Skip to content

תביעה משר האוצר כחלון: הפסק הטבות המס לעמותת "חננו"

על פי תחקיר חדשות ערוץ 10, עמותת "חננו", שקיבלה ממשרד האוצר פטור ממס, מעבירה מענקים כספיים למשפחות האסירים שהורשעו בפגיעה בפלסטינים. בדיקה של הוצאות עמותת הימין הקיצוני "חוננו" העלתה כי כ-200 אלף שקלים הועברו כתמיכות כלכליות ישירות לאסירים ועוד קרוב ל-50,000 שקל הוענקו למשפחותיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) דורש משר האוצר משה כחלון להשתמש בסמכותו, ולבטל את האישור לזיכוי ממס לעמותת "חננו", עפ"י סעיף 46(א) בחוק העמותות. סעיף 46א' בחוק העמותות מאפשר החזר מס לכל תורם לעמותה, כאשר המדינה משלימה לעמותה את המס שהופחת.

המדינה תומכת במפירי חוק גזעניים. מנואל טרכטנברג (צילום: אתר הכנסת)
המדינה תומכת במפירי חוק גזעניים. מנואל טרכטנברג (צילום: אתר הכנסת)

פנייתו של ח"כ טרכטנברג נעשתה בעקבות התחקיר שפורסם בערוץ 10, לפיו העמותה מעבירה כספים למשפחות טרוריסטים יהודיים. בנוסף פנה ח"כ טרכטנברג ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא בוועדה כבר במהלך הפגרה.

 בפנייתו אומר ח"כ טרכטנברג: "עמותת 'חננו' לא רק מעניקה ייצוג משפטי לחשודים ב'תג מחיר', קרי לפורעי חוק הנוהגים באלימות וגזענות, אלא גם מעבירה הן לחשודים והן לשפוטים מענקים כספיים. יוצא איפה שהמדינה תומכת כספית באמצעות הפטור, במפרי חוק מהמסוכנים שיש בקרבנו. האירועים הקשים האחרונים ובכלל זה רצח התינוק הפלשתיני ופציעה קשה ביותר של הוריו ואחיו ממחישים היטב את האמור".

פניה דומה שיגרה תנועת "שלום עכשיו" לשר האוצר, משה כחלון. התנועה פתחה בקמפיין ציבורי כדי לעצור את התמיכה לעמותת "חננו", תחת הכותרת: "את החרפה הזאת חייבים לעצור!" התנועה אומרת כי סעיף 46א' נועד לעודד תרומות לעמותות חברתיות הפועלות לרווחת הקהילה, אולם בפועל הפך הסעיף למקור מימון לעמותות קיצוניות כמו "חננו".

על פי תחקירו של מתן חודרוב במוסף "אנליסט", של חדשות ערוץ 10, עמותת "חננו" שקיבלה ממשרד האוצר פטור ממס מעבירה מענקים כספיים למשפחות האסירים שהורשעו בפגיעה בפלסטינים.

קמפיין תנועת "שלום עכשיו" נגד פטור ממסים לעמותת "חננו"
קמפיין תנועת "שלום עכשיו" נגד פטור ממסים לעמותת "חננו"

מהתחקיר עולה כי "חוננו" מעבירה למשפחות מענקים בגובה עשרות אלפי שקלים. בין המשפחות שזוכות לתמיכה: קרוביו של הרוצח עמי פופר האחראי לטבח בשבעה פלסטינים, חברי מחתרת "בת עין" וצבי סטרוק שחטף והתעלל בנער כפות.

בדיקה של הוצאות עמותת הימין הקיצוני "חוננו" העלתה כי כ-200 אלף שקלים הועברו כתמיכות כלכליות ישירות לאסירים ועוד קרוב ל-50,000 שקל הוענקו למשפחות שמאחוריהם. למרות זאת, המידע לא פורסם באתר העמותות הממשלתי גם לאחר שהתקבל בידי רשות המסים לפני כשנה.

 מדובר בסכומים שנגרעים בחלקם מקופת המדינה כך שלמעשה מוצאים מכיסם של האזרחים. זאת, מאחר וכל צ'ק שעמותת "חוננו" זוכה להפחתת מס הכנסה קבועה עקב הזיכוי ממס שניתן לתורמים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן