Skip to content

השופט ג'ובראן על הפצת קלטת כחלון ע"י הליכוד: "הטעייה בוטה"

בהקלטה, שהופצה ע"י הליכוד, באמצעות הטלפון, נשמע כחלון אומר כי "מח"ל זו מפלגה יחידה שבראשה עומד אדם שיכול לתת לנו מענה לכל הבעיות הגדולות" וכי "אם אני רוצה לישון בשקט ושילדי ישנו בשקט, משפחתי, חברי ובני העם שלי ישנו בשקט – נתניהו צריך להיות שם, בשעות האלה באופן מיוחד". מפלגת "כולנו" פנתה לכבוד השופט בבקשה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הטעייה בוטה". כך כינה הבוקר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, את התרגיל שהליכוד ניסה לעשות אמש – בהפיצו באמצעות הטלפונים, הקלטה ישנה משנת 2013, ובה קורא משה כחלון, להצביע לליכוד ולנתניהו. ההקלטה הושמעה אמש באמצעות הטלפון, למאות אלפי בעלי זכות בחירה בכל רחבי הארץ, ע"י הליכוד – עד אשר השופט ג'ובראן הוציא צו שאסר להמשיך ולהשתמש בהקלטה.

השופט ג'ובראן גם קנס הבוקר את הליכוד בגין ההודעה הטלפונית. הליכוד נקנס ב-20 אלף שקל.

מפלגת "כולנו", בראשות משה כחלון, פנתה לשופט ג'ובראן בבקשה להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד העומדים מאחורי זיוף ההקלטה, עריכתה והפצתה.

בהחלטתו אומר השופט ג'ובראן: "מיד לאחר קבלת העתירה, אתמול בלילה, החלטתי שיש מקום למתן צו ארעי שיאסור על המשיבה לשלוח את ההודעה. תגובתה של הליכוד הגיעה היום בבוקר, בה הוא טוען כי ההקלטה אינה מטעה וכי 'בוחר סביר שישמע את ההקלטה יודע היטב, שהדברים הנאמרים בה נאמרו על ידי מר כחלון בעבר, כשהיה חבר בתנועת הליכוד ולא לקראת ההצבעה בבחירות לכנסת ה-20, שכן אין זה סביר שהעומד בראש רשימה אחת בבחירות לכנסת, יקרא להצביע בעד רשימה אחרת שמתחרה ברשימתו'".

צו המניעה שהוציא השופט ג'ובראן, נגד השמעת ההקלטה של כחלון
צו המניעה שהוציא השופט ג'ובראן, נגד השמעת ההקלטה של כחלון

השופט ג'ובראן דחה על הסף את טענות הליכוד וקבע כי חוק הבחירות אוסר על הטעיית בוחרים כאשר קיימת לכך ודאות קרובה וכי ההודעה המוקלטת מהווה "הטעייה בוטה".

"לא יכול להיות עוררין, כי קיימת ודאות קרובה ששליחת ההודעה המוקלטת, יום לפני הבחירות, תטעה את הבוחרים לחשוב שמדובר בפנייה אליהם מאת מר כחלון לתמיכה במפלגת הליכוד", קבע השופט ג'ובראן. "אני מתקשה למצוא תכלית כלשהי למשלוח הודעה זו – בעת זו – מלבד ניסיון ליצור מצג מעין זה בדיוק. בהודעה המוקלטת לא צוין, בשום אופן, שמדובר בהודעה מלפני כשנתיים, שעה שמר כחלון היה שר מטעם מפלגת הליכוד".

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הגיב על כך באומרו:  "עצוב שהליכוד הגיע למקום הזה. גם בקמפיין יש גבולות אדומים. אני שמח שההליכוד הודה, אבל עצוב שהם היו צריכים להגיע למקום כל כך נמוך. אני חושב שהציבור מספיק נבון להבין שמדובר בזיוף ושאני לא אצביע למפלגה שאיבדה את החמלה שלה ואת הדרך חברתית. בדיוק בגלל זה עזבתי את הליכוד".

אמש אסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, על הליכוד והפיץ ולהשמיע את ההקלטה שבה נשמע כחלון, קורא לכאורה להצביע לליכוד ולראש הממשלה בנימין נתניהו. השופט ג'ובראן אף דרש מהליכוד להגיב עד הבוקר, על השימוש בהקלטה.

בהקלטה, שהופצה באמצעות הטלפון, למאות אלפי בעלי זכות בחירה, נשמע כחלון אומר: "מח"ל זו מפלגה יחידה שבראשה עומד אדם שיכול לתת לנו מענה לכל הבעיות הגדולות. בעיות קטנות, כל אחד יכול לפתור – ואני אומר לך, שאם אני רוצה לישון בשקט ושילדי ישנו בשקט, משפחתי, חברי ובני העם שלי ישנו בשקט – נתניהו צריך להיות שם, בשעות האלה באופן מיוחד".

כחלון הערב בכינוס פעילים בחיפה (צילום: סער דוד)
כחלון הערב בכינוס פעילים בחיפה (צילום: סער דוד)

במפלגתו של כחלון אמרו אתמול כי מדובר ב"מעשה פלילי פסול" וכי הפצת הקלטת ע"י הליכוד נעשתה "בניסיון נואש של הרגע האחרון לעצור את מעבר הבוחרים מהליכוד לכולנו בראשות משה כחלון". עוד אמרו במפלגת כולנו כי מדובר ב"הקלטת עבר ערוכה של משה כחלון", שהועברה למאות אלפי טלפונים בכל רחבי הארץ, במטרה להטעות את הציבור ולהבריח את מצביעי הימין. עוד אמרו במפלגתו של משה כחלון כי "עצוב שמפלגת הליכוד ברגע של ייאוש בוחרת להטעות את הציבור" וכי  מפלגת כולנו "פנתה לגורמי האכיפה להמשך טיפול בפרשה".

 משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו, הגיע הערב לפאב בחיפה למפגש עם פעילים צעירים מהאזור. כחלון הודה להם על ההירתמות בחודשים האחרונים, על העבודה המאומצת ועל הכוחות הרבים שהקדישו למען הצלחתה של מפלגת כולנו. כחלון: "אני מבקש מכם לא להתייאש, כל קול קובע, הייאוש הוא המתנה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת לטייקונים ולקבוצות הכח, הם לא רוצים שאנחנו נהייה בממשלה הבאה. צאו מחר להצביע, תתנו לנו לנצח בשבילכם את יוקר המחייה, את משבר הדיור ואת הפערים החברתיים. למרות הספינים והלחץ של המפלגות האחרות בשעות האחרונות, בזכות התמיכה שלכם ובעזרתכם הממשלה הבאה שתקום תהיה ממשלה חברתית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן