Skip to content

לא רק בקפריסין: יפן וסין מתקוטטות על זכויות קידוח גז ימי

סין הורתה לספינת משמר החופים היפני לחדול מעריכת סקר ימי במים שנויים במחלוקת. היפנים מסרבים מאת גרשון גירון סקר ימי שערכה ספינת משמר חופים יפנית עורר מחלוקת ומתיחות בין סין ליפן בנוגע לזכויות על קידוחי גז. שלטונות סין, שאיתרו את הספינה כ-170 קילומטרים צפונה לעיירה קומג'ימה שבאי אוקינאווה, הדרומי באיי יפן, דרשו ממנה לחדול ממעשיה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סין הורתה לספינת משמר החופים היפני לחדול מעריכת סקר ימי במים שנויים במחלוקת. היפנים מסרבים

מאת גרשון גירון

סקר ימי שערכה ספינת משמר חופים יפנית עורר מחלוקת ומתיחות בין סין ליפן בנוגע לזכויות על קידוחי גז. שלטונות סין, שאיתרו את הספינה כ-170 קילומטרים צפונה לעיירה קומג'ימה שבאי אוקינאווה, הדרומי באיי יפן, דרשו ממנה לחדול ממעשיה.

של מי הגז הזה?
של מי הגז הזה?

בייג'ינג וטוקיו טוענות לזכויות קידוח בלעדיות בשדה הגז שירקאבה או חונזיאו, הנמצא במים שנויים במחלוקת במזרח ים סין. באזור זה קיימת חפיפה חלקית בין אזורי המים הטריטוריאליים הכלכליים של שתי המדינות.

דובר משמר החופים אמר שהספינה הסינית שעקבה אחרי כלי השיט היפני מראשית עריכת הסקר, התקשרה אל היפנית וציוותה עליה לחדול מעריכת סקר ימי שנועד לשרטוט מפות ימיות. "השבנו להם שזאת פעילות לגיטימית מאחר שאנו במימייה הכלכליים של יפן והמשכנו בעריכת הסקר", אמר.

משרד החוץ של יפן הודיע ביום ראשון למקבילו הסיני שהדרישה "אינה קבילה".

תקריות דומות התרחשו במאי ובספטמבר 2010, כאשר סין דרשה שיפן תחדל מעריכת סקרים ימיים באזור, אמרו דוברים יפנים.

דו"ח יפני שאומץ על ידי ממשלתה הזהיר בראשית החודש כי התנהגותה ההחלטית של בייג'ינג בדרום ים סין עלולה להישנות במים שכנים, ושתוקפנות זו עלולה ללבות את החששות האזוריים מפני שאיפותיה הטריטוריאליות של סין.

בשנת 2010 פרצה בין שתי המדינות תקרית דיפלומטית, כאשר גוררת סינית התנגשה בספינת משמר חופים יפנית, וקברניטה נעצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן