Skip to content

הקבינט הסמיך את המשטרה להטיל סגר על שכונות בירושלים

נתניהו: "נבוא חשבון עם המרצחים וסייעניהם ונגבה את כל המחיר"; הרצוג: "ביום הזה, מעבר לכל מחלוקות בינינו – אנחנו נגבה כל צעד בטחוני שתיזמו ותוביל בלי להסס ולגמגם כדי להשיב מיד את הביטחון למדינה ולאזרחיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל תוסמך להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים על פי שיקולי הביטחון. כך החליט לפנות בוקר הקבינט המדיני-בטחוני, בתום דיון ארוך שנמשך במשך שעות רבות אתמול.

עוד החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי בנוסף להריסת בתי מחבלים לא תתאפשר בנייה מחודשת במקום בו נהרס בית מחבל; רכושם של מחבלים שביצעו פיגועים – יוחרם ומעמד תושבות הקבע של המחבלים המפגעים – יישלל.

זירת הפיגוע במזרח תלפיות אתמול (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
זירת הפיגוע במזרח תלפיות אתמול (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הקבינט החליט גם על הגדלה והרחבת הכוח המבצעי של משטרת ישראל; גיוס 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית בירושלים בעלות 80 מליון שקלים ותגבור המשטרה בכוחות צה"ל בערים ובצירים. הקבינט הנחה את צה"ל לפרוס כוחות במקומות רגישים על גדר הביטחון בטווח המידי. ראש הממשלה הנחה להכין עבודת מטה להשלמת גדר הביטחון לרבות בדרום הר חברון.

בתוך כך אישרה היום ועדת החוץ והביטחון, פה אחד, את בקשת שר הביטחון לגייס בצו 8 כ–1400 אנשי מילואים של משמר הגבול.

נציג משמר הגבול בדיון, נצ"מ אמיר כהן, עדכן כי עד כה  גויסו בפועל כ 850 לוחמים ובמידת הצורך קיימת אפשרות לגייס את שאר הלוחמים. עוד הוסיף נצ"מ כהן כי ניכר שהמוטיבציה של הלוחמים שגויסו היא גבוהה ביותר. הם מבינים את צו השעה ועל כן גם אחוז הגיוס קרובים מאוד למאה. הלוחמים שגויסו עברו בימים האחרונים סדרת אימונים ייעודית לטובת משימתם להחזרת השקט ברחובות. עוד הדגיש נצ"מ כהןכי בשלב זה אין כל שינוי בהוראות הפתיחה באש.

הקבינט ישוב ויתכנס היום בצהריים לטיפול בנושאים נוספים, לרבות ההסתה.

"ישראל תבוא חשבון עם המרצחים, עם אלה שמנסים לרצוח וכל מי שמסייע. לא רק שנשלול מהם זכויות – נגבה מהם את כל המחיר. נשתמש בכל האמצעים כדי להחזיר את השקט לאזרחי ישראל". כך אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדברים שנשא במליאת הכנסת בישיבה לזכרו של השר רחבעם זאבי ז"ל.

"ידענו בעבר גלי טרור ויכולנו להם". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"ידענו בעבר גלי טרור ויכולנו להם". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו אמר עוד כי הקבינט והצמרת הביטחונית, יחליטו עוד היום על שורה של צעדים תקיפים נוספים שייושמו בשטח במהירות האפשרית.

"אנחנו במאבק", אמר נתניהו. "זהו מאבק של כולנו ונעמוד בו יחד. ידענו בעבר גלי טרור ויכולנו להם, הם לא השיגו את מטרתם להשמיד את מדינתנו והם לא יצליחו גם הפעם. אני בטוח שהפעולות שננקוט יביאו להכרה בצד השני שהטור אינו משתלם. ישראל חזקה ועל אפם וחמתם היא תהיה כאן לנצח.

"אני פונה לאבו מאזן, תפסיק לשקר", אמר נתניהו. "עליך לעצור את ההסתה, עליך להילחם בקיצוניים שגורמים לחפים מפשע לשלם מחיר יקר. נער שניסה לרצוח הופך לקדוש מעונה, את ההפך הגמור מציג הדובר שלך אבו מאזן. אל תהפוך רוצחים לגיבורים. אם תהיה התדרדרות הרי תישאו באחריות לכך. אתה חייב לעשות את מה שמוטל עליך ואנחנו נעשה את מה שמוטל עלינו.

הרצוג: "בלי להסס ולגמגם" (צילום: דוברות הכנסת)
הרצוג: "בלי להסס ולגמגם" (צילום: דוברות הכנסת)

"לערביי ישראל אני אומר אל תלכו שולל אחרי המסיתים שרוצים להבעיר את המדינה", אמר ראש הממשלה. "אני יודע שיש ציבור גדול וגם מנהיגי ציבור שמבינים בדיוק את מה שאני אומר, המנהיגים צריכים למצוא את העוז להתייצב נגד הקיצוניים".

גם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נשא נאום תקיף: "אני יכול לומר לך, אדוני ראש הממשלה כי ביום הזה, ומעבר למחלוקות בינינו אותן מניתי אמש כאן במליאה – אנחנו נגבה כל צעד בטחוני שתיזמו ותוביל בלי להסס ולגמגם כדי להשיב מיד את הביטחון למדינה ולאזרחיה".

הרצוג חזר והציג את הצעותיו ודרש מהקבינט להחליט על הטלת סגר שיתמקד בשלב הראשון בשכונות הפלסטיניות ובמוקדי החיכוך בירושלים; פרישת כוחות רחבה ביותר של צבא ומשטרה וגיוס מילואים נרחב במידת הצורך; מלחמה אגרסיבית, ביטחונית, משפטית ומודיעינית באתרים באיסלאמיים ובהסתה ברשת וסגירה זמנית של הר הבית למבקרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן