Skip to content

פעיל מחאה חברתית סירב ללכת למילואים ונשפט ל-10 ימי מחבוש

ג'וליאן פדר טוען, כי הסירוב לשרת הוא אקט מחאה על פעולות הממשלה שהשתלטה על רשות השידור וסתימת הפיות בתקשורת: "אלה מתקפות חסרות תקדים על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". בקרב פעילי מחאה מתארגנת קבוצת חיילים וקצינים במילואים שמעוניינת ללכת בדרכו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ג'וליאן פדר טוען, כי הסירוב לשרת הוא אקט מחאה על פעולות הממשלה שהשתלטה על רשות השידור וסתימת הפיות בתקשורת: "אלה מתקפות חסרות תקדים על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". בקרב פעילי מחאה מתארגנת קבוצת חיילים וקצינים במילואים שמעוניינת ללכת בדרכו 

מאת אליק מאור

ג'וליאן פדר, רב סמל במילואים, נשפט היום ל-10 ימי מחבוש על אי התייצבות לשירות מילואים. פדר, חובש קרבי בגדוד מילואים קרבי, פעיל מחאה חברתי בולט בקהיליית המחאה החברתית, נפקד מהשירות לראשונה מאז ששוחרר מצה"ל והודיע על כך למפקדיו במכתב מנומק מבעוד מועד.

לטענתו, אי התייצבותו באה על רקע הפעולות האנטי דמוקרטיות של המדינה והממשלה בראשה בכלל, ושידוד המערכות שביצעו אנשי נתניהו, בתקשורת הישראלית בפרט. כדוגמה, לדבריו: פיטורי עורכים, מפיקים, כתבים ואחרים משידורי ישראל על כל זרועותיה, רדיו וטלוויזיה.

ג'וליאן פדר
משטר שמכריז מלחמה על אזרחיו. פדר

"כשבע שנים אני משרת בגדוד מילואים כחובש קרבי. מדי שנה אני נוהג להתייצב באופן קבוע לשירות המילואים אליו אני נקרא; בין שמדובר באימון ובין שמדובר בתעסוקה מבצעית. עד עתה, ללא יוצאים מן הכלל, לרבות מלחמת לבנון השנייה", כתב פדר בסוף השנה שעברה למפקד הגדוד בו הוא משרת, והוסיף: "בשבועות האחרונים ביצעה ממשלת ישראל מתקפות חסרות תקדים על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה, שעל הגנתה אנחנו אמונים. כלי תקשורת קיבלו איומים מפורשים, עיתונאים הודחו ממקום עבודתם מכיוון שהרבו להביע ביקורת; תחנת הרדיו "קול השלום", המשדרת על פי חוק, נסגרה בכוח תוך הפעלת איומים דרקוניים, בניגוד גמור לחוק ולצווי ביהמ"ש, ואין קול ואין מפציע".

בהמשך נכתב: "דוגמאות נוספות למתקפה זו הן חקיקות הבזק שעוקפות חוקי יסוד, מבטלות את הפרדת הרשויות ונוטלת מאזרחים חירויות בדרגות שלא הכרנו במדינת ישראל ושיש להם אח ורע רק במדינות החשוכות ביותר באזור".

פדר מבין שמעשהו איננו קביל ומוכן לשלם את המחיר וכותב: "מתוך חשש אמיתי למדינה בה אני חי ומתוך אהבה ליקיריי, משפחתי וחבריי, איני יכול להתנהג כבימים כתיקונם ולתת את גופי ואת שלומי למשמרת בידי משטר שהכריז מלחמה על אזרחיו ושמכה סביבו כבריון שיצא מדע".

גורמים בצה"ל טענו, שמבחינת צה"ל אין כאן שום סיפור שהוא. "צה"ל איננו צד בעניינים פוליטיים וטוב שכך. מבחינת הצבא החייל לא התייצב למילואים ועל כך הוא נשפט". למגפון נודע, שבעקבות מאסרו, קמה קבוצה נוספת, הכוללת בתוכה קצינים וחיילים במילואים, שמתכוונים להמשיך בדרכו של פדר כזעקה נגד פעולות הממשלה.

1 Comment

  1. יהונתן
    27 בפברואר 2012 @ 8:59

    הבן אדם מלך.

    הלוואי שכולנו נוכל ללכת בדרך זו, אולי חברי הכנסת יבינו כבר שהם וכל החוקים ההזויים שלהם לא רצויים פה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן