Skip to content

מחשש ממהומות ומקריסת הרש"פ, הופשרו כספי המסים שהוקפאו

במערכת הביטחון הזהירו בשבועות האחרונים שהמשך הקפאת המסים של הרשות, הנאמדים ביותר משני מיליארד שקל, עלולה להוביל לקריסת הרשות הפלסטינית, למהומות ולאנרכיה בשטחים ואפילו לחידוש האינתיפאדה. בנוסף לכך הפעילו ארה"ב והאיחוד האירופי לחץ כבד והאיצו בישראל לשחרר את הכספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשלושה חודשים לאחר שהקפיא את העברת כספי המסים לפלסטינים וכשבוע וחצי לאחר הבחירות אישר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, את המלצת שר הביטחון משה יעלון, צה"ל והשב"כ להעביר לרשות הפלסטינית כספי מסים שנצברו בחודשים האחרונים.

שחרור הכספים - בהמלצת שר הביטחון ואחרי אזהרות גורמי הביטחון (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)
שחרור הכספים - בהמלצת שר הביטחון ואחרי אזהרות גורמי הביטחון (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)

בעקבות כך יועברו כספי המיסים שנצברו עד פברואר לרשות הפלסטינית. מתוך הכספים הללו יקוזזו חובות עבור שירותים שניתנו לאוכלוסייה הפלסטינית, בכלל זה חשמל, מים, ובתי חולים.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נומקה הפשרת הכספים ב"שיקולים הומניטריים ובראייה כוללת של האינטרסים של ישראל בעת הזאת". ראש הממשלה נתניהו: "במצבו המדרדר של המזרח התיכון נדרש לפעול באחריות ובשיקול דעת, לצד מאבק נחוש בגורמים הקיצוניים".

יצויין כי במערכת הביטחון הזהירו בשבועות האחרונים שהמשך הקפאת המסים של הרשות, הנאמדים ביותר משני מיליארד שקל, עלולה להוביל לקריסת הרשות הפלסטינית, למהומות ולאנרכיה בשטחים ואפילו לחידוש האינתיפאדה. בנוסף לכך הפעילו ארה"ב והאיחוד האירופי לחץ כבד והאיצו בישראל לשחרר את הכספים.

כספי המסים של הפלסטינים הוקפאו בעקבות בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בראשית השנה. מאז הוקפאו הכספים סירב נתניהו לשחרר את הכספים, בעיקר בשל החשש כי הוא ייפגע מבחינה פוליטית, בקרב מצביעי הימין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן