Skip to content

נתן אשל יודה בהסדר טיעון בהתנהגות שאינה הולמת ויפרוש מתפקידו

משרד המשפטים: "הסדר הטיעון שנחתם מבטא קבלת אחריות ע"י מר אשל למעשיו ומוביל לתוצאה ראויה: סיום עבודתו של מר אשל בשירות המדינה. הרחקתו משירות המדינה וענישתו מהוות מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות מעין אלה שנחשפו בחקירה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד המשפטים: "הסדר הטיעון שנחתם מבטא קבלת אחריות ע"י מר אשל למעשיו ומוביל לתוצאה ראויה: סיום עבודתו של מר אשל בשירות המדינה. הרחקתו משירות המדינה וענישתו מהוות מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות מעין אלה שנחשפו בחקירה"

מאת אבירם זינו

נתן אשל, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, יודה בהתנהגות שאינה הולמת ויפרוש לצמיתות משירות המדינה, זאת במסגרת הסדר טיעון שמציג היום (א') היועץ המשפטי לממשלה.

נתן אשל עם אשת רוה"מ (צילום" לע"מ)
נתן אשל עם אשת רוה"מ בימים טובים יותר (צילום" לע"מ)

מהודעה שפרסם משרד המשפטים עולה, כי בימים האחרונים הועברו לידי היועץ המשפטי לממשלה ממצאי החקירה של אגף חקירות משמעת של נציבות שירות המדינה בעניינו של נתן אשל, יחד עם חוות דעת של ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, שליווה את החקירה. לאחר עיון בממצאים, החליט היועץ המשפטי לממשלה – על דעת פרקליט המדינה וכל גורמי המקצוע שעסקו בליווי החקירה ו ובנציבות שירות המדינה – לאשר הסדר טיעון בפרשה.

ההסדר הוצע על ידי באי כוחו של מר אשל, עוה"ד ויינרוט ותורן, שפנו לראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, ולאחר מו"מ שנוהל ביניהם הוצג ההסדר ליועץ המשפטי לממשלה, שכאמור – אישר אותו. ההסדר כולל את התפטרותו של אשל לא יאוחר מה- 1.3.2012, התחייבות של אשל שלא לחזור לשירות המדינה והודאה בכתב תובענה, שהוגש לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה ובגינו – נזיפה חמורה.

על פי כתב התובענה מואשם אשל בכך שפיתח וקיים קשר של קירבה יתרה מצדו כלפי ר', בדרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפיפה בשירות המדינה. דרך זו כללה פגיעה בר' ובצנעת הפרט שלה,  על ידי כניסה למחשב שלה שלא ברשותה, על ידי מסירת מידע אישי ופרטי הנוגע לר' לגורמים שונים בלשכת ראש הממשלה, מבלי שהייתה כול סיבה מקצועית או עניינית למסירתו של מידע זה לאותם גורמים, וכן בדרך של צילומים לא מקובלים של ר' בארועים שונים. בגין מעשיו אלה מואשם מר אשל  בעבירות של פגיעה במשמעת בשירות המדינה והתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

במהלך החקירה תושאלו 28 מעורבים ועדים, וכן נחקר באזהרה מר נתן אשל. החקירה העלתה ראיות להתנהגות בלתי הולמת מצדו של מר אשל, כלפי העובדת ר', הכפופה לו. העובדת ר' עמדה בסירובה לשתף פעולה עם החקירה, וזאת על אף ניסיונות של צוות החקירה ואחרים לשכנעה למסור עדות בעניין.

 במשרד המשפטים מסרו בעקבות ההסדר, כי "הסדר הטיעון שנחתם מבטא קבלת אחריות ע"י מר אשל למעשיו ומוביל לתוצאה ראויה: סיום עבודתו של מר אשל בשירות המדינה. הרחקתו של מר אשל משירות המדינה וענישתו מהוות מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות מעין אלה שנחשפו בחקירה.

לתגובתו של נתן אשל.

 

1 Comment

  1. טובה אבן חן
    19 בפברואר 2012 @ 16:40

    לא ברור מה עשה נתן אשל ומה הוא לא עשה. מה שברור הוא שגם עורכי דינו וגם הוא נהגו בחכמה. הסדר טיעון הוא לעין ערוך מתאים יותר מאשר התדיינות ארוכה ועקרה, גם אם בסופה יש זיכוי.

    לתשומת לבם של משה קצב והרב מוטי אלון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן