטנים. יש גם המון דמויות חביבות, ביניהם ילד / צרעה קטנטן ונועז, צבא נמלים משעשע במיוחד, חגב שמגן על כולם ועוד. פה ושם אפשר למצוא בדיחות "קקי" שמעלות את מורל הילדים לצחקק מכל מה שטבעי בגוף האדם, וכן קטע מוזיקלי הרמוני במיוחד, אשר בוודאי יזמזם להורים בראש עוד כמה ימים לאחר הצפייה.

לצד זאת, יש קומץ של אזכורים חכמים בסרט והלצות למבוגרים, על מנת להבטיח שגם הם לא ישתעממו באולם הקולנוע. האנימציה מעוצבת יפה, עשירה בצבעים ומהולה היטב באלמנטים קלאסיים של הסוגה. הורים רבים גם ישמחו לקחת את ילדיהם לסרט עם דמות של ילדה חזקה וכריזמטית. אבל אל תדאגו, למרות שמאיה מאוד צעירה ולכן פגיעה, היא לא צריכה הרבה הצלה והיא תמיד מוצאת את האומץ להתמודד עם אתגר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן