Skip to content

סקר המכון לדמוקרטיה: ציונים נמוכים לממשלה ולאופוזיציה

הסקר מצא מתאם מעניין בנושא חוסר האמון במניעי הממשלה ומבקריה: 57% מהנסקרים, לא סומכים על ראש הממשלה שיאזן בעסקת הגז בין האינטרסים של כלל אזרחי ישראל לבין התחייבויות המדינה כלפי החברות הפרטיות. מאידך, 43% מהציבור סבורים, כי מי שתוקפים את ראש הממשלה על העמדה שלו בנושא הגז, מנהלים נגדו מאבק פוליטי כללי שלא בהכרח קשור […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

50 ימים חלפו מיום הרכבת הממשלה ועד לביצוע סקר מדד השלום של המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, ומהתוצאות עולה כי 27% מהציבור הכללי נתן לממשלה את הציון 0 (מתוך 5) בעוד ש- 8% בלבד נתנו את הציון 5. מצבה של האופוזיציה עגום אף יותר- 27% נתנו למחנה הציוני כמובילת האופוזיציה את הציון 0 בעוד ש-3.5% בלבד נתנו לה את הציון 5. אם משקללים את הציון שנתנו הנסקרים בקרב הציבור היהודי נמצא, כי הממשלה מקבלת ציון של 2.18 בעוד המחנה הציוני בראשות האופוזיציה, מקבלת 1.78. בקרב הציבור הערבי, שקלול הציונים אף נמוך יותר (1.25 ו-1.56 בהתאמה).

נתניהו: 27 אחוזים נתנו לממשלתו את הציון 0 (צילום: דן בר דוב)
נתניהו: 27 אחוזים נתנו לממשלתו את הציון 0 (צילום: דן בר דוב)

מהסקר עולה, כי רוב הציבור כלל לא מכיר את העקרונות הכלליים של עסקת הגז. 63% מהנסקרים, טענו כי העקרונות אינם ברורים להם; 41% טענו, כי אינם יודעים לענות על השאלה האם הם תומכים בעסקת הגז או מתנגדים לה. שוויון נרשם בין המתנגדים לעסקה (29.7%) והתומכים בה (28.8%).

חוסר אמון בממשל ובמבקריו: הסקר מצא מתאם מעניין בנושא חוסר האמון במניעי הממשלה ומבקריה בשלושה נושאים שונים שנבדקו. 57% מהנסקרים, לא סומכים על ראש הממשלה שיאזן בין האינטרסים של כלל אזרחי ישראל לבין התחייבויות המדינה כלפי החברות הפרטיות. המגמה של חוסר אמון נכונה גם בכיוון הפוך. כך, 43% מהציבור סבורים, כי מי שתוקפים את ראש הממשלה על העמדה שלו בנושא הגז, מנהלים נגדו מאבק פוליטי כללי שלא בהכרח קשור לנושא הגז (לעומת 39% שלא הסכימו לטענה זו). גם בנושא מדיניותה של שרת התרבות, סבורים 51% מהנשאלים, כי מי שתוקפים את השרה, מנהלים נגדה מלחמה פוליטית שלא בהכרח קשורה בנושא מימון התרבות.

הרצוג: 27 אחוזים מהציבור נתנו למחנה הציוני שבראשותו את הציון 0 (צילום: דן בר דוב)
הרצוג: 27 אחוזים מהציבור נתנו למחנה הציוני שבראשותו את הציון 0 (צילום: דן בר דוב)

מלחמת התרבות: רוב הציבור (52%) תומך במדיניות שרת התרבות מירי רגב ומאמין כי במסגרת תפקידה כשרה יש לה הזכות למנוע מימון של יצירות תרבות שהתכנים שלהן אינם תואמים את האינטרסים של המדינה. 36% ציינו כי אינם מסכימים לה. בקרב הציבור היהודי, 59% הסכימו עם מדיניות זו בעוד שבקרב הציבור הערבי 41% ציינו כי הם מתנגדים לה ו-41% סירבו כלל לענות על השאלה או טענו כי אין להם דעה בנושא.

בקרב כלל הנשאלים נמצא כי 44% מצדיקים את הכרזתה של שרת התרבות, שתמנע מימון מתיאטרון הילדים של השחקן נורמן עיסא, בשל סירובו להופיע בשטחים במסגרת הצגה בה הוא משתתף בתיאטרון חיפה. אל מול  40% מהנסקרים, שחשבו ששרת התרבות, לא צדקה כשהכריזה על כך. בהקשר זה, 52% סבורים, כי רגב צדקה כשהכריזה שלא תתמוך בפסטיבל הסרטים בירושלים, אם יוקרן בו הסרט הדוקומנטרי על יגאל עמיר, זאת לעומת 32% שהביעו התנגדות להכרזה זו.

רוב ברור בציבור היהודי (57%) מתנגד לדבריו של סגן שר הפנים ירון מזוז אשר אמר לאחרונה במליאת הכנסת לחברי הכנסת הערבים שיחזירו את תעודות הזהות שלהם כי "אנחנו עושים לכם טובה שאתם יושבים כאן" ומצדדים בעמדת הנגד של חבר הכנסת בני בגין ושל השר נפתלי בנט – שאמר כי "אף אחד לא עושה טובה לאזרח שהוא אזרח".

עוד מעלה הסקר כי 71% מהציבור הישראלי, אינם מאמינים כי משא ומתן עם הפלסטינים יוביל בשנים הקרובות להסכם שלום.

1 Comment

  1. שפתי כהן-יגאל כהן
    9 ביולי 2015 @ 17:58

    זו התוצאה של הבננה בחינם שמקבלים הקופים (ישרהל איום).
    ביבי ומלך הזונות השתלטו על הדמוקרטיה הישראלית.
    הנוגדנים של הדמוקרטיה והמערכת החיסונית שלה, קרסו בפני כספי הזונות וכספי הדמים.
    כי הכסף עונה ומענה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן