Skip to content

"דברי השר ארדן מתאימים למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן"

כך הגיבה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, על הצעתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לבלום את קידומם של שופטים שיקלו בדינם של מיידי אבנים. נתניהו: "הדרך לטפל משפטית במיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה, היא על ידי מעצר מנהלי עד תום ההליכים, חקיקת עונשי מינימום ואכיפתם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה חריגה בתקיפותה ובחומרתה תוקפת נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, את השר לביטחון פנים על יוזמתו לעצור את קידומם של שופטים, שנתנו לטעמו פסקי דין קלים מדי על מיידי אבנים. עפ"י הפרסום אמש בערוץ 2 מתכוון השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להיפגש ביום רביעי עם שרת המשפטים, איילת שקד – כדי להציג בפניה כשלושים פסקי דין מהשנים האחרונות בהם נגזרו "עונשים קלים מדי", על ידי שופטים, נגד מיידי-אבנים.

"שופטי ישראל ימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה ולא יגורו מפני איש". מרים נאור (צילום: ויקיפדיה)
"שופטי ישראל ימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה ולא יגורו מפני איש". מרים נאור (צילום: ויקיפדיה)

שופטי בית המשפט העליון ועל אחת כמה וכמה נשיאי בית המשפט העליון הרחיקו עצמם מאז ומתמיד ממסירת הודעות לתקשורת ומראיונות לעיתונות. אולם היום, כצעד חריג ויוצא דופן, פרסמה נשיאת בית המשפט העליון הודעה חריפה ביותר, נגד יוזמתו של ארדן.

"ככל שהפרסומים אכן משקפים גישה של השר ארדן, אנו רואים אותם בחומרה רבה", נאמר בהודעת הנשיאה מרים נאור. "הדברים נוגדים את עיקרון העצמאות האישית של השופט, שהוא מרכיב מרכזי בכל משטר דמוקרטי. הם נוגדים את העיקרון הקבוע בחוק-יסוד: השפיטה, לפיו אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה זולת מרותו של הדין. אם גזר דין זה או אחר נראה לרשות המבצעת קל מדי, הדרך הראויה היא לערער עליו".

נאור הבהירה כי היא אינה מתכוונת להביע עמדה באשר לעונשים המוטלים על מיידי אבנים. עם זאת היא מחתה "על הניסיון להשמיע לשופטים אזהרה, כי אם לא יפסקו כפי שסבורה הרשות המבצעת שראוי לפסוק – לא יקודמו. הדברים המיוחסים לשר ארדן מתאימים למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן, ולא למדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית. שופטי ישראל ימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה ולא יגורו מפני איש".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה: "הדרך לטפל משפטית במיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה, היא על ידי מעצר מנהלי עד תום ההליכים, חקיקת עונשי מינימום ואכיפתם. זו הדרך המיידית והיעילה ביותר שהממשלה והכנסת יכולות לטפל בפורעי החוק".

לשכת עורכי הדין פנתה לשר גלעד ארדן וביקשה ממנו לחזור בו מעמדתו. "אנו מכבדים את רצונו של השר לביטחון פנים להשיב את הסדר והביטחון האישי לאזרחי המדינה, אך סבורים כי יש לעשות זאת באמצעות חקיקה מתאימה ולא על ידי ענישת שופטים".

1 Comment

  1. gidi
    14 בספטמבר 2015 @ 17:14

    ארדן הגזים לא זה הקריטריון למינוי שופטים.אכן הם מנותקים מן המציאות ,הם רחמנים,אך בצער רב אסור לפגוע בקידום על פי קריטריון זה או אחר שניתן ולא על פי ההחלטות.
    העובדה שבית המשפט העליון שכר יועצי תדמית (מביך )זה כבר סימן שיתכן ויהיה שינוי. אכן זה הזמן שישאלו שאלות כמו איך הגענו למצב הזה? .אני ימני שבעד שלטון החוק בכל מצב , מרגיש לא טוב .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן