Skip to content

נתניהו: "התנועה האיסלאמית מוקד ההסתה הגדול ביותר"

נתניהו, שסייר היום בזירת הפיגוע, שבה נרצחו בני הזוג הנקין, מתח ביקורת על מבקריו, בעיקר מקרב המתנחלים, שטענו כי צה"ל אינו מקבל מספיק גיבוי מהדרג המדיני: "אין כאן שאלה של גיבוי, אין כאן שום שאלה של תמיכה – היא ניתנת ביד רחבה וכולם יודעים את זה". הוא הפנה את ביקורתו בעיקר נגד המתנחלים: "יש אחריות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאשים את התנועה האסלאמית בישראל ואומר כי היא "מוקד ההסתה הגדול ביותר בשנים האחרונות" בנושא הר הבית. נתניהו הבטיח לפעול נגד התנועה האסלאמית ואמר כי בהגנה על צירי התנועה ביהודה ושומרון יופעלו מצלמות קרקעיות ואוויריות ותשופר יכולת התגובה המהירה.

נתניהו ויעלון בסיור בשומרון. "יופעלו מצלמות קרקעיות ואוויריות ותשופר יכולת התגובה המהירה" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו ויעלון בסיור בשומרון. "יופעלו מצלמות קרקעיות ואוויריות ותשופר יכולת התגובה המהירה" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נתניהו אמר זאת שעה שסייר היום במקום הפיגוע, שבו נרצחו בני הזוג הנקין. בסיור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ובתום הביקור במקום הפיגוע התקיים בחטיבה המרחבית שומרון דיון ביטחוני יחד עם מפקדי הגזרה. נתניהו שיבח את צה"ל, השב"כ והמשטרה על פיענוח הרצח של הזוג הנקין ועל פעילות תפיסת האנשים. "ביקשתי לבוא הנה היום יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל כדי לראות במו עיני את מקום הפיגוע, את הפריסה המבצעית, את הפעולה של הכוחות בשטח ולעמוד על שורה של אמצעים ודרכים שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי למגר את גל הטרור הזה", אמר נתניהו.

"הדגש של הביקור הזה היה על הגנה אקטיבית על הצירים. חלק ניכר מהפיגועים נעשים לאורך צירי הדרכים ואנחנו סיכמנו כאן על תכנית רצינית מאוד שבה נפרוס מצלמות, לא רק קרקעיות אלא גם אוויריות, בכל הצירים ביהודה ושומרון, עם חמ"לים, קישוריות ועם יכולת תגובה מהירה – הדבר הזה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם כמובן להתחקות אחר המבצעים – זה מרכיב מאוד מאוד חשוב בהשבת הביטחון", אמר נתניהו.

נתניהו מתח ביקורת על מבקריו, בעיקר מקרב המתנחלים, שטענו כי צה"ל אינו מקבל מספיק גיבוי מהדרג המדיני: "אין כאן שאלה של גיבוי, אין כאן שום שאלה של תמיכה – היא ניתנת ביד רחבה וכולם יודעים את זה – כולם חוץ מאשר מי  שאומר את ההיפך ולדעתי גם שם יודעים את זה", אמר נתניהו. "יש אחריות שנדרשת ממנהיגי ציבור, כולל בהתיישבות, אולי קודם כל בהתיישבות, לנהוג באחריות, לדייק. אנחנו בתוך מאבק מתמשך, מאבק כזה לא דורש התלהמות, הוא דורש הרבה עוצמה, הרבה תקיפות, הרבה קור רוח ושיטתיות – אנחנו מפעילים את זה".

על האירועים בירושלים אמר נתניהו: "אנחנו פועלים גם בירושלים – ירושלים זה כמובן קליפת האירועים והר הבית הוא הליבה בתוך הליבה – באמצעים שונים, גם כן תוך שמירה על הסטטוס קוו.  אבל הסטטוס קוו אינו מאפשר הכנסת מטעני צינור למסגד אל-אקצא, הסטטוס קוו בוודאי אינו מאפשר זריקת בקבוקי תבערה ואבנים. אנחנו הנחינו את המשטרה ואת שאר כוחות הביטחון לטפל בתופעות האלה בתקיפות ואני מבקש גם לטפל באותם סוחרים, באותם פלסטינים שהיו שם בנתיב, שרצה אישה יהודייה דקורה ומדממת, הם יורקים עליה, בועטים בה. ביקשתי חקירה של האנשים האלה, העמדתם לדין וסגירת חנויותיהם בהתאם ליכולת המשפטית. אנחנו לא יכולים לקבל את הישנותם של האירועים האלה בשום מקום בעולם, בטח לא בבירת ישראל.

"אנחנו דורשים גם פעולה חריפה מאוד נגד ההסתה, זה כולל את מוקדי ההסתה, החמאס, הרש"פ – אבל בראש ובראשונה, מוקד ההסתה הגדול ביותר בשנים האחרונות זו התנועה האיסלמית במדינת ישראל", אמר נתניהו. "גם נגדה אנחנו נפעל. במכלול הצעדים הללו אני חושב שאנחנו נשיג תוצאות חשובות ואני חושב שאנחנו נוכל לשבור את הגל הזה כפי ששברנו גלים קודמים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן